Bästa giftasåldern
Vilken ålder tycker NI är den ultimata giftasåldern? Ge gärna en god tanke bakom varför också :)
// Fjosok
Vilken ålder tycker NI är den ultimata giftasåldern? Ge gärna en god tanke bakom varför också :)
// Fjosok
Fick barn vid precis fyllda 20,
Gifter mid vid 23,
och ändå är jag snart utbildad på universitet och är typ garanterad jobb världen över..
och jag tycker inte heller att man är dum för att man inte har högskoleutbildning :)
Hemmafru är egentligen ett underbart ord! Något fel med det? :)
Tänk vad skönt att kunna vara hemma, fixa, dona, göra världens bäste mat, gärna ha en stor bondgård och fixa med alla djuren..
bönder är bäst! och en hyllning till ALLA hemmafruar som jag VET har ett mycket hårdare arbete än de flesta:) :)
Skulle gärna vara hemmafru 50% och mitt blivande yrke 50% om jag hade råd.. men vem vet, det kanske jag har :)
Hmmafruar! Ni är bäst!!!! :)
ojojoj, ja ...jag som tycker jag är för gammal vid 32. Och jag är man ...
Vad vi är olika :)
Jag började om vid 27 och än en gång vid 33 och gifte mig vid 34.... man är aldrig för gammal.
Klart man inte är. Känns bara som att denna "bröllopsgrej" med vigsel, kyrka, kläder och allt känns anpassad till 20-25 typ. Eller? Ingen annan som känner så?
nej.
Ja, säger inte ATT det är fel, men det känns som hela bröllopsgrejen är gjorda för "unga och redo för livet".
Men vi som inte är unga längre? Är det borgeligt i "civila" kläder som gäller?
Eller tja, måste tillägga. Jätteklänningarna i mitt galleri har använts av brudar mellan 29-42 ...
Hehe :)
Jag håller med om att "bröllopshysterin" är mer inriktad på unga kvinnor ch män (skulle inte räkna 32 som gammalt ). Sen är det absolut inte fel ifall någon som är 40+ vill ha bauta bröllop men det skulle rycka lite i mungipan... Alla har väl någon gräns för när man inte längre kan ha brudklänning med stort b. Sen tycker jag inte att inte att man behöver gifta sig borgligt bara för att man är äldre... =)
Jag tycker tvärtom..
bröllop är till för äldre.. för här inne på BT så tycker ju många det är fel att gifta sig ung..
det verkar som de flesta tycker det och har fördomar mot yngre..
så jag har alltid tyckt att gifta sig är till för 27+...:)
själv har man fått lite pikar från olika håll över hur ung man är..
då är det ju ganska underligt om butikerna faktiskt inriktar sig på 20-25 år , för jag uppfattar det lite som pinsamt att vara den enda yngre som ska gifta sig i våran stan :)
eftersom man just får.. pikar och annat..
Jag menade absolut inget illa. Jag är säker på att du blir en jättesnygg brud vid 40! Jag skrev bara om hur det skulle kännas för mig och mina gränser, tror att alla har sina gränser, ifall en 60åring kom i en axelbandslös brudklänning med stor prinsesskjol skulle jag tycka det ser lite kul ut men vill hon ha det så får hon självklart det. Jag skulle känna mig lite out of place och försöka att anpassa sig lite mer efter min ålder. De flesta klänningar ser ju ut att vara anpassade för 20-35 åringar, men sen handlar det ju självklart om hur man känner sig!
Tror inte det finns en bnästa ålder. Det är olika för alla jag kommer att vara 24 och min sambo 25. Vår dotter är 1år. vi gifter oss om 8månader för att det inte finns någon orsak att vänta. han är min bästa vän och är pärfekta för varandra!