• zunzilk

nyårsbröllop 2010 nr 2

Fortsätter väl här då , eftersom tråden blev för gammal. :)

Uppdatering:
    IDag har jag och en av tärnorna varit till frissan. Gjorde lite provuppsättningar.
     Min frissa är bäst! Hon hade kollat upp en frisyr som passar mina tärnor perfekt! Så härligt när hon dessutom känner tärnorna så vet hon ju vad som passar deras personlighet. ;)
    Hon är så jäkla innovativ, hade nyss varit på mässa och sprudlade av ideér! Härligt!
    Denna vecka ska inbjudningarna skickas ut. :)

• Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2
  • Lindahl

Ringen är nu ankommen till butiken, var inne och provade den idag i rätt storlek så nu ska den bara skickas iväg på gravyr...har nu även kommit ner i två cateringfirmor som det står mellan...ni kanske kan hjälpa mig med buffévalet???

Buffé 1

Sotad kycklingfilé på en bädd av honungsrostade grönsaker.
    Cajunbiffar med örtgrillade grönsaker & chiligrillad mango.
    Vitlöksdoftande len potatisgratäng.
    Rödvins reduktion.
    Sydfrans ost & skinkpaj med dragon och finskuren tomat.
    Pastasallad med rosso pesto, ruccola & rostade pinjenötter.
    Färskost på spenat & örter.
    Basilika & tomat vinegrette.
    Lime créme med doft av vitlök.
    Pain riche med grön tapenade/smör.

Buffé 2

Helstekt ryggbiff
    Dragonfärskostbakat kycklinbröst.
    Varm potatisgratäng.
    Ceasarsallad med krutonger & parmesan.
    Sallad på kronärtskocka, vaxbönor, haricot vertes & gremolata.
    Hembakade baugetter
    Brynt vispat smör.

Skiljer på 20:-/ port på menyerna.....vad tycker ni?????

• sjuttiosexa

Nu har jag varit till smycka o provat den utvalda ringen.....jag är helt säker på att det är den jag ska!! Jag har inte beställt den än, gör det i December! har bestämt mig för Lovisa! ;-D den satt jätte bra på fingret & bredden på den passade jätte bra med min förlovningsring!

• yvis

sjuttiosexa skrev 2010-11-16 09:13:59 följande:
    Nu har jag varit till smycka o provat den utvalda ringen.....jag är helt säker på att det är den jag ska!! Jag har inte beställt den än, gör det i December! har bestämt mig för Lovisa! ;-D den satt jätte bra på fingret & bredden på den passade jätte bra med min förlovningsring!

Den är jättefin! Själv valde jag Freja

• zunzilk

Lindahl skrev 2010-11-14 14:50:37 följande:
    Ringen är nu ankommen till butiken, var inne och provade den idag i rätt storlek så nu ska den bara skickas iväg på gravyr...har nu även kommit ner i två cateringfirmor som det står mellan...ni kanske kan hjälpa mig med buffévalet???Buffé 1Sotad kycklingfilé på en bädd av honungsrostade grönsaker.Cajunbiffar med örtgrillade grönsaker & chiligrillad mango.Vitlöksdoftande len potatisgratäng.Rödvins reduktion.Sydfrans ost & skinkpaj med dragon och finskuren tomat.Pastasallad med rosso pesto, ruccola & rostade pinjenötter.Färskost på spenat & örter.Basilika & tomat vinegrette.Lime créme med doft av vitlök.Pain riche med grön tapenade/smör.Buffé 2Helstekt ryggbiffDragonfärskostbakat kycklinbröst.Varm potatisgratäng.Ceasarsallad med krutonger & parmesan.Sallad på kronärtskocka, vaxbönor, haricot vertes & gremolata.Hembakade baugetterBrynt vispat smör.Skiljer på 20:-/ port på menyerna.....vad tycker ni?????

Jag hade valt alt. nr 1. :)

• Lindahl

zunzilk skrev 2010-11-16 11:26:38 följande:
      Jag hade valt alt. nr 1. :)

Har oxå blivit mer och mer inne på det buffévalet....

Nu har jag varit och provat ringen i rätt storlek, den satt som en smäck!!!
    Så nu ska den iväg för gravering och får tebax den i slutet av månaden...fick dock en glad överaskning när den skulle betalas och det var att dom den veckan hade 25% rabatt på alla vigsel och förlovningsringar... alltid kul när det blir pengar över, så man kunde ju säga att både gravering och försäkring ingick i priset och ändå blev det pengar över....

Nu ska jag försöka och boka en frisör som kan tänka sig att fixa mitt hår på nyårsafton, tyvärr har hon stängt idag men ska försöka nå henne i morgon...
    Har funderat på vad vi ska servera som välkomstdrink i festlokalen, tycker själv att det kan kännas lite för mycket med "bubbel" då detta även kommer att tas fram vid 12-slaget då det är nyår. Har hittat ett recept på varm kryddcider som jag kan tänka mig att ta istället, kan ju vara gott med något varmt på nyårsafton...

• zunzilk

Lindahl skrev 2010-11-16 12:20:17 följande:
      Har oxå blivit mer och mer inne på det buffévalet....Nu har jag varit och provat ringen i rätt storlek, den satt som en smäck!!!Så nu ska den iväg för gravering och får tebax den i slutet av månaden...fick dock en glad överaskning när den skulle betalas och det var att dom den veckan hade 25% rabatt på alla vigsel och förlovningsringar... alltid kul när det blir pengar över, så man kunde ju säga att både gravering och försäkring ingick i priset och ändå blev det pengar över....Nu ska jag försöka och boka en frisör som kan tänka sig att fixa mitt hår på nyårsafton, tyvärr har hon stängt idag men ska försöka nå henne i morgon...Har funderat på vad vi ska servera som välkomstdrink i festlokalen, tycker själv att det kan kännas lite för mycket med "bubbel" då detta även kommer att tas fram vid 12-slaget då det är nyår. Har hittat ett recept på varm kryddcider som jag kan tänka mig att ta istället, kan ju vara gott med något varmt på nyårsafton...

Har oxå funderat över välkomst drinken.
    Min ring blev oxå mkt billigare än väntat. :) Får hem den imorgon sen ska den bara graveras , lämnar nog in ringarna för gravering denna vecka.

• Lindahl

zunzilk skrev 2010-11-16 20:07:57 följande:
      Har oxå funderat över välkomst drinken. Min ring blev oxå mkt billigare än väntat. :) Får hem den imorgon sen ska den bara graveras , lämnar nog in ringarna för gravering denna vecka.

Ja, har ju snurrat lit fram och tillbaka på det där med välkomstdrink...vi måste ju ha något till barnen oxå...men ska nog ta och testa det där varma kryddcider receptet hemma nu till advent, man kan ju bjuda på det och glögg eller istället för glögg här hemma...
    Sen funderades det på något tilltugg till gästerna, starka funderingar på pepparkakor med grönmögelost...e bara så gott!!! Och kanske även lite salta pinnar...

• min tur2010

Hej

vi gifter oss 5 jan alltså några dagar senare men har bara ett tips på vår drink vi ska ha som brudskål ute(hopppas hoppas hoppas) lika delar xante(päroncongac), vaniljvodka, äppeljos av schysst kvalitet samt krydda med kanel och kardemumma serveras varm! Smakar lovely enligt mig!

• Lindahl

min tur2010 skrev 2010-11-17 15:43:36 följande:
    Hej vi gifter oss 5 jan alltså några dagar senare men har bara ett tips på vår drink vi ska ha som brudskål ute(hopppas hoppas hoppas) lika delar xante(päroncongac), vaniljvodka, äppeljos av schysst kvalitet samt krydda med kanel och kardemumma serveras varm! Smakar lovely enligt mig!

Ska fundera på det, tack för tipset...måste dock även ha en alkoholfri variant till rätt många då många är bilförare, barn i olika åldrar och dessutom gravida kvinnfolk...

Har nu fått tag på frissa (äntligen fått tummarna loss) och ska dit på onsdag nästa vecka för lite konsultation...nu är det maten, spritinhandling och annan inhandling, fotograf och någon form av transport som står på listan högst upp....
    Har hittat ett par sjukt snygga stövlar på Diechmann sko, helfodrade och med ca 3 cm klack...

• zunzilk

här är oxå dryckesinköp högt på listan.
    Har några dagar kvar tills O.S.A några som inte svarat än. Hur gör ni med dem som inte svarar? TAr ni bara för givet att de inte kommer? Har ju ingen lust att ringa runt och fråga om de kommer eller inte. Det vore ju trist om de glömt å så dyker de upp och vi har inte plats för dem.... dagens dilemma.

Välkomstdrink tror jag vi kör ngn skumpa eller drink. Alkofritt alternativ : äppelmust (jättegod)

Nattmat hoppar vi nog över tror jag, vi var inne på smörgåstårta ett tag men jag vet inte vi får se.

Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2