• ElinFalk85

Familjen anti =(

Frågade jag min mamma här om dagen om hon inte var glad för att jag ska gifta mig. (jag hade då börjat prata klänning och vilken restaurang vi ska vara på etc). vet ni vad hon sa?! " jo jag är jätteglad OM det blir av"
    tack för den.
    fy va arg jag blev!!!! tycker det är väldigt respektlöst. hon menade att vi inte vart ihop så länge, och det har vi inte 4 månader idag. men varför skulle vi planera ett bröllop för ca 35.000kr och redan börjat spara omvi inte var säkra???? våra förlovningsringar kommer om en månad på posten.
    jag förstår min mammas oro, men jag tycker det är jävligt repsketlös och säga så.
    får jag tycka det?

jag förstår hennes oro lite grann eftersom jag har ett mycket hemskt förflutet (med våldtäkter, misshandlar osv osv). men min blivande man är den snällaste människa jag känner. han skulle ALDRIG ens peta på mig utan lov.

• Svar på tråden Familjen anti =(
  • Kattpoet

Paddla kanot,  hajka eller något som bara kräver att ni två  samarbetar och stöder varandra.

• NewYorkBrud
    Kattpoet skrev 2011-07-06 15:31:31 följande:
    Paddla kanot,  hajka eller något som bara kräver att ni två  samarbetar och stöder varandra.
    tapetsera... det sätter verkligen prov på förhållandet.. mönsterpassning om ni verkligen vill ha en utmaning...
  • Bettina

Kommer ihåg när en väninna till mig frågade vilka positiva och negativa sidor min sambo hade. Detta var under det första året. ÄRLIGT jag tänkte och tänkte men hittade INGA...idag finns det massor..men det positiva överväger.

Det är väldigt svårt att se i en tidig relation, men hoppas att det går bra för er.

Kommer också ihåg en förälskelse (nåt år innan jag träffade min blivande) den förälskelsen var så stark ändå hade vi inte dejtat en enda gång utan bara småflirtat och pratat.
    Hade han friat då..hade jag utan tvekan sagt JA. Tack och lov gjorde han ju inte det och det rann ut i sanden och sen träffade jag min blivande.

FÖRÄLSKELSE kan vara otroligt starkt, så jag förstår din mammas oro.

Naturligtvis önskar jag er ALL LYCKA TILL och njut av era bröllopsplaneringar.
    Fast jag tycker att det är för tidigt..förlåt...tror att de allra flesta i tråden vill väl, fast att vara ELAK tycker jag är att gå för långt

• Aleta
    NewYorkBrud skrev 2011-07-06 20:39:08 följande:
    tapetsera... det sätter verkligen prov på förhållandet.. mönsterpassning om ni verkligen vill ha en utmaning...
  • NeutronStar
    ElinFalk85 skrev 2011-07-05 19:40:42 följande:
    Kan upplysa er sumular om att vi bor ihop sen 3 månader.
    och vi har inte en enda gång stött på någon motgång.

jag syskon som är oäktingar och det är inget fel på dom men JAG vill vara gift innan jag får barn.
    ni är ju elaka hela bunten med vissa undantag.
    ush och fy.
    trodde man kunde vra glada åt andra som har bestämt att gifta sig och dela sina liv ihop.
    Tre månader är alldeles för kort tid att ha bott ihop för att kunna bedömma om man kommer funka ihop i längden. Då går man fortfarande på rosa moln och tycker det bara är helt underbart att bo ihop med den man älskar. Vänta i ngt år till och sedan tror jag ni upptäckt hur det egentligen är att bo ihop med varandra... Om det funkar fortfarande grattis! Men gör inget förhastat...
    Anonym (amorvincitomnia) skrev 2011-07-05 20:12:51 följande:
    WOW! Har ni verkligen bott ihop i 3 heeela månader utan problem? då är det ju verkligen på tiden att ni planerar barn! Hellre gifta föräldrar när man kommer till än ett par föräldrar med en sund och stabil relation säger jag! då slipper barnet vara en oäkting, vem bryr sig om skilsmässor liksom? jag är övertygad om att du prioriterar helt Rätt! att planera klart ett bröllop på ett par veckor låter riiiktigt bra, det är inget man vill dra ut på direkt, Grattis! folk är verkligen onödigt elaka här, du förstår väl att de bara är avundsjuka på din brillianta framtidsplan, jag menar.. Ni har ju verkligen allt!
    XD
    Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?
  • Mirjami
    Mertzi skrev 2011-07-06 12:01:20 följande:
    Vad otroligt skönt att det har ordnat, eller förlåt att NI HAR ORDNAT det så bra för er!
    Det är ni så värda om ni haft det knapert.
    Vi lever under ständig ekonomisk press, och det tär verkligen på vilket förhållande som helst.
    Men vi har det bra ändå! Och det bevisar verkligen ett och annat om vårt starka band trots att vi inte varit tillsammans i hundra år.

Bröllop väcker så starka känslor hos människor, det är uppenbart.
    Jag vet att många av mina "vänner" inte unnar mig att vara lycklig och gifta mig.
    Men det är bara skönt att få det svart på vitt nu, vilka som är mina riktiga vänner.
    Det är dom som kan glädjas när jag är glad, trots att dom inte är i samma fina situation som jag är i just nu med stundande bröllop.
    Och sånt märks så tydligt!
    Visst kan man vara avundssjuk, det är jag också ibland. Men att låta det skina igenom och ta över när det gäller en när och kär, det är bara lågt!

Stå på dig och NJUT av att ni har det så bra i livet just nu!
    Dom som vill lägga sin energi på att sitta och muttra över någon annan lycka får väl göra det om dom tycker det är värt det.. Dom kommer nog förr eller senare komma på att det är ett enormt slöseri med känsloresurser :)
    Ja, när man har det svårt ekonomiskt lär man sig verkligen vilka ens riktiga vänner är. De som vänder en ryggen kan man vara utan, men de som stannar, bjuder hem en ändå, ordnar knytkalas för ens skull och så, de är vänner för livet.

Kan även tillägga att jag och min m2b blev förälskade direkt, när han tog min hand och presenterade sig vek sig benen på mig. När alla skulle gå ut på krogen och festa satt vi bara i soffan, han med sitt huvud i mitt knä och jag strök honom genom håret. Så satt vi länge, talade knappt, bara såg på varandra och kysstes emellanåt. Vi märkte knappt att tiden gick... Vi flyttade ihop nästan direkt, och här är vi nu, 13 år senare, mer förälskade än någonsin! Och då har vi ändå tagit oss igenom flera stora pärser!

Så det finns saker som talar emot snabbt giftermål, men så var det ju förr och då höll det. Ok, dagens förhållanden är inte detsamma, men ändå. Man ska tro på sig själv, man är sin egen lyckas smed. Lycka till :)
  • Anonym
    Mirjami skrev 2011-07-07 08:36:45 följande:
    Så det finns saker som talar emot snabbt giftermål, men så var det ju förr och då höll det. Ok, dagens förhållanden är inte detsamma, men ändå. Man ska tro på sig själv, man är sin egen lyckas smed. Lycka till :)
    Det hade nog mer att göra med att skilja sig gjorde man bara inte. Antingen av tradition eller av religion. Det finns ju fortfarande många kulturer där det i princip är förbjudet att skilja sig. Tror inte folk är lyckligare för det.

Säkert anstränger man sig kanske lite mer för att få det att funka eftersom det inte finns någon annan utväg, istället för att se skilsmässa som den enkla vägen ut som många gör nu kanske. Om man måste hålla ihop så är det väl lika bra att vara sams. Många löser det med älskare/älskarinnor istället och giftermålet är bara på papper...
  • 120530
    NewYorkBrud skrev 2011-07-06 20:39:08 följande:
    Word!
  • PimPim83
    ElinFalk85 skrev 2011-07-07 15:23:08 följande:
    Nu är mamma positiv =)
    Va skönt TS! :)
  • ElinFalk85
    PimPim83 skrev 2011-07-07 15:39:52 följande:
    Va skönt TS! :)
    japp =D
    jag tog ett redigt snack med henne.
    och se då blev hon så positiv så =).
    Hon trodde t ex att vi hade kastas oss på första besta restaurang och frisör men när jag förklarade att jag har kollat runt och jämfört priser på ett 30-tal restauranger och friösrer och så blev hon genast mycket lugnare.
    skönt skönt.
Svar på tråden Familjen anti =(