• zunzilk

nyårsbröllop 2010 nr 2

Fortsätter väl här då , eftersom tråden blev för gammal. :)

Uppdatering:
    IDag har jag och en av tärnorna varit till frissan. Gjorde lite provuppsättningar.
     Min frissa är bäst! Hon hade kollat upp en frisyr som passar mina tärnor perfekt! Så härligt när hon dessutom känner tärnorna så vet hon ju vad som passar deras personlighet. ;)
    Hon är så jäkla innovativ, hade nyss varit på mässa och sprudlade av ideér! Härligt!
    Denna vecka ska inbjudningarna skickas ut. :)

• Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2
  • zunzilk

nervositeten har börjat smyga sig på.... hjälp.:O

• sjuttiosexa

Här oxå!! Hjälp...å om det är så här jobbigt nu, hur blir det inte då i slutet på december innan det är dax???! Usch!!

Ändå är allt nästan fixat så jag kan va lugn, jag blir gift även om jag inte har total kontroll på läget! fast det känns jobbigt!

Under veckan ska jag in o prova brudklänningen på nytt med rätt underkläder så att hon får nåla den innan hon får lite jobb med att sy in den...jag tror iaf klänningen blir sjukt snygg! Pälscapen kommer att göra sig super bra!
    Gôbben ska in på dressman o köpa en ny kostym innan 2.a advent, han har bestämt sig för en grå. Jag måste komplettera barnen lite med små saker bl a skärp, leggings o snygga stövlar, skor....jag måste oxå ha nån typ av strumpbyxor, funderar på stay ups om det finns i min storlek!
    Men än har jag inte tittat så jag behöver inte tappa modet än!

• zunzilk

sjuttiosexa skrev 2010-11-28 17:41:52 följande:
    Här oxå!! Hjälp...å om det är så här jobbigt nu, hur blir det inte då i slutet på december innan det är dax???! Usch!!Ändå är allt nästan fixat så jag kan va lugn, jag blir gift även om jag inte har total kontroll på läget! fast det känns jobbigt!Under veckan ska jag in o prova brudklänningen på nytt med rätt underkläder så att hon får nåla den innan hon får lite jobb med att sy in den...jag tror iaf klänningen blir sjukt snygg! Pälscapen kommer att göra sig super bra!Gôbben ska in på dressman o köpa en ny kostym innan 2.a advent, han har bestämt sig för en grå. Jag måste komplettera barnen lite med små saker bl a skärp, leggings o snygga stövlar, skor....jag måste oxå ha nån typ av strumpbyxor, funderar på stay ups om det finns i min storlek! Men än har jag inte tittat så jag behöver inte tappa modet än!

ja eller hur!?! I slutet av dec lär ju nerverna vara ett minne blott. :)
    Jag brukar oxå försöka tänka så " att man blir gift ändå... MEn det hjälper föga. Jag gillar att ha koll på saker och ting. :) Inte control freak men jag gillar struktur och ordning och reda. ;)
    Klänningen håller på att sys upp . Överdelen är klar , nederdelen ska sys ihop och fixas lite med lite detaljer å sånt. :)
    Tärnorna och brudnäbbbens kläder är färdiga iaf. Skönt.
    2 dgr kvar till O.S.A , de som inte svarar i tid räknar jag som nej svar. Sen får man börja trixa med bordsplaceringen. Å vad jag längtar till nyårsafton och man får njuta hela dagen. Mkt jobb innan, hoppas det är värt det.

• Lindahl

HAr nu fått hem min ring!!!!
    Har även traderat hem en pälsbolero som jag nu hoppas passar, enligt de mått som är utlagda ska den göra det...var även och tittade på stövlar idag men inget som föll mig i smaken. Ska även sätta mig ner och göra beställningen till cateringfirman så vi får det ur världen. Min klänning är nu färdigsydd, väntar bara på att få hem den, måste ordna någon form av fotograf och även transport, gubben skulle fixa detta men det är dock inte gjort än....Någon som känner igen sig?????
    Måste även ordna med musiken, funderar på dj in a box, någon med erfarenhet av det?????
    Sen ska jag ordna sonens kläder, gubben min får faktiskt själv ordna sitt + att festprogrammen ska bli färdiga... HJÄLP!!!!!

• zunzilk

Lindahl skrev 2010-11-28 21:33:36 följande:
    HAr nu fått hem min ring!!!!Har även traderat hem en pälsbolero som jag nu hoppas passar, enligt de mått som är utlagda ska den göra det...var även och tittade på stövlar idag men inget som föll mig i smaken. Ska även sätta mig ner och göra beställningen till cateringfirman så vi får det ur världen. Min klänning är nu färdigsydd, väntar bara på att få hem den, måste ordna någon form av fotograf och även transport, gubben skulle fixa detta men det är dock inte gjort än....Någon som känner igen sig?????Måste även ordna med musiken, funderar på dj in a box, någon med erfarenhet av det?????Sen ska jag ordna sonens kläder, gubben min får faktiskt själv ordna sitt + att festprogrammen ska bli färdiga... HJÄLP!!!!!

Andas... 3 djupa andetag.
    Jag förstår dig, det känns övermäktigt ibland och när kära mannen inte är direkt superhjälpsam blir man lätt irriterad. Min sambo är totalt ointresserad av allt. Han kallar det "mitt projekt". Mig har det inte gjort ngt för då vet jag att jag har koll på saker och ting men nu kan jag tycka att han skulle kunna engagera sig lite.  Kläderna får han fixa själv, gör han itne det får han väl gifta sig i jeans. Orkar inte bry mig om det.
    Här är fotografen bokad, cateringen ska bokas slutgiltigt nu i veckan, när vi vet hur många vi blir,ringarna ska graveras än, ska nog kila iväg med dem idag.
    Ang musiken så kan ju ett alternativ vara och göra en spotify lista, ansluta datorn till högtalare så här ni ju eran musik.
    vi kommer köra på trubadur, men gör väl en spotify lista oxå just in case.

• Lindahl

zunzilk skrev 2010-11-29 09:44:37 följande:
      Andas... 3 djupa andetag. Jag förstår dig, det känns övermäktigt ibland och när kära mannen inte är direkt superhjälpsam blir man lätt irriterad. Min sambo är totalt ointresserad av allt. Han kallar det "mitt projekt". Mig har det inte gjort ngt för då vet jag att jag har koll på saker och ting men nu kan jag tycka att han skulle kunna engagera sig lite.  Kläderna får han fixa själv, gör han itne det får han väl gifta sig i jeans. Orkar inte bry mig om det.Här är fotografen bokad, cateringen ska bokas slutgiltigt nu i veckan, när vi vet hur många vi blir,ringarna ska graveras än, ska nog kila iväg med dem idag.Ang musiken så kan ju ett alternativ vara och göra en spotify lista, ansluta datorn till högtalare så här ni ju eran musik.vi kommer köra på trubadur, men gör väl en spotify lista oxå just in case.

Nä , här ska man helst göra allt själv, inklusive jobba heltid och ta hand om sonen när det inte passar... Helst skulle jag väl behöva vara bilmekaniker oxå då det kommer lite spydiga kommentarer varenda gång han kollat över bilen...hur mycket ska man hinna med????

• zunzilk

Lindahl skrev 2010-11-29 17:47:41 följande:
      Nä , här ska man helst göra allt själv, inklusive jobba heltid och ta hand om sonen när det inte passar... Helst skulle jag väl behöva vara bilmekaniker oxå då det kommer lite spydiga kommentarer varenda gång han kollat över bilen...hur mycket ska man hinna med????

ja precis!!!! :D

• Lindahl

Men från det ena till det andra....var igår kväll i kontakt med en väldigt trevlig fotograf, kollade lite på blocket och skickade iväg lite mail och 1 timme senare ringer en av dom upp mig och vi hade en väldigt trevlig pratstund. Han förstod precis vad jag menade med "levande" bilder etc och bäst av allt är att han bara bor ca 1 mil från oss. Han skickade prisuppgifter idag och med fotografering innan bröllopet, under och efter + även lite fotomingel i festlokalen så vill han ha 2500:-....
    Tycker att det låter väldigt bra, och då får vi alla fotona på cd, han erbjuder sig även att hjälpa till med framkallning av bilder i det vi vill ha för bra priser...

Sen har jag fått hem min pälsbolero som jag vann på Tradera, den sitter som en smäck!!! Så själalycklig är jag, väntar nu bara på klänningen....
    Måste även ut och inhandla ett par varma, sköna och snygga stövlar som jag kan ha...

Maten är nu beställd, väntar bara på svarsmail från cateringfirman, ringen ligger tryggt inlåst i kassaskåp och nu ska sonens kläder fixas. Varit i kontakt med frissan som bara vill ha tid när jag ska vara därnere så allt hinns med innan det är dax.
    Väntar på väninnans förslag på tårtfyllning, hur den ska se ut är vi redan överens om...

Så nu är det inköp av vin, champange, allt alkoholfritt, lite snacks etc som ska göras...
    Behöver även kolla upp det här med transport (som sambon skulle gjort nu under 4 månader)....

Behöver även kolla upp med blommor, vem som har det jag vill ha (ska göra buketten själv)...

Känns som jag har lite koll i alla fall.....

• sjuttiosexa

Jag har oxå koll men känner mig orolig & nervös ändå!!

Ska fixa skor & skärp till sonen, termo leggings till töserna & stay ups till mig. Stövlar till mellan barnet. Ev benvärmare oxå!! ;-D

Gôbben har fortfarande inte fixat kostym men det får han ordna imorrn lr i början på veckan. Torsdag kl 17 går färjan till Helsingfors som vi ska med, fått i tidig bröllopspresent av svärföräldrarna. Vi ska bo i kaptens hytten som är 2 rum!! Wow va lyxigt! Ser fram emot att åka med min darling. Sista trippen på tu man hand som ogifta!

Svärmor fixar 3 rätters middag + tårta, rött, vitt vin, öl & cider, dricka & vatten på nyår. Vi har hyrt skidstugan där vi ska vara o äta maten, nyårs firandet fortsätter hemma hos oss för de som vill! Alla hoppas vi.  På kvällen blir det bara lite snacks & ev korv i bröd efter 00,00 slaget för de som ev blir lite sugna...det löser vi innan nyår i vilket fall.

• yvis

Idag har jag varit och beställt min brudbukett och corsageblommor och brudnäbbsblomma. Den finns på bild i mitt galleri och nån vill se. Han skulle byta ut några blommor mot lila fresia. Tror det kommer bli jättefint!
    Tänk att det bara är 25 dagar kvar nu. Hoppas allt

Idag har jag varit och beställt min brudbukett och corsageblommor och brudnäbbsblomma. Den finns på bild i mitt galleri och nån vill se. Han skulle byta ut några blommor mot lila fresia. Tror det kommer bli jättefint!
    Tänk att vi bara har 25 dagar kvar nu tills vi blir nyårsbrudar!

sjuttiosexa skrev 2010-12-04 14:41:34 följande:
    Torsdag kl 17 går färjan till Helsingfors som vi ska med, fått i tidig bröllopspresent av svärföräldrarna. Vi ska bo i kaptens hytten som är 2 rum!! Wow va lyxigt! Ser fram emot att åka med min darling. Sista trippen på tu man hand som ogifta!
    Låter härligt!
Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2