• Nalle Puh 40

Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?

Är alla här nöjda med sina bröllopskort?

Vi var hos en fotograf innan kyrkan men han var superstressad eftersom han hade tre brudpar och jag kände att vi inte alls hann med allt som vi ville ha fotat Hade skrivit en lång lista med saker vi ville ha med...

Efter kyrkan fotade vi lite själva med familjen och de korten blev sådär (många blev bra men långt ifrån alla)
    Ångrar så mycket att vi inte tog med någon kompis som är duktig på att fota dit...

Har alla ni andra fått kanonkort från fest, kyrka och fotograf?

Kort betyder så mycket för mig och det går ju inte direkt att "fota om dem"...

Är verkligen ett I-landsproblem men tyvärr är detta något som jag tänker mycket på men hoppas nu att fotografens bilder är bra iaf...

• Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?
  • bridesilly

vi var faktiskt så nöjda att vi i förra veckan var till fotografen igen och tog lite vanliga bilder på oss tillsammans Kan vara kul att ha bra bilder på oss i vanliga civila kläder också

• Nalle Puh 40

Nu har vi varit hos fotografen och tittat på alla kort (inte de från kyrkan) och MASSOR var jätte bra MEN jag kan inte släppa att han inte tog ett kort på hela brudföljet samt att han var så stressad och inte gjorde allt som han lovade när vi var där och träffade honom innan bröllopet...

• Nalle Puh 40
    bridesilly skrev 2009-06-23 19:58:33 följande:
    vi var faktiskt så nöjda att vi i förra veckan var till fotografen igen och tog lite vanliga bilder på oss tillsammans Kan vara kul att ha bra bilder på oss i vanliga civila kläder också
    Tror han tog våra kort i kyrkan så då blir vi nog oxå nöjda
  • MulleNuh

Har lagt in lite fler bilder nu.. Är väl lite nöjd.. Vet inte. Hade faktiskt lite högre förväntningar...

• Tunsji

Vi har inte en enda bild från vårt bröllop som är bra, finns ingen till förstorning, vi har inga alls framme. Fick skicka tackkort utan bild. Hon som skulle ta bilderna brukar ta toppenfina bilder men vårt bröllop blev en katastrof sett ur den vinkeln....

• first lady

Har inga större förväntningar heller på våra foton, vi har ej fått se dom än, men vi missa ta familje blider. Har bara med oss, barna och tärnor på. Inga med våra föräldrar.

• Mrs Opp
    MulleNuh skrev 2009-06-24 12:37:16 följande:
    Har lagt in lite fler bilder nu.. Är väl lite nöjd.. Vet inte. Hade faktiskt lite högre förväntningar...
    MulleNuh, jag måste bara säga att jag älskar bilden när ni sitter ner. Så vacker och så mycket känsla.
  • Hemlig2009

Jag tycker det var fina bilder! Då skulle du se våra...

• MulleNuh

den när vi blundar?? ja den gillar jag faktiskt lite.. TACK! Och så gillar jag den svart/vita när jag busar med dottern som min man håller i!! Dom 2 älskar jag också..
    Men de andra.. Hmmmmm...

Mrs Opp skrev 2009-06-24 13:38:33 följande:

MulleNuh, jag måste bara säga att jag älskar bilden när ni sitter ner. Så vacker och så mycket känsla.
  • Nynaeve

Porträttbilder blir allra bäst när fotografen och modellen/erna "klickar". Just det är ju lite svårt att veta på förhand. Dessutom blir bilderna ofta bättre efter ett tag, när man kan slappna av lite mer i situationen.

Vi kommer inte att anlita någon professionell fotograf utan tar hjälp av en vän. Han har fotograferat mig väldigt mycket och med bra resultat, så jag är övertygad om att det kommer att gå bra. Och så har vi ju en hög gäster med kameror, både erfarna hobbyfotografer och ett riktigt proffs.

• Nalle Puh 40
    Hade oxå högre förväntningar eftersom jag fotar mycket själv (fast bara som hobby) men det som stör mig mest är att det var så mycket stress och att vi inte har en enda bild på hela följet, hans förklaringar var att det är svårt att ta en bild på sex personer och att alla ska bli bra men skit samma, hade varit kul att ha en bild ändå och hade han tagit tio snabba kort så är jag övertygad om att ETT hade blivit bra.

Skönt att man inte är ensam...
  • Veronika Brith
    Hur bra bilder som helst! Fina bilder!
  • Veronika Brith

Hemlig2009 skrev 2009-06-19 18:59:04 följande:

Vi är sedan inte alls nöjda med våra porträttfoton, de är säkert toppkvalitet när det gäller bildkvaliteten men det struntar jag i eftersom jag inte tycker om bilderna. De saknar känsla, idérikedom men framförallt förmedlar de inte OSS som brudpar vilket känns mycket tråkigt. Jag har varit väldigt ärlig mot den fotografen idag då ingen vinner på att låtsas vara nöjd. Vi kommer att kunna plocka ut bilder till ett album iaf men inte så att vi kan välja och vraka bland bilderna. Själva reportagedelen från vigseln har våra gäster tagit finare bilder, skulle vilja att de blev "finredigerade" istället för fotografens bilder men vet inte om det går att beställa någonstans?
    Är ni inte alls nöjda med hennes bilder? :-0 Det är helt otroligt för mig. Så snygga bilder! WOW! Nej, jag förstår inte brudar ibland.
  • annapytt

Veronika Brith skrev 2009-06-25 12:40:06 följande:

Hemlig2009 skrev 2009-06-19 18:59:04 följande:
    Är ni inte alls nöjda med hennes bilder? :-0 Det är helt otroligt för mig. Så snygga bilder! WOW! Nej, jag förstår inte brudar ibland.
    Det är en annan fotograf hon pratar om.
  • Veronika Brith

annapytt skrev 2009-06-25 12:43:26 följande:

Veronika Brith skrev 2009-06-25 12:40:06 följande:
    Det är en annan fotograf hon pratar om.
    Som jag förstog hon är inte nöjd med Karin Froom's bilder. Är det så? Annars förstår jag inte hur många fotografer de hade En proffsfotograf på bröllopet och en annan för trush the dress? Am I right?
  • annapytt

Hon är nöjd med bilderna från TTD:n samt bilderna under (bröllops)dagen, men inte med själva porträttbilderna på bröllopsdagen som togs av en annan fotograf (som vi vad jag vet inte sett bilder ifrån). *snurrigt*
    Men du har rätt, hade hon varit missnöjd med de bilderna som visats här hade jag också tyckt hon var tokig, haha.

• Hemlig2009

Hello girls, ska jag reda ut begreppen?

Karin Froom tog bilder under mina förberedelser och under bröllopsmiddagen SAMT Trash the dress. Jag är mycket nöjd med hennes bilder, alla bilder!

Sedan hade vi en annan fotograf som tog våra porträtt samt fotade under vigseln. Denna var redan bokad när jag fick kontakt med Karin, därför blev det såhär. Vi har länkar till porträtten men även om jag inte är nöjd så vill jag inte hänga ut den fotografen eftersom bilderna dessutom är oredigerade.

• Veronika Brith

Nu förstår jag Jag kollade i galleriet och tänkte om du är inte nöjd med bilderna då är det något fel med dig

• Hemlig2009

Veronika Brith skrev 2009-06-25 14:44:51 följande:
    Nu förstår jag Jag kollade i galleriet och tänkte om du är inte nöjd med bilderna då är det något fel med dig

Ha ha, ja där måste jag nog hålla med dig. Men så knäpp är jag alltså inte!

Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?