• zunzilk

nyårsbröllop 2010 nr 2

Fortsätter väl här då , eftersom tråden blev för gammal. :)

Uppdatering:
    IDag har jag och en av tärnorna varit till frissan. Gjorde lite provuppsättningar.
     Min frissa är bäst! Hon hade kollat upp en frisyr som passar mina tärnor perfekt! Så härligt när hon dessutom känner tärnorna så vet hon ju vad som passar deras personlighet. ;)
    Hon är så jäkla innovativ, hade nyss varit på mässa och sprudlade av ideér! Härligt!
    Denna vecka ska inbjudningarna skickas ut. :)

• Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2
  • zunzilk

hindersprövningen gick igenom som väntat. :)
    Inbjudningskorten är skickade igår. Nu känns det faktiskt lite nervöst igen... Det är  2 månader kvar nu tjejer!!!
    Hur går det för er?
    Jag funderar ang bordsplacering, fördelar och nackdelar vägs mot varann. Blir det placering så återstår ju att tänka till lite så det blir bra fördelat och placerat.
    Ska ni göra ngn sorts program?
    Funderar om vi ska köra lite "allsång" lite senare på kvällen kan ju vara ett roligta inslag tänker jag...

Vi får se. :)

• sjuttiosexa

Min hindersprövning gick oxå igenom som väntat.
    Mina 14 gäster får sitta hur de vill, det är ju bara de närmaste i respektive familj som är bjudna!! ,-)

Känner att allt löser sig, barnens kläder är klara! Mitt o gubbens är på G o bli klart...

• sockersmulan
    sjuttiosexa skrev 2010-10-22 19:15:14 följande:
    Jag har valt att köpa en ganska billig ring den får max kosta 7000.-ur classic serien, jag vill våga använda ringen & blir den dyrare så kommer jag antagligen inte våga använda lr ta av den. Jag jobbar inom vården & har inte ringen på mig då! ,-) Mina favoriter är: Elvira med ett hjärta,Clara, Lovisa den smalare av dem för jag har en ganska bred förlovningsring & inte jätte långa fingrar! När jag ska till smycka & prova ska jag även kika på Elsa & Karin för de hittade jag inga priser på via hemsidan!
    De modellerna är jättefina! Har fått intrycket av att Smycka har bra kvalité också, tror man får mkt för pengarna.
  • zunzilk

blommorna beställda och de första svaren på inbjudningarna har börjat trilla in. ;)

• Sarric

Hej tjejer!

Hur lång tid kan det ta att få igenom hindersprövningen? Vår lades på lådan idag, är det sent? *nervös*

Hur gör ni som ska byta namn? Skickar man in det nu? Ändras namnet direkt då eller ändras det efter vigseln? Eller skickar man inte in förrän efter vigseln?

I övrigt är vi ganska bra med känns det som :o)

• Lindahl

Hindersprövningen har gått igenom, gick väldigt snabbt med det beskedet...
    Har nu även ordnat med serveringspersonal så det är fixat, håller som bäst på att kolla upp vem vi vill ha som catering...
    Ringen kom igår så vi ska ut på lördag och titta på den i rätt storlek, ska även kolla upp gravyr, vad det ska stå i den och vad det kommer att kosta, även om gubben ska gravera in ett datum till i sin...
    Väntar med spänd förväntan på min klänning!!!!!

• sjuttiosexa

Efternamnet ändras efter vigseln. För oss gick det på 2 veckor ca att få hinderprövningen tillbaka från skatteverket! ,-)

Ska in under helgen 13-14/11 o välja ring...tror jag har bestämt mig men jag vill se den på mitt finger ihop med förlovningsringen! Vi har redan bestämt vad det ska stå i så det är bara o få det graverat i vigselringen o gôbbens förlovningsring med vigseldatumet oxå!!

Nästa vecka ska jag in o prova klänning....u va jag är nervös. Tänk om jag inte hittar nån jag gillar hur gör jag då??

• Sarric

Vad skönt att det verkar gå snabbt med hindersprövningen *puh*

Jag har beställt en klänning, redan i mitten av september för det var tre månaders leverans på den :o) Men världens bästa butiksinnehavare har lovat mig att få prova de klänningar jag gillar ur nästa års kollektion när de kommer om någon vecka, och är det nån av dem jag gillar bättre så flyttar hon över min handpenning till den istället :o)

Ring ska vi nog och kolla på imorrn, men jag har sån beslutsångest - sten/inte sten, upphöjt/inte upphöjt, rödguld/vitguld... Och vad ska det stå? *gaaaah* Men det är ju en stund kvar att fundera :o)

Kul att läsa om er andra! Och snart är det våååår dag! Hoppas snön kommit på riktigt då :o)

• zunzilk

ringen klar! Bara ev. gravyr kvar,
    klänningen är igång-
    de första svaren på inbjudningarna har börjat trilla in.
    Hårsmycke beställt från diadema :)
    Funderar på program, tror vi kommer ha ett bröllopsprogram för kyrkan,bordsplaceringar, och kuriosa. :)
    MEN bordsplaceringen.. så svårt! Vem ska man sätta brevid vem???? suck..
    Håret känns som hej kom å hjälp mig just nu men får inte göra ngt för det ska klippas och färgas den 27 dec. Över 1 månad kvar!!!!
    Hur går det för er tjejer? Börjar nerverna kika fram än?

Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2