• lule

Ni som har en budget på max 50.000...

Inspirerad av gruppen "Budget på max 20.000" så kan väl de med tanken på en budget på runt 40-50.000 samlas här och byta tankar och ideér kring vigsel, fest och allt därtill...

• Svar på tråden Ni som har en budget på max 50.000...
  • Gumman08

Vi ska också försöka klara av hela kalaset på ca 50 000 kr. Då är det tänkt att vi ska bjuda 120 stycken ungefär. Det är lite tajt, men kan jag göra hela middagen själv så funkar det. Måste bara komma på hur varmhållning och serveriing ska lösas....

• BlomAnna
    Gumman08 skrev 2009-10-29 17:22:27 följande:
    Vi ska också försöka klara av hela kalaset på ca 50 000 kr. Då är det tänkt att vi ska bjuda 120 stycken ungefär. Det är lite tajt, men kan jag göra hela middagen själv så funkar det. Måste bara komma på hur varmhållning och serveriing ska lösas....
    Om du kommer på smarata lösningar för varmhållnig får du gärna höra av dig. Jag har samma problem
  • KatjaB

Vi velar mellan att catera, eller göra allt själva eller ha en kock som lagar. Om vi gör allt själva tänkte jag kolla om det finns någonstans som vi kan hyra/låna ett värmeskåp, ett sånt som skolmatsaler har med kantiner.. det vore ju guld!

• nikitakatt

Det finns massor av ställen att hyra värmeskåp, bara att googla. Sen kan man säkert hyra av ställen man inte hittar på google, typ skolor, studentföreningar/nationer/kår osv..

• Korallbruden

Vilken bra tråd! Går in bland favoriterna.

• Per och Sara

Oj! Hur sjutton har ni lyckats spara ihop 38 tusen på tre månader när ni pluggar båda två?! *imponerad*

Megi skrev 2009-10-28 10:46:47 följande:
    Vi kommer oxå försöka att inte gå så mkt över 50tkr. På 3 månader har vi sparat ihop 38tkr o vi gifter oss i maj. Båda är studenter som jobbar lite extra. När vi gjort en preliminär budget så ärvi uppe i 60tkr, hoppas att vi kan dra ner på ngt, men det verkar inte så. =/
  • FelizLane

Jag är med här jag med!! Vi kommer vara runt 100 på vårat bröllop tror jag. Budget på 50 000 Sparar just nu 2000 kr i månaden var. Vi har ca 1.5 år på oss :) Kom upp i 70-80 tusen när jag snabbräknade lite bara.. Men klart måste dra ner på något.

• Megi

Tack vare sommarjobben hihii =)

Åh girls kom hem från

• sindri

vi siktar på 50000 men ja blir bara jätte irriterad över att allt e så hysteriskt dyrt bara att fixa håret hos nån frisör här i denna by kostar ca 1700 så ja hoppas att ja kan lösade på nått sett att ja kan fixa håret själv. men men de löser sig.annars e de bara at fixa de

• lemonbird

60 personer:
    Lokal 0:-
    Vigselförättare 0:-
    Dekorationer 1 000:-
    Mat 5000:-
    Dryck 500:-
    Inbjudningar, vigselprogram, tackkort, festhäften, placeringskort och alla andra trycksaker 10.000:-
    Ljudanläggning 0:-
    Ringar 6000:-
    Klänning 6000:-
    Kostym 5000:-
    Skor Brud 1200:-
    Skor brudgumm 800:-
    Hår, smink brud 1500:-
    Transport 0
    Bröllopsnatten 3000:-
    Blommor 800:-
    Tårta 1200:-
    Fotografering 2600:-

• Adoxa

Men ni som ska laga all mat själva - hur långt innan ska ni börja? ska ni enbart välja mat som går att frysa? hur mycket frysutrymme behöver man för mat till 100 pers? man vill ju inte stå kvällen innan/samma dag o laga mat...

• BlomAnna
    lemonbird skrev 2009-11-16 22:54:22 följande:
    Mat 5000 ryck 500:-Inbjudningar, vigselprogram, tackkort, festhäften, placeringskort och alla andra trycksaker 10.000:-
    Ska ni lägga mer pengar på trycksakerna än på mat och dryck sammanlagt eller har det blivit en nolla för mycket i trycksakskolumnen?
  • anoli

När vi budgeterat så blir det ca. 45 000 och då tycker vi ändå att vi överdriver vissa kostnader lite..
    En post har vi dock inte räknat med; Underhållning på själva festen. Jag skulle tycka det vore lite roligt med någon slags musikunderhållning, om än så bara för en timme. Vad tror ni det kan gå på?

• KatjaB
    anoli skrev 2009-11-17 19:47:02 följande:
    När vi budgeterat så blir det ca. 45 000 och då tycker vi ändå att vi överdriver vissa kostnader lite..En post har vi dock inte räknat med; Underhållning på själva festen. Jag skulle tycka det vore lite roligt med någon slags musikunderhållning, om än så bara för en timme. Vad tror ni det kan gå på?
    en dj kostar nog 2-3000 kr, ett band mellan 5-10 000 kr, beroende på vad ni ska ha och hur länge de spelar. En karaokemaskin 2000 kr
  • KatjaB

Nu har vi äntligen bestämt oss för hur vi ska göra med maten. efter att ha listat allt som ska göras dagen innan och dekoreringar i lokaen som jag absolut inte vill överlåta till någon annan.
    Så vi ska catera maten för 130 kr/person. Tycker det var ett rätt bra pris och de har bra rykte. När jag satt och räknade på vad all mat skulle gå på om vi lagade allt själva så blev det ca 4000 kr mer att catera och det känns värt det.

Underbart, en till post att bocka av på listan!
    Se har jag nu tittat mer på ecakt vad jag vill ha för ring och den ring jag allra helst vill ha kostar 2500 mer än vad vi budgeterat för. M2b tycker vi ska köpa den jag vill ha, men jag får lite ångest över att det ska dra iväg så mycket.. det är ju trots allt bara en dag det handlar om.. tänk tex vilken lång resa man skulle kunna göra för samma pengar

• lemonbird

nej det stämmer, vi la mkt mer pengar på trycksakerna än på maten, men vi hade sjukt mkt trycksaker, dessa lyxade upp intrycket av billigare mat=)

• scimmietta

Vilke bra tråd! Vi har nog också tänkt oss en budget på 50 000. Det är så himla svårt att få ett hum om vad allting kostar! Den största kostnaden för oss kommer bli maten... har bestämt att catera allt för att minska risken för stressmoment och att själva slippa ta hand om allt dagen efter osv... vill bara kunna slappna av och inte tänka på det!
    Trycksaker och bukett ska vi göra själva, klänningen går på 4000 och sen är det väldigt svårt att uppskatta de övriga kostnaderna. Vi får se vad det hamnar på

• starfish
    lemonbird skrev 2009-11-17 23:14:45 följande:
    nej det stämmer, vi la mkt mer pengar på trycksakerna än på maten, men vi hade sjukt mkt trycksaker, dessa lyxade upp intrycket av billigare mat=)
    vad hade ni för mat?
  • lemonbird

vi hade catering på bara huvudrätten för ca 100:-/person, förrätt och efterrätt gjorde vänner till oss, kostade inte mycket alls, förslag är att ta tunnbröd och fylla med lax, eller bara en laxsnurra med lite sallad under. Efterrätt kan man tex göra panacotta, creme brule, hallonmousse etc.

Svar på tråden Ni som har en budget på max 50.000...