• pulmonate

Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?

Hej alla brudar!
    Här kan vi skriva om hur ni tänker göra inför bröllopsdagen när det gäller underkläder. Snyggt, sexigt eller praktiskt? Vad har ni för klänning och vad väljer ni för underkläder?

Det ska ju helst dra in på de rätta ställena (kring midjan tänker jag speciellt) och inte synas genom klänningen men samtidigt vara snyggt när väl klänningen kommer av, eller hur? Eller bytar ni om sen? 
    Jag kommer att ha en klänning som sitter tajt runt höfterna och bar rygg. Jag har normal vikt. 
    Har funderat lite på en shaping kjol och typ en sån unbra bH eller vad dom nu heter. Egentligen borde ju kjolen vara hudfärgat, men det är väl inte snyggt egentligen, eller? 

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?
  • Pyttsan
    Isis skrev 2011-12-31 15:16:00 följande:
    Jag kommer köra retro-underkläder.
    Bh utan bygel, strumpebandshållare och höga trosor. Allt i 'hudrosa' satin.
    Tunna ljust hudfärgade strumpor med söm.
    För mig är detta både praktiskt och snyggt! 
    Det låter ju jättefint! Var har du hittat det?Skrattande

Jag vill absolut ha bekväma underkläder, och tror att det är säkrast att hålla sig till pudernyanser och ingen spets eller broderi, för att inte riskera att de syns igenom, t.ex. vid fotograferingen. Min klänning är chiffong, och det kan ju skina igenom om man har blanka underkläder med mönster.
  • augustesen

Praktiskt garanterat! Jag kommer nog köpa Spanx och en skön bh som håller allt på plats :)

Sen kommer jag byta underkläder när vi är på hotellrummet! Man vill ju ändå inte svetta ner dom fina underkläderna så dom luktar illa, haha not so hot :p

• Bellen

nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/underkläder/bh-toppar/wonderbra-690/ultimate-strapless-lace-b-690011-426/ Detta blir det :) Både praktiskt och snyggt!!

• pulmonate
    Bellen skrev 2012-01-28 23:13:21 följande:
    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/underkläder/b... Detta blir det :) Både praktiskt och snyggt!!
    Detta var snyggt! 
    Jag kan dock inte ha bH, eller bara sån utan band där bak eller axlarna. Jag har provat min klänning nu och där är inbyggd bH i den, och det känns som att allt sitter på plats ändå. Dock i och med att den har bar rygg så är den inte jätte tajt så man kanske skulle ha något bara för att fylla ut
    Jag tittade på lite trosor igår som är hudfärgade utan sömn. Praktiska men inte så värst snygga. Dom som är string är ok, men det är ju inget speciellt. Så jag får nog också köra på att man bytar om. Jag såg några jätte snygga "klänningar" på Victorias secret som man hade kunnat byta om till. Vad tycker ni?
    Jag ville även köpa deras shaping kjol men den finns inte i min storlek och de verkar inte ta in den heller.
     http://www.victoriassecret.com/ss/Satellite?ProductID=1265700698607&c=Page&cid=1324473485826&pagename=vsdWrapper
    Detta är en, men det finns mycket snyggt under "bridal" och "babydolls".
  • 1700tal

Med den klänning det till slut blev så behövs egentligen ingen bh. Men kommer nog köra på det ändå för att det är fint. Men inget överdrivet "sexigt" eller så... Ett enkelt men vackert set med bh och trosa i ivory, kanske med lite spets blir det nog för mig.

• TheD

Jag bestämde mig från början attt ha bekväma underkläder.

• pulmonate
    1700tal skrev 2012-01-29 12:21:00 följande:
    Med den klänning det till slut blev så behövs egentligen ingen bh. Men kommer nog köra på det ändå för att det är fint. Men inget överdrivet "sexigt" eller så... Ett enkelt men vackert set med bh och trosa i ivory, kanske med lite spets blir det nog för mig.
    Jag kan inte fatta att du "övergett" kinaklänningarna. Du som hade flera otroligt fina klänningar, som är expert mm. :( Men jag är säker på att du blir jätte snygg i klänningen du har valt. Har du lagt upp en bild än?

Jag hade nog också helst velat ha något i Ivory istället för hudfärgat. Hudfärgat känns så "mormor/farmor" Jag vill ju gärna ha en shapingkjol också som går upp till smalaste delen på midjan.  
  • 1700tal
    pulmonate skrev 2012-01-30 09:19:49 följande:
    Jag kan inte fatta att du "övergett" kinaklänningarna. Du som hade flera otroligt fina klänningar, som är expert mm. :( Men jag är säker på att du blir jätte snygg i klänningen du har valt. Har du lagt upp en bild än?

Jag hade nog också helst velat ha något i Ivory istället för hudfärgat. Hudfärgat känns så "mormor/farmor" Jag vill ju gärna ha en shapingkjol också som går upp till smalaste delen på midjan.

Hehe, jag vet... Men orkar inte med en beställningsvända till nu ifall det inte blir bra. Visst var de jättefina (och den sista ville jag verkligen ha) men nu passar de ju inte längre. Och viktnedgång får nog ses som ett angenämt "problem"... Bild finns i mitt bildgalleri, lyckades inte ladda upp bild i tråden. Tyck till!

Men shapingkjol, kasar den inte upp?

• Jane

Jag kör nog mer praktiskt under dagen och på kvällen kommer jag byta underkläder till något bättre ;)

Jag kommer ha vita underkläder under brudklänningen, vanliga trosor med BH och stayups. Kanske en sån där korsettliknande BH som man har under brudklänningen, men som inte drar in magen....alltså som ett linne med inbygd BH...shit vad bra jag är på att beskriva saker :)

Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?