Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Ni som har en budget på max 50.000...

Vi har en budget på 40 000 en är rädd att det kommer landa rnt 50 000. Vi har dock inte kommit så långt i planerna ännu.

• BlomAnna
    Maldita skrev 2009-09-30 10:11:44 följande:
    Vi har också tänkt oss en budget på ca 50 000. Lokalen blir billig alternativt gratis (då vi funderar på att ha den på mina föräldrars gård (eller kom på att det lär väl i så fall bli utgifter för partytält eller dylikt)). Min blivande svärmor har lovat att ge oss bröllopstårtan i present och min svärfar köper min m2bs klädsel! Själv tittar runt på klänningar just nu.. Hade tänkt mig en maxgräns på 5000 men har nu blivit kär i en för 7 så jag kanske ökar gränsen en aning :)Förätter funderar vi på att fixa själva med hjälp av familj men catering måste ordnas för huvudrätt. Tror att vi ska ha bröllopstårta som efterätt. Hur många är det som har tänkt på buffé?Och hur gör ni med införskaffandet av dricka?
    Vi funderar på buffé mest för att hålla nere kostnaderna och för att inte få en så stel middag som det gärna blir med tre rätters. Men vi har inte bestäm något ännu.

Dryck införskaffas i Tyskland. Betydligt billigare än systemet.
  • BlomAnna
    EochR skrev 2009-09-30 11:19:20 följande:
    Inbjudningskort/bröllopsprogram/menykort 700kr
    Oj...kostar det så mycket...har dålig koll, Jag har räknat med max 500 kr...kanske borde tänka om?
  • BlomAnna

Såg att några är från Göteborg här inne. From nästa år kommer det kosta 500 kr för att gifta sig borgerligt i Göteborg, en liten kostnad men den ska ju ändå med i budgeten

• BlomAnna

Hetaste spartipset här inne verkar vara att botanisera bland vänner och bekanta för att se vilka som kan tänkas ställa upp med diverse hjälp Det är ju ett skt bra sätt att få ner kostnaderna men vad gör man när man inte har de möjligheterna?

• BlomAnna
    lule skrev 2009-10-04 21:04:40 följande:
    För er som kommit långt i planeringen...Hur mycket pengar bör man budgetera för mat och dryck om man gör i princip all man själva (Buffé)samt har alkohol från Tyskland? (ca 75 pers)
    Vi har inte kommit långt i planeringen men vi räknar med att bufé som vi lagar själva kostar ca 100 kr/person eller det är maxpriset vi satt. Sedan räknar vi med 7000 kr för alkool inköpt i tyskland för 70 gäster.
  • BlomAnna

Så här ser våra kategorier vi räknar med ut vi kommer vara ca 70 gäster. Detta är beräknat på att vi lagar maten själva.

Lokal 8 000
    Vigselförättare 500
    Dekorationer 1 000
    Mat 7 000
    Dryck 7 000
    Inbjudningar 500
    Vigelsprogram 250
    Placeringskort 150
    Ljudanläggning 0
    Ringar 3 000
    Klänning 2 000
    Smoking 1 500
    Skor Brud 500
    Skor brudgumm 500
    Hår, smink brud 1 000
    Hår etc brudgum 200
    Transport 0
    Bröllopsnatten 2 500
    Blommor 2 500
    Proslin 0
    Tårta 2 000
    Fotografering 4 000

Summa 43 850

• BlomAnna
    Gumman08 skrev 2009-10-29 17:22:27 följande:
    Vi ska också försöka klara av hela kalaset på ca 50 000 kr. Då är det tänkt att vi ska bjuda 120 stycken ungefär. Det är lite tajt, men kan jag göra hela middagen själv så funkar det. Måste bara komma på hur varmhållning och serveriing ska lösas....
    Om du kommer på smarata lösningar för varmhållnig får du gärna höra av dig. Jag har samma problem
  • BlomAnna
    lemonbird skrev 2009-11-16 22:54:22 följande:
    Mat 5000 ryck 500:-Inbjudningar, vigselprogram, tackkort, festhäften, placeringskort och alla andra trycksaker 10.000:-
    Ska ni lägga mer pengar på trycksakerna än på mat och dryck sammanlagt eller har det blivit en nolla för mycket i trycksakskolumnen?
Svar på tråden Ni som har en budget på max 50.000...