• lule

Ni som har en budget på max 50.000...

Inspirerad av gruppen "Budget på max 20.000" så kan väl de med tanken på en budget på runt 40-50.000 samlas här och byta tankar och ideér kring vigsel, fest och allt därtill...

• Svar på tråden Ni som har en budget på max 50.000...
  • Megi

Mm 50000 är till för mat, sprit/alkoholfritt, tårta, musik samt limmo.. =)

lule skrev 2009-09-30 09:55:08 följande:
    :) Okej, ja det var ju den dubbla budgeten då egentligen.
  • Megi

Hoppas att vi kan få ner det till 60-70 tkr

• lule

Det lönar sig verkligen att ha nära och kära som är duktiga på sin sak...
    Dessa tjänster har jag "gratis":
    - Bukett och blomsterdekorationer(betalar för blommor då jag binder själv)
    - Fotografering (är själv fotograf och har även många vänner som är fotografer så tror jag tar det därigenom)
    - Koordinator (som tillsammans med mig stylar lokal och dekoration och ordna allt runtomkring bröllopet)
    - Tårtor (Betlar för ingredienser)
    - Sömmerska/designer (syr upp brudkläder, betalar för tyg)
    - Matlagning ( Familj och vi själva lagar all mat, inköp för detta tillkommer då själklart)

Jag tänker att ALTT, verkligen allt från ringar till alkohol och mat skall kosta MAX 50.000. (Resan tas vid ett senare tillfälle och räknas ej in.)

• EochR

Ja de hjälper till tusen om man har vänner/familj som kan bidra!

Inbjudningskort/bröllopsprogram/menykort 700kr
    Brudklänning mm 7000kr
    Tärnklänning 1000kr
    Mat, catering samt dekoration 16.000
    Blommor samt dekoration 2300
    Borgerlig vigsel 0kr
    Egen fotografering, framkallning 1000kr
    Bröllopstårta/Cup Cakes 2500kr
    Dekorationer 6000kr
    Band som spelar på middagen 4000kr
    Lokal 0kr
    Frack 2000kr

I våran budget har vi inte räknat med vigselring, bröllopsresa samt annons i tidningen

• EochR

Det kommer du klara av, det är inga problem, du har ju jätte bra guldkorn som du får hjälp med!
    Tänk en extra gång bara innan man tar ett beslut av något och framför allt kika runt efter olika alternativ och priser.
    Hur många sa du att ni var 70-80?

lule skrev 2009-09-30 10:02:26 följande:
    Det lönar sig verkligen att ha nära och kära som är duktiga på sin sak...Dessa tjänster har jag "gratis":- Bukett och blomsterdekorationer(betalar för blommor då jag binder själv)- Fotografering (är själv fotograf och har även många vänner som är fotografer så tror jag tar det därigenom)- Koordinator (som tillsammans med mig stylar lokal och dekoration och ordna allt runtomkring bröllopet)- Tårtor (Betlar för ingredienser)- Sömmerska/designer (syr upp brudkläder, betalar för tyg)- Matlagning ( Familj och vi själva lagar all mat, inköp för detta tillkommer då själklart)Jag tänker att ALTT, verkligen allt från ringar till alkohol och mat skall kosta MAX 50.000. (Resan tas vid ett senare tillfälle och räknas ej in.)
  • lule

EochR-
    Ja förmodligen runt 70-80, inte helt klart ännu. Men vi räknar med runt den siffran. det som komemr kosta oss mest är nog tyvärr lokal(bor i Göteborg och ganska dyrt med omnejd) samt maten och alkoholen. det som brukar kosta då med andra ord. Svårt också att veta om man glömt grejer i sin planering, men får återkomma till de när ens egen "lista" är klar...

Gjorde ni inbjudningar själva? Det har jag också planerat, bra att veta vad papper och liknande går loss på...

• Maldita

Vi har också tänkt oss en budget på ca 50 000. Lokalen blir billig alternativt gratis (då vi funderar på att ha den på mina föräldrars gård (eller kom på att det lär väl i så fall bli utgifter för partytält eller dylikt)). Min blivande svärmor har lovat att ge oss bröllopstårtan i present och min svärfar köper min m2bs klädsel! Själv tittar runt på klänningar just nu.. Hade tänkt mig en maxgräns på 5000 men har nu blivit kär i en för 7 så jag kanske ökar gränsen en aning :)

Förätter funderar vi på att fixa själva med hjälp av familj men catering måste ordnas för huvudrätt. Tror att vi ska ha bröllopstårta som efterätt. Hur många är det som har tänkt på buffé?
    Och hur gör ni med införskaffandet av dricka?

• BlomAnna
    Maldita skrev 2009-09-30 10:11:44 följande:
    Vi har också tänkt oss en budget på ca 50 000. Lokalen blir billig alternativt gratis (då vi funderar på att ha den på mina föräldrars gård (eller kom på att det lär väl i så fall bli utgifter för partytält eller dylikt)). Min blivande svärmor har lovat att ge oss bröllopstårtan i present och min svärfar köper min m2bs klädsel! Själv tittar runt på klänningar just nu.. Hade tänkt mig en maxgräns på 5000 men har nu blivit kär i en för 7 så jag kanske ökar gränsen en aning :)Förätter funderar vi på att fixa själva med hjälp av familj men catering måste ordnas för huvudrätt. Tror att vi ska ha bröllopstårta som efterätt. Hur många är det som har tänkt på buffé?Och hur gör ni med införskaffandet av dricka?
    Vi funderar på buffé mest för att hålla nere kostnaderna och för att inte få en så stel middag som det gärna blir med tre rätters. Men vi har inte bestäm något ännu.

Dryck införskaffas i Tyskland. Betydligt billigare än systemet.
  • EochR

Det blir tyskland för oss också.
    Vi kommer att ha ett skärgårdsbröllop så buffé passar oss perfekt och som du säger BlomAnna det blir en lite lättare och trevligare stämning.

lule- jag bor själv i Göteborg och har kikat runt på olika butiker där vissa är betydlig billigare än andra. Ett tips är att köpa olika papper och dekorationer och sedan sätta ihop så som man vill med olika detaljer och se hur lång tid det tar för varje kort, vilket papper som blir bäst osv. Fråga mera om du har frågor, hjälper gärna till!

kika i tidningen bröllopsguiden eller gå in på brollopsguiden.se dom har en mall med kostnadsförslag på ALLT som man kan köpa och tänka på...

• lule

Är själv sugen på skärgården då jag gifter mig med en kapten :). Vart ska ni vara? Vi har en del lokaler i planeringen men inget bokat ännu...

Toppen med någon från samma ställe att bolla med! Det gör så mycket med slantarna beroende på var man bor..

EochR skrev 2009-09-30 10:21:36 följande:
    Det blir tyskland för oss också.Vi kommer att ha ett skärgårdsbröllop så buffé passar oss perfekt och som du säger BlomAnna det blir en lite lättare och trevligare stämning.lule- jag bor själv i Göteborg och har kikat runt på olika butiker där vissa är betydlig billigare än andra. Ett tips är att köpa olika papper och dekorationer och sedan sätta ihop så som man vill med olika detaljer och se hur lång tid det tar för varje kort, vilket papper som blir bäst osv. Fråga mera om du har frågor, hjälper gärna till!kika i tidningen bröllopsguiden eller gå in på brollopsguiden.se dom har en mall med kostnadsförslag på ALLT som man kan köpa och tänka på...
Svar på tråden Ni som har en budget på max 50.000...