• zunzilk

nyårsbröllop 2010 nr 2

Fortsätter väl här då , eftersom tråden blev för gammal. :)

Uppdatering:
    IDag har jag och en av tärnorna varit till frissan. Gjorde lite provuppsättningar.
     Min frissa är bäst! Hon hade kollat upp en frisyr som passar mina tärnor perfekt! Så härligt när hon dessutom känner tärnorna så vet hon ju vad som passar deras personlighet. ;)
    Hon är så jäkla innovativ, hade nyss varit på mässa och sprudlade av ideér! Härligt!
    Denna vecka ska inbjudningarna skickas ut. :)

• Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2
  • yvis

Oj vad konstigt inlägget ovan blev... Ursäkta upprepningen!

• sjuttiosexa

Nu är snart allt fixat o ordnat inför vårt bröllop. Jag var intillbaka & provade klänningen igår. Hon har nålat den efter mig & hon tipsade även om en underkjol & wow va det gjorde mkt för klänningen!! hon syr den & jag ska hämta den ca kl 13 30/12. Känner mig inte ett dugg osäker på klänningen utan tror att den blir kanon! ,-)

Göbben har köpt sig kostym & jag har även fått tag på en jätte fin slips & skärp till sonen...

Nu är det i stort sett bara ringarna som fattas & strumpbyxor lr stayups till mig!

• Lindahl

Nu har äntligen min klänning kommit mde DHL, så jag ska försöka komma iväg och hämta den idag....

Har även ordnat med fotograf, kortat ner tiden till bara 3 timmar och för det tar han 2000:-

Nu är det bara vin och champange som ska handlas, allt det alkoholfria, snacks och även lite "nattamat", behöver även få gubben att ordna någon form av transport....

Sonen behöver kläder, gubben behöver skjorta, den store får gubben fixa till, är trött på att hålla i alla trådar. Ska även ordna blommor till min bukett....

• Sarric

Ja, tänk att det bara är några veckor kvar, iiiih :o)

Här fattas skor till lilltjejen, eventuellt ett par "håll-in-magen-trosor", ett rosa sidenbnd till tärnklänningen och typ ALLT till dukningen :-/

Fick ett roligt besked för nån vecka sen, när toastmastern ringde och lämnade återbud *suck* Men det ordnade sig så det blev ÄNNU bättre tror jag, nu har vi min kusin som toastmadame istället och hon har verkligen engagerat sig. Är så glad att hon tackade ja :)

Höll på att bli en rejäl miss med m2b's vigselring åxå, när de skulle gravera den så missade de att han skulle ha ytterligare en ring och tänkte gravera hans förlovningsring. Tursamt nog så står det väldigt mycket i våra förlovningsringar så de ringde för att tala om att det inte fick plats med det vi tänkt. Jag fattade ingenting först och trodde att hans nya ring kanske hade stora stämplar eller så, men det ordnade upp sig tillslut och nu ligger de klara för hämtning. Och jag är sååå nyfiken på vad det sstår i min ring, då vi valt att skriva något personligt i våra ringar utan att den andra vet förrän på bröllopsdagen vad det står :o)

VAd tror ni om vädret då? Nån som haar en väderkänslig gubbe i garderoben? :O)

• zunzilk

hej på er brides 2 b :)

Inte ens 2 veckor kvar och jag kan ju säga att jag är ett vrak.
    Det känns som att man just och just håller samman och vill bara få allt överstökat.

Vi har fortfarande inte bestämt oss för ingångsmarsch.
    Jag funderar lite på annies song- kan man ha den som ingång eller blir det lite vemodigt? alt ronja rövardotter .
    Utgång- happy new year (abba) på piano.

blommorna hämtar jag dagen före då de har stängt på aftonen.

mannens kläder är inte färdiga än alls.... men jag orkar inte med det just nu.

Jag har skött ALLT hittills så kläderna får han fixa själv.

Delegerar ut transport till lokalen åt honom oxå.  det är inte så mkt begärt. :)

Jag blev "hippad" i förra helgen, en mkt trevlig tillställning. Dock lite väl "blöt" men vad fan det bjussar jag på. :D
    Hur går det för er?

• Lindahl

Börjar känna som du zunzilk...hitills är det bara jag som jobbat....just nu har jag lagt över musiken och transporten på sambon och inget av det är ordnat än vad jag vet....

kvar att göras är festprogrammen, ev vigselprogram, skjorta och slips till gubben, handla vin och champange, ordna min bukett, jag ska köpa ett par varma stövlar, ris eller bubblor att ha utanför kyrkan och fixa ner underhållning till barnen i lokalen i form av en liten tv och annat....
    Detta blir det nog jag som fixar som vanligt, då jag gjort allt annat...känns ibland som jag gifter mig med mig med mig själv...ska även hämta upp klänningen hos skr'ddaren den 27:e.

• zunzilk
    Lindahl skrev 2010-12-19 07:42:05 följande:

Börjar känna som du zunzilk...hitills är det bara jag som jobbat....just nu har jag lagt över musiken och transporten på sambon och inget av det är ordnat än vad jag vet....

kvar att göras är festprogrammen, ev vigselprogram, skjorta och slips till gubben, handla vin och champange, ordna min bukett, jag ska köpa ett par varma stövlar, ris eller bubblor att ha utanför kyrkan och fixa ner underhållning till barnen i lokalen i form av en liten tv och annat....
    Detta blir det nog jag som fixar som vanligt, då jag gjort allt annat...känns ibland som jag gifter mig med mig med mig själv...ska även hämta upp klänningen hos skr'ddaren den 27:e.

förstår vad du menar med att man gifter sig med sig själv. :)

Ja mannen här har inte fixat kläderna än- förvånad? nej.
    Resten är det väl lika bra jag fixar.
    Vet inte riktigt om jag gör några vigsel program, får se- träffar prästen imorgon får se vad hon tycker.
    Var iväg och shoppade det sista förra veckan, underkläder å sånt. D¨å visade det sig att överdelen till min klänning blivit för liten. Har stressat sjukt mkt de senaste 2 månaderna och inte tagit hand om mig själv. Så det var inte kul. En mindre livskris hade jag där i provhytten, tror jag löst det- beställt en annan överdel som skulle hinna komma innan nyår- men det är lugnt jag har både plan B och C. Men just där och då var det inte så muntert kan jag lova.
    Kjolen ska vara klar till julafton, hoppas inget går snett där....
    Gjort dryckesbeställningen igår på systembolaget.
  • Jessan83
    zunzilk skrev 2010-11-26 21:47:35 följande:

nervositeten har börjat smyga sig på.... hjälp.:O

HOs mig med! jag andas och lever bröllop just nu!
  • Jessan83

Vet någon vart man kan få tag på transport på nyår? Typ limmo?

• Jessan83
    Jessan83 skrev 2010-12-21 17:10:40 följande:
    Vet någon vart man kan få tag på transport på nyår? Typ limmo?
    I gbg ska tilläggas
Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2