Ni som har en budget på max 50.000...
Inspirerad av gruppen "Budget på max 20.000" så kan väl de med tanken på en budget på runt 40-50.000 samlas här och byta tankar och ideér kring vigsel, fest och allt därtill...
Inspirerad av gruppen "Budget på max 20.000" så kan väl de med tanken på en budget på runt 40-50.000 samlas här och byta tankar och ideér kring vigsel, fest och allt därtill...
Kul att du hittat hit. Hur många gäster har ni planerat för?
Kan inte annat än att hålla med, att det inte är priset som ska spela roll utan dagen man delar med varandra och familj+vänner. Du får gärna dela med dig om vad som kostat vad, alltid kul att se!
160!? Vilken fest och ni har som sagt var verkligen lyckats om ni sammanlagt håller en budget på 50.000. Då finns det förhoppningar om en maxbudget på samma summa för ca 70-80 pers då!:)
:) Okej, ja det var ju den dubbla budgeten då egentligen.
Det lönar sig verkligen att ha nära och kära som är duktiga på sin sak...
Dessa tjänster har jag "gratis":
- Bukett och blomsterdekorationer(betalar för blommor då jag binder själv)
- Fotografering (är själv fotograf och har även många vänner som är fotografer så tror jag tar det därigenom)
- Koordinator (som tillsammans med mig stylar lokal och dekoration och ordna allt runtomkring bröllopet)
- Tårtor (Betlar för ingredienser)
- Sömmerska/designer (syr upp brudkläder, betalar för tyg)
- Matlagning ( Familj och vi själva lagar all mat, inköp för detta tillkommer då själklart)
Jag tänker att ALTT, verkligen allt från ringar till alkohol och mat skall kosta MAX 50.000. (Resan tas vid ett senare tillfälle och räknas ej in.)
EochR-
Ja förmodligen runt 70-80, inte helt klart ännu. Men vi räknar med runt den siffran. det som komemr kosta oss mest är nog tyvärr lokal(bor i Göteborg och ganska dyrt med omnejd) samt maten och alkoholen. det som brukar kosta då med andra ord. Svårt också att veta om man glömt grejer i sin planering, men får återkomma till de när ens egen "lista" är klar...
Gjorde ni inbjudningar själva? Det har jag också planerat, bra att veta vad papper och liknande går loss på...
Är själv sugen på skärgården då jag gifter mig med en kapten :). Vart ska ni vara? Vi har en del lokaler i planeringen men inget bokat ännu...
Toppen med någon från samma ställe att bolla med! Det gör så mycket med slantarna beroende på var man bor..
Lustigt, har själv kikat på Vrångö där jag spenderat många somrar som barn. Vad är det för liten ö ni ska vara på, har ni släkt där eller bor ni där själva kanske?
Vi har lite olika förslag, beroende lite på när det är ledigt. (bestämmer alltså lite datum efter detta, men det är dags nästa aug-sept)Men vill helst inte ha en lokal som kostar mer än 6000. Men samtidigt måste dte vara smidigt och finnas allt porslin och liknande och inte vara för krångligt för gäster att ta sig fram och tillbaka utan att behöva köra bil.
Förresten så är Matton ett tips för inhandling av papper och liknande (om du inte redan hunnit vara där)!
Hur långt är ni i planeringen?
Är själv inte sugen på liveband och tänker hoppa över det. Verkligen ingen nödvändighet med livemusik, det finns ju mp3 och cd-skivor att lyssna till!:)
För er som kommit långt i planeringen...
Hur mycket pengar bör man budgetera för mat och dryck om man gör i princip all man själva (Buffé)samt har alkohol från Tyskland? (ca 75 pers)