• Fjosok

Bästa giftasåldern

Vilken ålder tycker NI är den ultimata giftasåldern? Ge gärna en god tanke bakom varför också :)

// Fjosok

• Svar på tråden Bästa giftasåldern
  • TalisQualis

Jag får ju lov att rösta 18-23 eftersom jag själv är 21 och gifter mig om 2 veckor

• Fjosok

TalisQualis: klart du ska!

Gör detta av ren nyfikenhet, man behöver ju liksom inte argumentera för eller emot (tack och lov) :)

• Niini

Tycker 29-35 då de flesta börjar ha "lekt av sig" och har sitt liv på det klara. O jag vill inte ha nån motattack på detta för de e bara min åsikt o jag vet att det ALLTID finns undantag. Jag själv ex. kommer gifta mig som 23-åring.

• Semlorna

Kan inte rösta för alternativet jag vill välja finns inte. Själv kommer jag vara 25 men tycker det är när man hittat rätt kvinna/man

• S2011

jag valde 29-35 av det enkla skälet att man som regel har en stadig ekonomi, trygg tillvaro och vet vad man vill med livet då.
    som Niini sade så finns det undantag för allt, men detta är den uppfattning jag personligen har.

jag själv kommer att gifta mig 26 år gammal, men bm kommer vara 32 (sedan en vecka, vid det tillfället).

om man får vara lite "fräck", så tror jag också att kvinnor tidigare känner sig redo för äktenskap än män. och jag ser inget negativt i att ge honom några år extra att fundera - när han väl bestämt sig kommer beslutet vara gjutet i cement. observera att även detta är min högst personliga åsikt.

• Fjosok

Semlorna: vilket alterativ då? "När man hittat rätt"?

Jo, men det är inte en ålder.

• Semlorna

Fjosok skrev 2010-09-27 12:01:52 följande:
    Semlorna: vilket alterativ då? "När man hittat rätt"?Jo, men det är inte en ålder.

Och jag ser inte ålder som en viktig faktor utan mognad och det kommer inte vid en viss ålder.

• Fjosok

s2011: allt här är personliga åsikter, jag gav upp att träffa nån efter 30 så jag ansåg, och anser, mig för gammal för att köra hela bröllopsprylen. En del blir skitförbannade, andra applåderar, that's life .

Semlorna: Ja, jag startsde denna tråd mest på nyfikenhet när det gällde åldersspannet och vad folk tänkte :)

• 21maj

Jag röstade 29-35. tycker det vore en perfekt ålder och i regel har man väl hittat den stora kärleken då, ordnad ekonomi osv...

själv är jag förbi den åldern. 46 år snart och först nu vågar jag gifta mig.. aja det är väl aldrig försent antar jag:)

Svar på tråden Bästa giftasåldern