Inlägg från: Lindahl |Visa alla inlägg
  • Lindahl

    nyårsbröllop 2010 nr 2

    Japp...det är bara att köra på som vi säger... I går hade jag och sambon ett snack ang efternamn, jag får ju inte ta hans då han fått det via giftemål sen innan. Vilket betyder att hur han och vi än vänder och vrider på det hela så går det inte som han vill. Vilket betyder att vi får behålla våra respektive efternamn... Han och hans stora son sen innan får dela efternamn och jag och vår gemensamme son delar samma efternamn, blir billigt och bra då det inte behöver bytas på några papper alls....

  • Lindahl

    Har hittat en ring på guldfynd...blir nog den
    En schalins (finns i mitt galleri)...passar perfekt till förlovningsringen!!!!

    Har faktiskt inte pratat om hur vi ska göra i kyrkan ännu, men skulle nog vilja att min pappa får överlämna mig, han har (som resten av familjen) funnits där i vått och torrt....

  • Lindahl

    Hindersprövningen har gått igenom, gick väldigt snabbt med det beskedet...
    Har nu även ordnat med serveringspersonal så det är fixat, håller som bäst på att kolla upp vem vi vill ha som catering...
    Ringen kom igår så vi ska ut på lördag och titta på den i rätt storlek, ska även kolla upp gravyr, vad det ska stå i den och vad det kommer att kosta, även om gubben ska gravera in ett datum till i sin...
    Väntar med spänd förväntan på min klänning!!!!!

  • Lindahl

    Ringen är nu ankommen till butiken, var inne och provade den idag i rätt storlek så nu ska den bara skickas iväg på gravyr...har nu även kommit ner i två cateringfirmor som det står mellan...ni kanske kan hjälpa mig med buffévalet???

    Buffé 1

    Sotad kycklingfilé på en bädd av honungsrostade grönsaker.
    Cajunbiffar med örtgrillade grönsaker & chiligrillad mango.
    Vitlöksdoftande len potatisgratäng.
    Rödvins reduktion.
    Sydfrans ost & skinkpaj med dragon och finskuren tomat.
    Pastasallad med rosso pesto, ruccola & rostade pinjenötter.
    Färskost på spenat & örter.
    Basilika & tomat vinegrette.
    Lime créme med doft av vitlök.
    Pain riche med grön tapenade/smör.

    Buffé 2

    Helstekt ryggbiff
    Dragonfärskostbakat kycklinbröst.
    Varm potatisgratäng.
    Ceasarsallad med krutonger & parmesan.
    Sallad på kronärtskocka, vaxbönor, haricot vertes & gremolata.
    Hembakade baugetter
    Brynt vispat smör.

    Skiljer på 20:-/ port på menyerna.....vad tycker ni?????

  • Lindahl

     


    zunzilk skrev 2010-11-16 11:26:38 följande:
      Jag hade valt alt. nr 1. :)

    Har oxå blivit mer och mer inne på det buffévalet....

    Nu har jag varit och provat ringen i rätt storlek, den satt som en smäck!!!
    Så nu ska den iväg för gravering och får tebax den i slutet av månaden...fick dock en glad överaskning när den skulle betalas och det var att dom den veckan hade 25% rabatt på alla vigsel och förlovningsringar... alltid kul när det blir pengar över, så man kunde ju säga att både gravering och försäkring ingick i priset och ändå blev det pengar över....

    Nu ska jag försöka och boka en frisör som kan tänka sig att fixa mitt hår på nyårsafton, tyvärr har hon stängt idag men ska försöka nå henne i morgon...
    Har funderat på vad vi ska servera som välkomstdrink i festlokalen, tycker själv att det kan kännas lite för mycket med "bubbel" då detta även kommer att tas fram vid 12-slaget då det är nyår. Har hittat ett recept på varm kryddcider som jag kan tänka mig att ta istället, kan ju vara gott med något varmt på nyårsafton...

  • Lindahl

     


    zunzilk skrev 2010-11-16 20:07:57 följande:
      Har oxå funderat över välkomst drinken. Min ring blev oxå mkt billigare än väntat. :) Får hem den imorgon sen ska den bara graveras , lämnar nog in ringarna för gravering denna vecka.

    Ja, har ju snurrat lit fram och tillbaka på det där med välkomstdrink...vi måste ju ha något till barnen oxå...men ska nog ta och testa det där varma kryddcider receptet hemma nu till advent, man kan ju bjuda på det och glögg eller istället för glögg här hemma...
    Sen funderades det på något tilltugg till gästerna, starka funderingar på pepparkakor med grönmögelost...e bara så gott!!! Och kanske även lite salta pinnar...

  • Lindahl

     


    min tur2010 skrev 2010-11-17 15:43:36 följande:
    Hej vi gifter oss 5 jan alltså några dagar senare men har bara ett tips på vår drink vi ska ha som brudskål ute(hopppas hoppas hoppas) lika delar xante(päroncongac), vaniljvodka, äppeljos av schysst kvalitet samt krydda med kanel och kardemumma serveras varm! Smakar lovely enligt mig!

    Ska fundera på det, tack för tipset...måste dock även ha en alkoholfri variant till rätt många då många är bilförare, barn i olika åldrar och dessutom gravida kvinnfolk...

    Har nu fått tag på frissa (äntligen fått tummarna loss) och ska dit på onsdag nästa vecka för lite konsultation...nu är det maten, spritinhandling och annan inhandling, fotograf och någon form av transport som står på listan högst upp....
    Har hittat ett par sjukt snygga stövlar på Diechmann sko, helfodrade och med ca 3 cm klack...

  • Lindahl

    HAr nu fått hem min ring!!!!
    Har även traderat hem en pälsbolero som jag nu hoppas passar, enligt de mått som är utlagda ska den göra det...var även och tittade på stövlar idag men inget som föll mig i smaken. Ska även sätta mig ner och göra beställningen till cateringfirman så vi får det ur världen. Min klänning är nu färdigsydd, väntar bara på att få hem den, måste ordna någon form av fotograf och även transport, gubben skulle fixa detta men det är dock inte gjort än....Någon som känner igen sig?????
    Måste även ordna med musiken, funderar på dj in a box, någon med erfarenhet av det?????
    Sen ska jag ordna sonens kläder, gubben min får faktiskt själv ordna sitt + att festprogrammen ska bli färdiga... HJÄLP!!!!!

  • Lindahl

     


    zunzilk skrev 2010-11-29 09:44:37 följande:
      Andas... 3 djupa andetag. Jag förstår dig, det känns övermäktigt ibland och när kära mannen inte är direkt superhjälpsam blir man lätt irriterad. Min sambo är totalt ointresserad av allt. Han kallar det "mitt projekt". Mig har det inte gjort ngt för då vet jag att jag har koll på saker och ting men nu kan jag tycka att han skulle kunna engagera sig lite.  Kläderna får han fixa själv, gör han itne det får han väl gifta sig i jeans. Orkar inte bry mig om det.Här är fotografen bokad, cateringen ska bokas slutgiltigt nu i veckan, när vi vet hur många vi blir,ringarna ska graveras än, ska nog kila iväg med dem idag.Ang musiken så kan ju ett alternativ vara och göra en spotify lista, ansluta datorn till högtalare så här ni ju eran musik.vi kommer köra på trubadur, men gör väl en spotify lista oxå just in case.

    Nä , här ska man helst göra allt själv, inklusive jobba heltid och ta hand om sonen när det inte passar... Helst skulle jag väl behöva vara bilmekaniker oxå då det kommer lite spydiga kommentarer varenda gång han kollat över bilen...hur mycket ska man hinna med????

  • Lindahl

    Men från det ena till det andra....var igår kväll i kontakt med en väldigt trevlig fotograf, kollade lite på blocket och skickade iväg lite mail och 1 timme senare ringer en av dom upp mig och vi hade en väldigt trevlig pratstund. Han förstod precis vad jag menade med "levande" bilder etc och bäst av allt är att han bara bor ca 1 mil från oss. Han skickade prisuppgifter idag och med fotografering innan bröllopet, under och efter + även lite fotomingel i festlokalen så vill han ha 2500:-....
    Tycker att det låter väldigt bra, och då får vi alla fotona på cd, han erbjuder sig även att hjälpa till med framkallning av bilder i det vi vill ha för bra priser...

    Sen har jag fått hem min pälsbolero som jag vann på Tradera, den sitter som en smäck!!! Så själalycklig är jag, väntar nu bara på klänningen....
    Måste även ut och inhandla ett par varma, sköna och snygga stövlar som jag kan ha...

    Maten är nu beställd, väntar bara på svarsmail från cateringfirman, ringen ligger tryggt inlåst i kassaskåp och nu ska sonens kläder fixas. Varit i kontakt med frissan som bara vill ha tid när jag ska vara därnere så allt hinns med innan det är dax.
    Väntar på väninnans förslag på tårtfyllning, hur den ska se ut är vi redan överens om...

    Så nu är det inköp av vin, champange, allt alkoholfritt, lite snacks etc som ska göras...
    Behöver även kolla upp det här med transport (som sambon skulle gjort nu under 4 månader)....

    Behöver även kolla upp med blommor, vem som har det jag vill ha (ska göra buketten själv)...

    Känns som jag har lite koll i alla fall.....

Svar på tråden nyårsbröllop 2010 nr 2