• zunzilk

    nyårsbröllop 2010 nr 2

    Fortsätter väl här då , eftersom tråden blev för gammal. :)

    Uppdatering:
    IDag har jag och en av tärnorna varit till frissan. Gjorde lite provuppsättningar.
     Min frissa är bäst! Hon hade kollat upp en frisyr som passar mina tärnor perfekt! Så härligt när hon dessutom känner tärnorna så vet hon ju vad som passar deras personlighet. ;)
    Hon är så jäkla innovativ, hade nyss varit på mässa och sprudlade av ideér! Härligt!
    Denna vecka ska inbjudningarna skickas ut. :)

  • Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2
  • zunzilk

    mindre än en vecka kvar och mina nerver har lugnat ner sig lite nu. :)
    Bara lite fix kvar, mannens kostym fixar vi på måndag.
    Bordsplaceringen fixar jag i veckan, det går snabbt.
    Sen tror jag det är lugnt. Bara njuta sista tiden.

    Vi har inga vigsel program eller festprogram, det är inte vår stil alls så vi skippar det helt.

    Allt är klart med kyrkan nu, det blev canon in D som ingång och happy new year som utgång.
    1 psalm- skönt för det är ingen som sjunger ändå. 2 solist nummer istället. :)

    Det känns bra nu.
    Vi fixar det som är kvar att fixa på kjolen under veckan och förhoppningsvis kommer överdelen i tid. :D
    Trevlig fortsättning på det lilla som är kvar av 2010!

  • Lindahl

    Nu tjejer....e det inte många dagar kvar för oss, känns som om nerverna börjar komma nu...
    Många småsaker kvar att fixas.....

  • sjuttiosexa
    Ja hujedamejen va oroligt det är....idag har vi hämtat ringarna & jag är meganöjd med min vigselring! Den blev bara så himla bra!! ;-D

    Jag ska fixa naglarna & hämta klänning + tillbehör på torsdag, då får jag även fixa buketten, samt att jag måste fixa strumpbyxor lr stay ups innan fredag. Vi tar fotograferingen ute kl 14 så jag hoppas på några snälla minusgrader denna vecka.

    Känns i nerverna att man lever sista dagarna som ogift!!
  • zunzilk

    4 dagar kvar till nyårsafton. :)
    Min överdel kom idag så nu känner jag mig lugnare. Kjolen sys den sista touchen på ikväll. Jag har dock inte hunnit gå in mina skor ordentligt så det lär ju kännas i fötterna, men ska man vara fin....
    På torsdag hämtar jag blommorna, målar naglarna, gör bordsplaceringen. Dukningen sköter min tärna och den görs även den på torsdag .
    Vi har hämtat mannens kostym idag, han är så jäkla fin! Älsklingen. :)
    Mina nerver är under kontroll än sålänge. Förra veckan var jag ett nerv vrak. Men nu känns det stabilt.
    Ska prata med fotografen imorgon om själva fotograferingen. 
    Det slog mig just att efter fotograferingen har vi typ 2 timmar att spendera... Vad gör man då`? Då lär man ju vara nervös.
    Idag är mannen på svensexa, grabbarna är snälla mot honom mkt snällare än tjejerna var med mig... Nåja- det viktigaste är att de har roligt och det tror jag nog de har. ;)

    Nu hoppas jag bara allt klaffar och att vi får en riktigt ordentligt rolig fest! :)
    Kram på er alla framtida brudar. :)

  • Jessan83
    zunzilk skrev 2010-12-27 21:55:24 följande:
    4 dagar kvar till nyårsafton. :)
    Min överdel kom idag så nu känner jag mig lugnare. Kjolen sys den sista touchen på ikväll. Jag har dock inte hunnit gå in mina skor ordentligt så det lär ju kännas i fötterna, men ska man vara fin....
    På torsdag hämtar jag blommorna, målar naglarna, gör bordsplaceringen. Dukningen sköter min tärna och den görs även den på torsdag .
    Vi har hämtat mannens kostym idag, han är så jäkla fin! Älsklingen. :)
    Mina nerver är under kontroll än sålänge. Förra veckan var jag ett nerv vrak. Men nu känns det stabilt.
    Ska prata med fotografen imorgon om själva fotograferingen. 
    Det slog mig just att efter fotograferingen har vi typ 2 timmar att spendera... Vad gör man då`? Då lär man ju vara nervös.
    Idag är mannen på svensexa, grabbarna är snälla mot honom mkt snällare än tjejerna var med mig... Nåja- det viktigaste är att de har roligt och det tror jag nog de har. ;)

    Nu hoppas jag bara allt klaffar och att vi får en riktigt ordentligt rolig fest! :)
    Kram på er alla framtida brudar. :)
    Kram och lycka till, 4 dagar kvar ja! det börjar kännas nu =P
  • Lindahl

    Det där med naglar har jag glömt bort...mina naglar har bara splittrats hela tiden..
    Får nog ta och köpa nått kitt så jag kan fixa till dom lite själv...
    Id ag ska jag iväg och handla vin & champange, ska även kolla om det finns några stövlar till mig i mellandagsrea vimlet. Blir även lite hårfärg som ska i ikväll, strumpbyxor och ev pantalonger att ha utomhus när vi ska fotas....
    Ska även sätta mig ner och påbörja festprogrammen idag, ska ha dom färdiga tills i morgon har jag bestämt mig för....
    På torsdag blir det att ner och fixa i lokalen med dukning, träffa serveringspersonalen mm...även fixa i ordning barnens hörna i det lilla rummet med tv, dvd, ritpapper, kritor, lite leksaker mm...
    Sen kommer fredag::::
    köra iväg sonen till mormor&morfar innan jag själv ska till frissan, hon fixar även sminket, 14.30 är det dax för fotografering sen blir det kyrkan kl 16.....

  • sjuttiosexa
    Nu är det ordnat så vi får lokalen redan på torsdag eftermiddag...det blir bra för då kan min mamma & svärmor vara där o duka endera på torsdag kväll lr fredag dag när vi är fotograferar oss! ,-)

    Vi ska oxå ta utomhus fotografier.....hoppas på lite mildare & snällare väder! ,-)

  • sjuttiosexa
    Finally made it! .-)

    Känns såååååååååååååååååå skönt.
  • zunzilk

    vilken underbar dag/kväll/natt! vår saga påbörjades igår och väntar med spänning på fortsättningen.
    kram till er allihopa!

  • Lindahl

    Nu är det över och vi hade en helt underbar dag!!!!
    Natten spenderades i en svit på Noble House i Malmö, en bröllopspresent från mina föräldrar, min bror med familj och mina morföräldrar....helt underbart....
    Dagen har gått åt till att städa av lokalen, fått hem allt som var över, fått lite ordning på hemmet där allt var upp och ner (vi har fortfarande inte hittat våra bestick), middag hos brorsan med familj och nu har vi fått sonen i säng....

  • Jessan83

    Japp då var man gift! =) Allt gick jättebra på bröllpet =)

  • Lindahl
    Jessan83 skrev 2011-01-05 17:01:17 följande:
    Japp då var man gift! =) Allt gick jättebra på bröllpet =)
    GRATTIS Jessan83....
    Ännu en som kan titulera sig fru!!!!
  • Lindahl

    Har fått problem tjejer!!!!!

    Jag kan inte hamina ringar på mig längre...har en rätt så bred (5 mm) förlovningsring som alltid suttit bra, vilselringen är något smalare och känns på något sätt lite större i omkretsen fast den inte är det. Nu har fingret nästan börjat svullna känns det som, har fått utslag under ringarna, precis som värmeplitor och för nån timme sen upptäckte jag på undersidan av fingret blåa ådror som började leta sig uppåt. Vigselringen fick jag av utan problem, men förlovningsringen var en helt annan 5:a....den fick jag ta med vatten och yes....

    Så nu blir det jag som får åka till guldfynd på lördag, kanske är det så att dom måste vidga min förlovningsring någon tiondels milimeter så att den inte längre sitter så hårt...

    FAAANNNN!!!!!!!!

  • Jessan83
    Lindahl skrev 2011-01-05 18:15:03 följande:
    GRATTIS Jessan83....
    Ännu en som kan titulera sig fru!!!!
    Tack! =))
  • Jessan83
    Lindahl skrev 2011-01-06 17:38:12 följande:
    Har fått problem tjejer!!!!!

    Jag kan inte hamina ringar på mig längre...har en rätt så bred (5 mm) förlovningsring som alltid suttit bra, vilselringen är något smalare och känns på något sätt lite större i omkretsen fast den inte är det. Nu har fingret nästan börjat svullna känns det som, har fått utslag under ringarna, precis som värmeplitor och för nån timme sen upptäckte jag på undersidan av fingret blåa ådror som började leta sig uppåt. Vigselringen fick jag av utan problem, men förlovningsringen var en helt annan 5:a....den fick jag ta med vatten och yes....

    Så nu blir det jag som får åka till guldfynd på lördag, kanske är det så att dom måste vidga min förlovningsring någon tiondels milimeter så att den inte längre sitter så hårt...

    FAAANNNN!!!!!!!!
    Har samma problem fast inte lika mkt, men fingret svullnar på natten =(
  • Lindahl
    Jessan83 skrev 2011-01-10 13:06:33 följande:
    Har samma problem fast inte lika mkt, men fingret svullnar på natten =(
    Utslagen har lagt sig nu så det är inte lika jobbigt längre...men skulle det fortsätta så får jag nog vidga min förlovningsring lite...
Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2