• KatjaB

Ni som har en budget på max 50.000...

lule skrev 2009-10-04 21:04:40 följande:
    För er som kommit långt i planeringen...Hur mycket pengar bör man budgetera för mat och dryck om man gör i princip all man själva (Buffé)samt har alkohol från Tyskland? (ca 75 pers)
    vi räknade på dryck för 4000 kr (tyskland) då bjuder vi på muosserande vin till brudskålen, rött, vitt vin (baginbox och hälla upp i karaffer) öl, cider, "drinkar" på burk som mojito och grape tonic, whiskey, amarula och konjak till kaffet.
    Maten beror ju på vad ni vill bjuda på, en kusin till mig hade 80 gäster och kall buffé med potatissalla, rostbiff, skinka, ostar, sallader, såser, bröd mm.. de hade lagt ut 3000 kr för maten och hade tårtan som dessert (2500 kr för tårtan)
    På aftonbladet hittade jag en artikel där de lagade en buffé, och följer man deras recept ska det kosta 2500 kr för 100 pers. Beror alltså helt på vad ni ska bjuda på, hur mycket ni gör själva.
  • KatjaB

Vi velar mellan att catera, eller göra allt själva eller ha en kock som lagar. Om vi gör allt själva tänkte jag kolla om det finns någonstans som vi kan hyra/låna ett värmeskåp, ett sånt som skolmatsaler har med kantiner.. det vore ju guld!

• KatjaB
    anoli skrev 2009-11-17 19:47:02 följande:
    När vi budgeterat så blir det ca. 45 000 och då tycker vi ändå att vi överdriver vissa kostnader lite..En post har vi dock inte räknat med; Underhållning på själva festen. Jag skulle tycka det vore lite roligt med någon slags musikunderhållning, om än så bara för en timme. Vad tror ni det kan gå på?
    en dj kostar nog 2-3000 kr, ett band mellan 5-10 000 kr, beroende på vad ni ska ha och hur länge de spelar. En karaokemaskin 2000 kr
  • KatjaB

Nu har vi äntligen bestämt oss för hur vi ska göra med maten. efter att ha listat allt som ska göras dagen innan och dekoreringar i lokaen som jag absolut inte vill överlåta till någon annan.
    Så vi ska catera maten för 130 kr/person. Tycker det var ett rätt bra pris och de har bra rykte. När jag satt och räknade på vad all mat skulle gå på om vi lagade allt själva så blev det ca 4000 kr mer att catera och det känns värt det.

Underbart, en till post att bocka av på listan!
    Se har jag nu tittat mer på ecakt vad jag vill ha för ring och den ring jag allra helst vill ha kostar 2500 mer än vad vi budgeterat för. M2b tycker vi ska köpa den jag vill ha, men jag får lite ångest över att det ska dra iväg så mycket.. det är ju trots allt bara en dag det handlar om.. tänk tex vilken lång resa man skulle kunna göra för samma pengar

Svar på tråden Ni som har en budget på max 50.000...