Mertzi skrev 2011-07-06 12:01:20 följande:
Vad otroligt skönt att det har ordnat, eller förlåt att NI HAR ORDNAT det så bra för er!
Det är ni så värda om ni haft det knapert.
Vi lever under ständig ekonomisk press, och det tär verkligen på vilket förhållande som helst.
Men vi har det bra ändå! Och det bevisar verkligen ett och annat om vårt starka band trots att vi inte varit tillsammans i hundra år.
Bröllop väcker så starka känslor hos människor, det är uppenbart.
Jag vet att många av mina "vänner" inte unnar mig att vara lycklig och gifta mig.
Men det är bara skönt att få det svart på vitt nu, vilka som är mina riktiga vänner.
Det är dom som kan glädjas när jag är glad, trots att dom inte är i samma fina situation som jag är i just nu med stundande bröllop.
Och sånt märks så tydligt!
Visst kan man vara avundssjuk, det är jag också ibland. Men att låta det skina igenom och ta över när det gäller en när och kär, det är bara lågt!
Stå på dig och NJUT av att ni har det så bra i livet just nu!
Dom som vill lägga sin energi på att sitta och muttra över någon annan lycka får väl göra det om dom tycker det är värt det.. Dom kommer nog förr eller senare komma på att det är ett enormt slöseri med känsloresurser :)
Ja, när man har det svårt ekonomiskt lär man sig verkligen vilka ens riktiga vänner är. De som vänder en ryggen kan man vara utan, men de som stannar, bjuder hem en ändå, ordnar knytkalas för ens skull och så, de är vänner för livet.
Kan även tillägga att jag och min m2b blev förälskade direkt, när han tog min hand och presenterade sig vek sig benen på mig. När alla skulle gå ut på krogen och festa satt vi bara i soffan, han med sitt huvud i mitt knä och jag strök honom genom håret. Så satt vi länge, talade knappt, bara såg på varandra och kysstes emellanåt. Vi märkte knappt att tiden gick... Vi flyttade ihop nästan direkt, och här är vi nu, 13 år senare, mer förälskade än någonsin! Och då har vi ändå tagit oss igenom flera stora pärser!
Så det finns saker som talar emot snabbt giftermål, men så var det ju förr och då höll det. Ok, dagens förhållanden är inte detsamma, men ändå. Man ska tro på sig själv, man är sin egen lyckas smed. Lycka till :)