• Björnisarna

Umeåbrudar 2010 del 3

Då påbörjar vi Umeåbrudar 2010 vår tredje tråd där vi diskuterar, frågar och berättar allt som har med bröllop att göra!:)
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 21:10
    Här är de hittills "registrerade" 2010´s Umebrudar. Är du ny, kopiera namnlistan från den senast upplagda och lägg till dig själv!:)

13 februari, Elbe Helena Elisabeths kyrka
    20 Februari, CarolineL, Helena Elisabethkyrkan
    27 Februari, CeNedra, Backens kyrka
    6 Mars Eadirf, Umeå Stadskyrka
    20 Mars Miim2, på Umeälven alt Broparken (Borgerlig ceremoni)
    12 juni, Väntar på något, Trysunda kapell, höga kusten
    12 juni, HannaoMarkus, Strömbäcks kyrka
    25 juni Ellabay Holmsunds kyrka
    10 juli,Tjorven81, sankt Mikaels kapellet i Vindeln
    17 juli Björnisarna. Helena Elisabethkyrkan
    17 Juli, Maldita, backenkyrkan
    17 juli Pälsboll. Göstas Loge
    31 juli LindaochStefan. Täfteå Byakyrka
    7 augusti mafm, Backens kyrka
    21 Augusti Pilan, Helena Elisabethkyrkan

• Svar på tråden Umeåbrudar 2010 del 3
  • Pälsboll

Cuddly skrev 2010-04-29 09:03:33 följande:
    Hoho.. vi åkte till skeppsvik eftersom att vi varit lite inne på att ha borgligvigsel där, men fick en dålig känsla när vi träffade dem som äger stället. Det är ju jätte fint där, men det kändes trist att dem inte verkar vara så organiserade och att dansen skulle bli inne i rummet där dem annars serverar buffé om det skulle regna ute. Någon av er som vet av eller har varit på något bröllop där ute?

Vi hade oxå funderingar på skeppsvik, men tyckte det var lite tråkigt när man inte fick fixa mat och dryck själv, så det skulle bli så himla dyrt.
    Åsså tror jag det var nån här som skrev att det kommer vara andra gäster där samtidigt, fast i andra rum och utomhus. Det tyckte jag oxå var lite dåligt.

• Björnisarna

Vi funderade också på Skeppsvik, men var nog de Pälsboll menade som uppgav att vi valde bort Skeppsvik pga att de kan vara andra gäster på plats samtidigt. Vi vill vara själva :)

• Pälsboll

I veckan kom mina skor från Matildas fest. Dom är jättefina! :D
    Lite för stora, men det funkar nog att bara lägga i en sån där i hälen. Hade ju fått en strl mindre först, som jag inte kunde ha, så att dom här är för stora beror bara på att mina fötter har nån konstig mellanstrl.
    Å igår skickade vi iväg en beställning på hjärtformade ballonger på Myheart, köpte en Me and My caketopper på tradera som kommer gå för 200kr istället för 400kr. Åsså har jag hittat en tiara på tradera som jag bjudit på.

Nåt vi stör oss lite på är att det knappt är nån som anmält sej till bröllopet.
    Det är knappt så dom vi träffat har sagt att dom kommer. En del kan man väl se som självklara, som t.ex syskon, men vi har ingen aning om dom kommer ta med sina barn.
    Å varken mina föräldrars syskon eller hans föräldrars syskon har hört av sej. En av mina morbröder har sagt till min mamma att det ska bli kul, men dom har inte hört av sej till oss... Å nu är det en månad kvar tills dom ska ha anmält sej...

• Björnisarna

Pälsboll: Vi väntar också svar från ca hälften av gästerna vi bjudit.. man blir ju så otålig och vill veta direkt vilka som ska komma och inte!:) Vi har sista OSA 30 maj så vi får dock hålla ut ett tag till som det verkar...

Vart ska ni fixa hår och makeup? Någon som har tips på någon som är bra på gelenaglar?! Vill ha!:) Vi har bokat tid för konsultation hso Holmsunds blommor, ska dit den 15:e, den 12:e ska vi träffa prästen - nervöst!:) Tiden tickar och snart är den STORA dagen här, jisses alltså! Jag har börjat ha massa drömmar om möhippor också.. iiik, vad kan folk tänkas hitta på på en sådan?!:O

• Cuddly
    Pälsboll skrev 2010-04-29 14:09:58 följande:
      Vi hade oxå funderingar på skeppsvik, men tyckte det var lite tråkigt när man inte fick fixa mat och dryck själv, så det skulle bli så himla dyrt.Åsså tror jag det var nån här som skrev att det kommer vara andra gäster där samtidigt, fast i andra rum och utomhus. Det tyckte jag oxå var lite dåligt.
    Det han sa till oss var att om man gifter sig lite senare på året och det inte är högsäsong för att gifta sig då är det smartare att hyra bara halva istället för hela ön,... för då kommer det ändå inte att vara gäster där efter kl 17 ungefär. Och så får man det ju super privat i alla fall... Billigare på det sättet. Men, jag tycker att det som är mest trist är att det är så lite utrymme för att göra det personligt.
  • Cuddly
    Pälsboll skrev 2010-05-02 10:20:39 följande:
    I veckan kom mina skor från Matildas fest. Dom är jättefina! :DLite för stora, men det funkar nog att bara lägga i en sån där i hälen. Hade ju fått en strl mindre först, som jag inte kunde ha, så att dom här är för stora beror bara på att mina fötter har nån konstig mellanstrl.Å igår skickade vi iväg en beställning på hjärtformade ballonger på Myheart, köpte en Me and My caketopper på tradera som kommer gå för 200kr istället för 400kr. Åsså har jag hittat en tiara på tradera som jag bjudit på.Nåt vi stör oss lite på är att det knappt är nån som anmält sej till bröllopet.Det är knappt så dom vi träffat har sagt att dom kommer. En del kan man väl se som självklara, som t.ex syskon, men vi har ingen aning om dom kommer ta med sina barn.Å varken mina föräldrars syskon eller hans föräldrars syskon har hört av sej. En av mina morbröder har sagt till min mamma att det ska bli kul, men dom har inte hört av sej till oss... Å nu är det en månad kvar tills dom ska ha anmält sej...
    Vad trist med ovishet... kanske får skicka ut ett påminnelse mail till alla. Typ, glöm inte bort osa datum Datum xx/x för vi ser hemskt mycket framemot att träffa er och få fira våran kärlek i eran närvaro... :D
  • Pälsboll

Ja vi har ju sista osa datum 1 juni, så än har dom ju ett tag på sej... men jag sa iaf till mamma igår att påminna sina syskon å så.
    Tror vi slänger iväg en påminnelse när det är 2 veckor kvar.

Idag har jag iaf bokat tårtställning :)
    Det blir på Finas.
    Jag har tidigare ringt till tre konditorier, men ingen av dom har sugarpaste, som vi vill ha. Men så slängde jag iväg mail till några, bl.a Finas som jag även hade ringt till tidigare. Hon som svarade på mailet frågade bagarna och fick till svar att dom hade visst sugarpaste. Så jag ringde dit idag och sa att jag haft mailkontakt, hon jag pratade med kollade med bagarna igen och det var inga problem att få sugarpaste istället för marsipan :)
    Men jag tycker det är lite dåligt att dom säger att dom inte har det när jag ringde och frågade första gången...
    Så nu återstår att komma på vad vi vill ha i tårtan. Vi hade lite funderingar på chokladmousse och jordgubbsmousse, för choklad och jordgubbar brukar väl passa ihop...

Och igår gjorde jag klart en sjal som jag ska ha på mej och sydde en slips åt sambon.
    Ska lägga in dom i mitt album om ni vill kika :)

• Väntar på något

Pälsboll: Vad duktig du är!!! Jättefin slips och sjal

Björnisarna: Jag ska göra hår och makeup på Red&Black och naglarna tror jag att jag fixar på nail design school. Har haft gelenaglar på heltid förr och gjort där ibland. Gjorde även på creative lounge men då slutade nageltjejen helt plötsligt, men nu har de fått en ny. Annars vet jag folk på jobbet som gör sina naglar på Allé 10 (tror jag att det heter).

• Sebastiána

Var köper ni brudklänning och ring? Undrar en nyinflyttad.

• Väntar på något
    Sebastiána skrev 2010-05-03 15:18:02 följande:
    Var köper ni brudklänning och ring? Undrar en nyinflyttad.
    Om du vill köpa här i stan och inte på nätet rekommenderar jag "Änglalikt" för klänning och "Kjellins" för ringar. Änglalikt har en hemsida: www.anglalikt.com och Kjellins är en smycka-butik.

Finns fler alternativ också men de här har jag erfarenhet av (och är nöjd med också)

Svar på tråden Umeåbrudar 2010 del 3