• lule

Ni som har en budget på max 50.000...

Inspirerad av gruppen "Budget på max 20.000" så kan väl de med tanken på en budget på runt 40-50.000 samlas här och byta tankar och ideér kring vigsel, fest och allt därtill...

• Svar på tråden Ni som har en budget på max 50.000...
  • connys hjärta

Jag hoppar in här ist för 20000tråden.Överskred den när vi bokade bandet som kostar 16000*S* och 4000 för ett bröllop är väl lite väl lite??

• EochR

Ja 4000 är väldigt lite för ett bröllop därför har vi ett för 40.000kr ;) skämt o sido...vi prioriterar dagen med nära och kära och att vi får en så stor dag tillsammans, det blir ett personlig bröllop och vi tycker inte priset är de viktigaste...

connys hjärta skrev 2009-09-30 10:35:35 följande:

Jag hoppar in här ist för 20000tråden.Överskred den när vi bokade bandet som kostar 16000*S* och 4000 för ett bröllop är väl lite väl lite??
  • EochR

Vi skall vara på en sommarö som ligger en bit bort från styrsö, en liten och personlig ö där de endast finns små sommarhus, ett riktigt guldkorn!

Ja det är roligare att höra efter med någon i området då man oftast ha tips på lokala butiker osv.

Vart skall ni vara? Hur långt i planeringen har du kommit?

lule skrev 2009-09-30 10:31:44 följande:
    Är själv sugen på skärgården då jag gifter mig med en kapten :). Vart ska ni vara? Vi har en del lokaler i planeringen men inget bokat ännu...Toppen med någon från samma ställe att bolla med! Det gör så mycket med slantarna beroende på var man bor..
  • lule

Lustigt, har själv kikat på Vrångö där jag spenderat många somrar som barn. Vad är det för liten ö ni ska vara på, har ni släkt där eller bor ni där själva kanske?

Vi har lite olika förslag, beroende lite på när det är ledigt. (bestämmer alltså lite datum efter detta, men det är dags nästa aug-sept)Men vill helst inte ha en lokal som kostar mer än 6000. Men samtidigt måste dte vara smidigt och finnas allt porslin och liknande och inte vara för krångligt för gäster att ta sig fram och tillbaka utan att behöva köra bil.

Förresten så är Matton ett tips för inhandling av papper och liknande (om du inte redan hunnit vara där)!

Hur långt är ni i planeringen?

EochR skrev 2009-09-30 10:41:08 följande:
    Vi skall vara på en sommarö som ligger en bit bort från styrsö, en liten och personlig ö där de endast finns små sommarhus, ett riktigt guldkorn!Ja det är roligare att höra efter med någon i området då man oftast ha tips på lokala butiker osv.Vart skall ni vara? Hur långt i planeringen har du kommit?
  • EochR

Oj vad roligt! Den heter Kårholmen, det är min sambos släkt som har en del sommarställen där. Första gången jag kommer till den ön blev jag helt förälskad i den, det är verkligen sommar och skärgård på alla öar runt omkring där!

Det är klart, det måste vara lätt för gästerna att kunna ta sig hem. Vi satte datumet efter vi fått ok från hon som skall viga oss, lokalen och bandet som skall spela.
    Nä där har jag ej kikat, tack för tipset! Den lilla presentbutiken i nordstan som ligger borta vid fiskebröderna är mycket bra i pris och kvalité till kort, ta panduro som sista utvägen.
    Göteborg Partycenter är bra när de gäller hyra av porslin och övrigt, billigast av dem jag kikat på.

Vi skickar ut "save-the-date" kort på måndag. Lokal, hon som viger oss, band är bokat. Nu är nästa etapp maten och bröllopstårtan.

lule skrev 2009-09-30 10:47:09 följande:
    Lustigt, har själv kikat på Vrångö där jag spenderat många somrar som barn. Vad är det för liten ö ni ska vara på, har ni släkt där eller bor ni där själva kanske?Vi har lite olika förslag, beroende lite på när det är ledigt. (bestämmer alltså lite datum efter detta, men det är dags nästa aug-sept)Men vill helst inte ha en lokal som kostar mer än 6000. Men samtidigt måste dte vara smidigt och finnas allt porslin och liknande och inte vara för krångligt för gäster att ta sig fram och tillbaka utan att behöva köra bil.Förresten så är Matton ett tips för inhandling av papper och liknande (om du inte redan hunnit vara där)!Hur långt är ni i planeringen?
  • nikitakatt

Vi har en budget på ca 50000 med runt 90 gäster (barn inräknat). Hoppas hoppas det håller! Vi räknar med ca 25000 på mat och dricka till maten, sedan har vi bar till självkostnadspris. Vi planerar att catera huvudrätten och göra förrätt själva. Vad kostar maten för er andra?

Vad lägger ni på band/underhållning? Jag har ingen aning vad som är rimligt att betala..

Och vad lägger ni ungefär på inbjudningskort/festprogram/vigselprogram? Också en svår kostnad att beräkna tycker jag..

• EochR

Inbjudningskort/bröllopsprogram/menykort 700kr
    Brudklänning mm 7000kr
    Tärnklänning 1000kr
    Mat, catering samt dekoration 16.000
    Blommor samt dekoration 2300
    Borgerlig vigsel 0kr
    Egen fotografering, framkallning 1000kr
    Bröllopstårta/Cup Cakes 2500kr
    Dekorationer 6000kr
    Band som spelar på middagen/fest 4000kr
    Lokal 0kr
    Frack 2000kr

vi gör så mycket som vi kan själva...

nikitakatt skrev 2009-09-30 11:15:18 följande:
    Vi har en budget på ca 50000 med runt 90 gäster (barn inräknat). Hoppas hoppas det håller! Vi räknar med ca 25000 på mat och dricka till maten, sedan har vi bar till självkostnadspris. Vi planerar att catera huvudrätten och göra förrätt själva. Vad kostar maten för er andra?Vad lägger ni på band/underhållning? Jag har ingen aning vad som är rimligt att betala..Och vad lägger ni ungefär på inbjudningskort/festprogram/vigselprogram? Också en svår kostnad att beräkna tycker jag..
  • BlomAnna
    EochR skrev 2009-09-30 11:19:20 följande:
    Inbjudningskort/bröllopsprogram/menykort 700kr
    Oj...kostar det så mycket...har dålig koll, Jag har räknat med max 500 kr...kanske borde tänka om?
  • Megi

Vi har satt en max gräns på 10000 för musik. Har presis pratat med artisten, han skulle kolla upp ang datum o pris! *Håller tummarna*

Vad kostar maten för er andra?Vad lägger ni på band/underhållning? Jag har ingen aning vad som är rimligt att betala

• EochR

det är ju lite olika hur man vill att det skall se, även fast man gör det själv...

10.000kr låter rimligt för musik, vi har fått "kompispris" för bandet. Åh då får vi verkligen hålla tummarna!!

Vi har buffé och hyr porslin och tillbehör och de kostar för oss 16.000 men vi har ett litet bröllop med 40 gäster.

Det är svårt att veta vad som är för dyrt eller bra pris, jag har kikat runt på olika alternativ för att se vad man kan få och inte få för samma peng..

Svar på tråden Ni som har en budget på max 50.000...