• workou­tgirl
    Äldre 24 Jun 20:10
    5200 visningar
    23 svar
    23
    5200

    Hjälp mig gå ner 10 kg!

    Nu är jag trött på mig själv och min allt dallrigare kropp. Den senaste tiden har bjudit på allt för mycket mingel, kickoffer, stillasittande jobb, chips i soffan framför fotbollen och nu visar vågen på alldeles för många kilon för att jag ska vara nöjd nånstans.


    I december ska familjen till Teneriffa och då vill jag kunna visa mig i bikini utan att skämmas men jag behöver hjälp för att hålla mig på rätt väg, så jag hoppas kunna få lite pepp här.


    Det här är nuläget:


    längd 159 cm
    vikt 63,4 kg
    stressnivå skyhög
    tränar sporadiskt
    äter oregelbundet, sällan frukost, mycket skräpmat


    och det önskade läget:


    längd 159 cm (går inte att göra så mycket åt)
    vikt 54 kg
    stressnivå hanterbar
    tränar regelbundet 3 ggr/v
    äter regelbundet och nyttigt


    Mitt första mål blir att gå ner 2 kg på 2 veckor, vad tror ni om det?


     

  • Svar på tråden Hjälp mig gå ner 10 kg!
  • workou­tgirl
    Äldre 26 Jun 21:40
    #11

    Nu har jag börjat registrera mina måltider på matdagboken och dagens matintag var väl ingen höjdare direkt, jag höll mig iofs inom mina kalorier men utan mellanmål och alldeles för långt mellan måltiderna.


    Resultatet av dagens ansträngningar blev att 40% av intaget är fett (för mycket) 40% kolhydrater (för mycket) och 18% protein (för lite). Intressant att se och jag har lite att jobba på alltså målet är 33% fett, 33% kolhydrater och 33% protein


    Dagens motion blev en modest promenad på 2,2 km och ca 20 minuter

  • tallkr­ogen
    Äldre 27 Jun 18:32
    #12

    Jag kan tipsa om en sak som jag egentligen inte har gillat. Pulver! JAg och min blivande pulvrar. Frukost när det är svårt att få i sig något så får du näringen och minimalt med kalorier, kroppen ställer inte in sig direkt på svält.

    Jag brukar byta lunchen mot en varm grönsakssoppa från Nurtillet sen en påse före hemgång för blodsocker nivån och ett vanligt mål mat på kvällen.

    Har gått ner ca 10kg på 2 månader och då har jag inte kommit i gång  med träning pga olika orsaker.

    Nu äter jag bara pulver till frukost.

  • Ebenho­ltz
    Äldre 27 Jun 18:53
    #13

    Ett tips när man ska gå ner i vikt från en som provat är :


    Ät två morötter före middagen/lunchen. Det är mättande och man äter mindre portioner.


    Drick inte mjölk. Endast vatten. Blir det tråkigt så ha i lime eller citron. Man vänjer sig :)


    Ta något gott på helgen. Unna dig. Förbud gör det bara svårare, något litet måste man tillåta sig!


    Ät bra pålägg, rökt kalkon. Ej ost eller korv.

  • Ebenho­ltz
    Äldre 27 Jun 18:54
    #14

    Glömde tillägga; Lite gör mer än vad man tror. Allt innehåller kalorier och många bäckar små som det heter....

  • summer­2011
    Äldre 27 Jun 19:46
    #15

    Ställ inte för höga krav o försök inte att gå ner i vikt för fort! Då skiter det sig bara:(
    Börja med att byta ut chips o andra onyttigheter mot t ex  morötter, gurka och selleri..gör en dipp till det (Ta youghurt och ngn dipmix..typ Holiday från estrella, min favorit hihi, o förösööök att äta frukost, det är ju trots allt det viktigaste målet på dagen! Lycka till:)

  • workou­tgirl
    Äldre 30 Jun 21:52
    #16

    efter några dagar med matdagboken inser jag att jag äter tokigt mycket kolhydrater! Men jag tuycker det är svårt att hitta särskilt mellanmål som innehåller mer protein, vilket är det jag borde äta mer av.


    Träningen går iallafall bra. Igår skulle jag ha gått ett testpass bootcamp men jag måste ha missat gruppen för jag väntade och väntade utan att hitta någon annan som skulle träna. 


    Idag har det blivit en 40 min promenad och 2,5 km jogging. Det var sjukt skönt så nu har jag bestämt mig för att jogga en liten runda varje dag fram till semestern om 2,5 veckor. Imorgon är det vägning också, fasar lite. Tänk om jag inte har gått ner ett gram!

  • Tiiind­ra
    Äldre 30 Jun 23:37
    #17

    Jag hoppar gärna in här...Jag gifter mig i december och vill gärna gå ner i vikt innan dess...jag måste ju hinna hitta en klänning som jag ska beställa så de börjar bli bråttom.
    Jag vill gå ner ca 10 kg. På mornarna så brukar jag dricka naturdiets färdiga shakes, och ibland även på dan, det är mest för att hålla igång så att kroppen inte ställer in sig på svält.
    Jag äter samtidigt Gi som funkat bra på mig tidigare. Nu är det bara att vara stenhård.
    Idag väger jag ca 72kg och är 164cm lång....ucsshhh!

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 1 Jul 15:32
    #18

    jag är sjukt nervös för hur det ska gå på semestern nu. jag ligger i fas med vad jag ska gå ner (2,5kg på 5 veckor) men hur ska det bli när jag inte bestämmer vad vi ska äta och inte kan träna ordentligt. jag får inte jogga för att jag har knäproblem (får väl gå utav bara sjutton) och sedan ska vi till min m2b:s moster som inte direkt är känd för att laga kalorisnålt. Jag vill gärna känna att jag är mätt, trots att jag äter saker med mindre kalorier i.

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 1 Jul 15:46
    #19

    Jag är med på viktklubb och ska gå ner ett kilo per vecka. Det ser bra ut nu och jag hoppas kunna hålla denna viktminskning.

  • Pokalo­o
    Äldre 1 Jul 15:58
    #20

    Killen kör pulver morgon o lunch o hemma äter han som vanligt.
    Det har gjort att han går ner 1 kg i veckan..
    Måste säga att kulan sakta har börjat försvinna men det är ingen fara, den kommer att komma tillbaka en dag *fniss*, gillar honom mer som fet o rund än pinnsmal =)) som han var när vi träffades första gången för snart 8 år sedan.

  • workou­tgirl
    Äldre 1 Jul 22:08
    #21

    pokaloo:


    jag föredrar också min sambo lite mullig, tycker inte om spinkigt


    Det blev ingen vägning idag eftersom jag var ute och sprang istället för att gå till gymmet, och jag har ju ingen våg hemma så vi får väl se när jag kommer iväg och väger mig nästa gång... känns inte som om jag har gått ner nåt än iaf

  • pludie
    Äldre 15 Sep 16:32
    #22

    Här kommer mitt tips (även om jag tycker att dina längd och vikt låter bra)

    Köp P90X. Det är en massa tränings dvd's och det är HEMSKT! man känner sig som en idiot när man står och flåsar framför en tv men det är otroligt vilka resultat man får! Jag gick först ner i fett och sen upp i muskler så mycket att min klänning fick sprättas på bröllopdagen.

    http://skruttplutt.wordpress.com/2010/09/15/traning-fore-och-efter/

  • Evilli­na
    Äldre 19 Sep 19:26
    #23

    Bli medlem på viktklubb.se. Det gjorde jag och jag gick ner 10 kg! Dock tycker jag inte att du behöver gå ner i vikt. Du är ju normalviktig! =)


     

Svar på tråden Hjälp mig gå ner 10 kg!