• Björni­sarna
    Äldre 30 Mar 18:38
    31878 visningar
    182 svar
    182
    31878

    Umeåbrudar 2010 del 3

    Då påbörjar vi Umeåbrudar 2010 vår tredje tråd där vi diskuterar, frågar och berättar allt som har med bröllop att göra!:)
    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 21:10
    Här är de hittills "registrerade" 2010´s Umebrudar. Är du ny, kopiera namnlistan från den senast upplagda och lägg till dig själv!:)

    13 februari, Elbe Helena Elisabeths kyrka
    20 Februari, CarolineL, Helena Elisabethkyrkan
    27 Februari, CeNedra, Backens kyrka
    6 Mars Eadirf, Umeå Stadskyrka
    20 Mars Miim2, på Umeälven alt Broparken (Borgerlig ceremoni)
    12 juni, Väntar på något, Trysunda kapell, höga kusten
    12 juni, HannaoMarkus, Strömbäcks kyrka
    25 juni Ellabay Holmsunds kyrka
    10 juli,Tjorven81, sankt Mikaels kapellet i Vindeln
    17 juli Björnisarna. Helena Elisabethkyrkan
    17 Juli, Maldita, backenkyrkan
    17 juli Pälsboll. Göstas Loge
    31 juli LindaochStefan. Täfteå Byakyrka
    7 augusti mafm, Backens kyrka
    21 Augusti Pilan, Helena Elisabethkyrkan

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2010 del 3
  • Björni­sarna
    Äldre 20 Jun 20:43

    Oj vad mycke hippningar det var här, roligt!:) Själv har jag inte blitt hippad än och har ingen aning om ja kommer bli det eller ej helle.. har dock hört en fågel viska vilket datum svensexan blir av, såå skoj för min m2B tror vekligen inte att han kommer få någon svensexa!:D


     

  • Väntar på något
    Äldre 21 Jun 13:25

    Va kul med så många hippor! Själv fick jag inget sånt vilket jag inte heller räknat med då vi bara bjudit familjen. Däremot var det många som uppvaktade oss trots att de inte var bjudna. Är lite smått avis på er som har allt kvar för det var verkligen fantastiskt roligt

  • Påfåge­ln
    Äldre 21 Jun 18:03

    Kul med alla som blivit hippade!

    Jag fick en ide från ett annat forum... Varför hjälper vi inte varandra mer? Byter tjänster när vi ändå bor så pass nära? För mig är det tyvärr nästan försent då allting redan är klart, det är mest bara småpyssel som ska fixas som texter till festhäftet och så...

    Men ni andra... Någon kanske är bra på att göra buketter medan andra är bra på att skriva finstilt, en tredje kanske kan fota och en fjärde är duktig på att sy...

    Bara något att fundera på

  • Caroli­neL
    Äldre 22 Jun 21:26

    påfågeln: jättetrågikt de där med annas fest ock mat.

    Jag har varit på flera fester där man har anlitat terminalbaren. www.terminalbaren.se . Maten har varit jättebra och de jag hört från de som anlitat dem är bara bra.

    Bara ett tips på ytterligare en cateringfirma.

    / caroline

  • Väntar på något
    Äldre 22 Jun 22:50

    Jag är i full gång att sälja iväg mina bröllopsprylar. Vore kul att behålla dem av nostalgiska skäl men det går bara inte behålla allt. Klänningen har jag inte bestämt mig för vad jag ska göra med. Den är ju så fin så egentligen vill jag behålla den. Om jag får en dotter någon gång kanske hon vill gifta sig i min klänning men hur stor är den sannolikheten liksom?


    Mina skor, smycken och diadem ryker dock. Lägger upp annonserna här på Bröllopstorget. Antar att det är lättast att hitta köpare här. Hojta bara till om ni är intresserade av något.

  • Loppan­sson
    Äldre 23 Jun 10:31

    Hej!!

    Skrev i den här tråden för länge sen... eftersom vi inte ska gifta oss förän juni 2011 . Men nu är kyrkan bokad!!! Men eftersom ni som har el ska snart gifta er har super koll , så undrar jag om jag kan få några tips. Var har ni gjort er håruppsättning, och hur mkt kostade det? Var gjorde ni er make? Och vilken fotograf har ni anlitat, och hur mkt kostade det, vilken skulle ni rekomendera? oh, jag har såååååå många frågor, men jag nöjer mig än så länge med dessa :)

  • Väntar på något
    Äldre 23 Jun 22:49
    Loppansson skrev 2010-06-23 10:31:05 följande:
    Hej!!Skrev i den här tråden för länge sen... eftersom vi inte ska gifta oss förän juni 2011 . Men nu är kyrkan bokad!!! Men eftersom ni som har el ska snart gifta er har super koll , så undrar jag om jag kan få några tips. Var har ni gjort er håruppsättning, och hur mkt kostade det? Var gjorde ni er make? Och vilken fotograf har ni anlitat, och hur mkt kostade det, vilken skulle ni rekomendera? oh, jag har såååååå många frågor, men jag nöjer mig än så länge med dessa :)
    Jag har redan gift mig och kan därför dela med mig lite av mina erfarenheter såhär i efterhand. Min klänning köpte jag på Änglalikt och jag är jättenöjd med både den och servicen där. Fick den ändrad så att den satt som ett smäck. Ändringarna ingick i priset och underkjol hyrde jag av henne för 200 kr.

    Hår och make gjorde jag på Red&Black. Valde det för att det kändes prisvärt + att jag hört andra som var nöjda. Det kostade 2000 kr för både hår och make. Jag hade med mig eget löshår på clips som hon använde. Frisyren blev superfin (bild finns i mitt galleri). Sminket var egentligen inget märkvärdigt men väldigt fint. Det enda jag skulle kunna anmärka på var att underlaget inte var helt perfekt när jag kom ut. Mest troligt berodde det på att jag bad henne ta extra hårspray på slutet och det löste upp lite av underlaget just vid tinningarna. Men det fixade jag till lätt själv så det var inget större problem. Hos henne ingick ingen dryck eller något tilltugg som vissa bjuder på.


    Vi hade Lannér som bröllopsfotografer och är supernöjda. De var engagerade och trevliga. Ingen stress under fotograferingen utan de ägnade sig helhjärtat åt oss. Dessutom gillar vi deras filosofi med rättigheterna till bilderna. Vi fick köpa alla bilder som togs under dagen (ca 900 st) med full äganderätt d.v.s. vi får göra vad vi vill med dem och måste inte beställa förstoringar via dem. Dessutom har de erbjudit oss hjälp senare också om vi vill ha retuschering av ytterligare bilder.


    Har du fler frågor svarar jag gärna.

  • Påfåge­ln
    Äldre 24 Jun 23:25

     


    Loppansson skrev 2010-06-23 10:31:05 följande:
     Var gjorde ni er make?

    Ja... jag har ju inte gjort min make (blivande)... Är sånt vanligt nu förtiden? :P Kunde inte låta bli! Men det var kul med ett gott skratt efter en lång dag på jobbet!

  • Loppan­sson
    Äldre 27 Jun 21:37

     


    Påfågeln skrev 2010-06-24 23:25:04 följande:
      Ja... jag har ju inte gjort min make (blivande)... Är sånt vanligt nu förtiden? :P Kunde inte låta bli! Men det var kul med ett gott skratt efter en lång dag på jobbet!

    Ha ha!! Jag hade inte ens en tanke på att det blev "så fel"... var helt uppe i min svengelska :)

  • jafo
    Äldre 28 Jun 16:48

    13 februari, Elbe Helena Elisabeths kyrka
    20 Februari, CarolineL, Helena Elisabethkyrkan
    27 Februari, CeNedra, Backens kyrka
    6 Mars Eadirf, Umeå Stadskyrka
    20 Mars Miim2, på Umeälven alt Broparken (Borgerlig ceremoni)
    12 juni, Väntar på något, Trysunda kapell, höga kusten
    12 juni, HannaoMarkus, Strömbäcks kyrka
    25 juni Ellabay Holmsunds kyrka
    10 juli,Tjorven81, sankt Mikaels kapellet i Vindeln
    17 juli Björnisarna. Helena Elisabethkyrkan
    17 Juli, Maldita, backenkyrkan
    17 juli Pälsboll. Göstas Loge
    31 juli LindaochStefan. Täfteå Byakyrka
    7 augusti mafm, Backens kyrka
    21 Augusti Pilan, Helena Elisabethkyrkan


    17 sept? jafo (borgerlig vigsel)


     


    Hej!


    Lägger till mig själv här. Har varit aktiv på detta forum ett tag, men nu ser det ut som om vi äntligen ska slå till och gifta oss. Alla papper är i princip färdiga. Nu ska vi bara boka vigselförättare hos kommun och fixa klänning, samt en del annat..

  • jafo
    Äldre 28 Jun 17:06

    Hej igen!


    Är det någon som kan tipsa om bra titan ringar och hos vilka man kan se dessa?


    Har varit hos Kjellins, Albrekts och Guldfynd. Vi skulle vilja ha titan ringar med en guldfåra i, men de enda vi har sett är de hos Guldfynd och de såg repiga ut. 


    Ska man kanske satsa på silevrringar med en guldåra i istället?


     


    Tips mottages

  • Väntar på något
    Äldre 29 Jun 14:33
    jafo skrev 2010-06-28 17:06:22 följande:
    Hej igen! Är det någon som kan tipsa om bra titan ringar och hos vilka man kan se dessa? Har varit hos Kjellins, Albrekts och Guldfynd. Vi skulle vilja ha titan ringar med en guldfåra i, men de enda vi har sett är de hos Guldfynd och de såg repiga ut.  Ska man kanske satsa på silevrringar med en guldåra i istället?   Tips mottages
    Välkommen jafo!

    Finns ju även Guldsmedjan som ligger på renmarkstorget. Annars borde väl någon guldsmed kunna tillverka ringar åt er. Tror att en blandning av guld och silver som du beskriver blir jättefint.

Svar på tråden Umeåbrudar 2010 del 3