• andbey­ond
    Äldre 16 May 23:57
    294891 visningar
    2939 svar
    2939
    294891

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Helois­e
    Äldre 16 Aug 17:19

    Fru Sy: jag hade jättemkt molvärk och "mensvärk", ibland så jag trodde med 100% att det gått på tok, men icke, det är tydligen vanligt!

  • Fru sy
    Äldre 16 Aug 17:21

    Föreläsningarna idag gick sådär. Första funkade, men när vi gick ut för fika vid 10 så mådde jag så illa. Försökte få i mig lite vatten men det gick inte. Gick ut och satte mig i bilen en stund, för att få vara ifred lite fick i mig lite vindruvor och vatten så blev bättre efter en stund. Bestämde mig för att jag inte fixade att gå på andra föreläsningen och satte mig och sov 1 timme i bilen istället, det hjälpte. Eftermiddagen fungerade sedan bättre, drack vatten lite hela tiden och knaprade på vindruvor. Dumt gjort av mig i morse att jag inte åt ngt på 4 timmar, men har inte varit så innan...

    Blir lite ego nu, är dötrött. Ska sova en stund. (Mannen gick upp 4 imorse och så kunde inte jag somna om så jag sov nog 4-5 timmar inatt ungefär så är väl inte konstigt att jag är trött.

  • Fru sy
    Äldre 16 Aug 17:22

     


    Heloise skrev 2010-08-16 17:19:44 följande:
    Fru Sy: jag hade jättemkt molvärk och "mensvärk", ibland så jag trodde med 100% att det gått på tok, men icke, det är tydligen vanligt!

    Så tidigt som i v.5 oxå? Gör liksom ont i ryggen benen och bäckenet(tror jag det är) Men ingen blödning.

  • Äldre 16 Aug 17:32

     


    Fru sy skrev 2010-08-16 17:22:42 följande:
      Så tidigt som i v.5 oxå? Gör liksom ont i ryggen benen och bäckenet(tror jag det är) Men ingen blödning.

    Japp, det kan kännas i v.5. Det låter som fogarna som börjar luckras upp. Känns det som "mensvärk" så är det livmodern som börjat växa.

  • Äldre 16 Aug 17:33

     


    Fru sy skrev 2010-08-16 17:15:34 följande:
      Härligt med bra personal och att mötet gick bra.

    Ja otroligt härligt! I vintras kände jag mig riktigt nertryckt i skorna, så ska folk inte behöva känna!

    Bra att du beslöt dig för att vila i bilen! Lyssna på kroppen för den talar om för dig vad du ska göra.

  • Fru sy
    Äldre 16 Aug 17:39

     


    Villemoa skrev 2010-08-16 17:32:04 följande:
      Japp, det kan kännas i v.5. Det låter som fogarna som börjar luckras upp. Känns det som "mensvärk" så är det livmodern som börjat växa.

    Ja det känns som mensvärk, fast inte så mycket i magen utan den mensvärken jag brukar ha i ryggen. Kan även stråla ner i benen då som det gör nu.

  • Helois­e
    Äldre 16 Aug 17:43
    Fru sy skrev 2010-08-16 17:39:48 följande:
      Ja det känns som mensvärk, fast inte så mycket i magen utan den mensvärken jag brukar ha i ryggen. Kan även stråla ner i benen då som det gör nu.
    Japp så hade jag med.
  • Äldre 16 Aug 17:44

    Tänk så här Fru Sy; om det "håller på" där i magen och hela regionen bara vid vanliga indianattackerna, hur mycket mer är det inte som nu ska hända? Det kommer att "hålla på" på alla möjliga vis från och med nu. Där ska ju beredas plats inuti vad som brukar rymma ett mikroskopiskt lite ägg, att istället rymma en småningom 3-4 kg´s klimp! med viftande armar och sprattlande ben!!!

  • Äldre 16 Aug 17:44

     


    Fru sy skrev 2010-08-16 17:39:48 följande:
      Ja det känns som mensvärk, fast inte så mycket i magen utan den mensvärken jag brukar ha i ryggen. Kan även stråla ner i benen då som det gör nu.

    Jag tycker det låter som fogarna som börjar luckras upp. Hoppas att det stabiliseras så du slipper foglossningen sen. Jag kan knappt röra mig efter dagens utflykt till AF och sen en liten promenad i väldigt långsam takt med Moa och mannen.

  • Fru sy
    Äldre 16 Aug 17:49

    Tack för era svar, så skönt att ha er och "prata" med här! Har ni tips på vad som kan göra det bättre då? Sitta fungerar inget bra. Nu kom mannen hem, han kan ju få masera mig lite

  • Fru sy
    Äldre 16 Aug 18:18

     


    Villemoa skrev 2010-08-16 17:44:15 följande:
      Jag tycker det låter som fogarna som börjar luckras upp. Hoppas att det stabiliseras så du slipper foglossningen sen. Jag kan knappt röra mig efter dagens utflykt till AF och sen en liten promenad i väldigt långsam takt med Moa och mannen.

    Jobbigt att du har så ont. Då får vi hoppas att du inte behövs på arbetsmarknaden nu de kommande två månaderna utan att du får fortsätta att ta det lugnt.

    mannen kom hem med mat från Mc Donalds, han tänkte överraska mig för jag har tjatat om det några dagar. det han inte visste var att jag åt lunch där idag, så det blev lite väl bra med sådan mat idag

  • Äldre 16 Aug 19:20

     


    Fru sy skrev 2010-08-16 17:49:13 följande:
    Tack för era svar, så skönt att ha er och "prata" med här! Har ni tips på vad som kan göra det bättre då? Sitta fungerar inget bra. Nu kom mannen hem, han kan ju få masera mig lite

    Min erfarenhet är att man ska försöka skifta mycket mellan att sitta, ligga, gå och stå. Inte så lätt kanske att kunna ligga ner på jobbet dock....skulle det fortsätta så här så kan jag varmt rekommendera att använda stödbälte och värmedyna/vetekudde när du kommit hem på kvällen.

  • lanovi­a 08
    Äldre 16 Aug 20:31

    Villemoa skönt med ett trevligt bemötande och en vettig person på AF.
    Jobbigt att du har så ont.

  • lanovi­a 08
    Äldre 16 Aug 20:34

    Fru sy när jag var i v5 ringde jag oroligt till MVC och undrade varför jag hade så ont i magen som mensvärk. Växtvärk var svaret jag fick och om jag inte ha blödningar var det inget hon tyckte att jag behövde oroa mig för.

    Jag säger som Villemoa, värmedyna/kudde är guld värt. jag hade inga direkta problem med fogarna men hade ändå stor nytta av värmekudde. Särskilt på slutet hade mage och rygg en tendens till att ge sig tillkänna på kvällarna.

  • lanovi­a 08
    Äldre 16 Aug 20:37

    Blommis föresten har inte varit inne i andra tråden men har förstått av vad som skrivits här att det varit lite oroligt med en knöl. Skönt att det inte var någon fara. För så långt har jag fattat rätt eller?

  • lanovi­a 08
    Äldre 16 Aug 20:42

    Vad tusan??

  • lanovi­a 08
    Äldre 16 Aug 20:45

    Så nu funkar det har skrivit om ett inlägg 2 ggr men det bara försvinner ut i cyber utan att återvända.

  • lanovi­a 08
    Äldre 16 Aug 20:47

    Nu orkar jag inte igen, måste börja städa i gästrummet.

    Heloise förresten, tycker det låter klokt att förbereda sig för förlossningen redan nu. Det är bra att börja tänka på vad som komma skall.

  • Äldre 16 Aug 20:48

     


    lanovia 08 skrev 2010-08-16 20:31:19 följande:
    Villemoa skönt med ett trevligt bemötande och en vettig person på AF.Jobbigt att du har så ont.

    Som tur är har jag inte lika ont varje dag, beror på vad jag gör. Hoppas bara det inte eskalerar.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...