• Nalle Puh 40

Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?

Är alla här nöjda med sina bröllopskort?

Vi var hos en fotograf innan kyrkan men han var superstressad eftersom han hade tre brudpar och jag kände att vi inte alls hann med allt som vi ville ha fotat Hade skrivit en lång lista med saker vi ville ha med...

Efter kyrkan fotade vi lite själva med familjen och de korten blev sådär (många blev bra men långt ifrån alla)
    Ångrar så mycket att vi inte tog med någon kompis som är duktig på att fota dit...

Har alla ni andra fått kanonkort från fest, kyrka och fotograf?

Kort betyder så mycket för mig och det går ju inte direkt att "fota om dem"...

Är verkligen ett I-landsproblem men tyvärr är detta något som jag tänker mycket på men hoppas nu att fotografens bilder är bra iaf...

• Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?
  • 20090822

Jag håller med, det var ett väldigt onödigt inlägg...

Jag tycker det är helt underbara kort och är ledsen för att vi inte har nåt tivoli i närheten.

• camilla 32

Men, jag skrev att det var fina bilder. MIssade ni det?
    Sen är vissa bilder väldigt utfrätta. Det ser en fotograf.
    Har fotat i över 15 år.
    Det vita på klänningen och paraplyet ska ha "teckning. Inte vara helt vitt så det blir utfrätt.
    Men det är svårt med vita kläder, och blir så ibland om man inte underexponerar lite.

• Hedebris

jag hade inte kunnat vara mer nöjd :D

• ElMac

Måste hålla med dig Camilla. Hade jag fått bilderna så hade jag varit besviken och bett min fotograf redigerat dem (även om ja är tveksam till att hon ens skulle presentera sånna bilder för mig). Hade hon inte fixat det utbrända vita så hade jag hoppats på att få RAWfilerna och låta m2b fixa det. Kanske blir man lite extra kräsen med en kille som är fotograf?
    I övrigt fina idéer, vinklar etc. Finns bildera i RAW så går de nog att fixa mycket bra :)
    Kul också med en fotograf med idén om äventyrslandet!

camilla 32 skrev 2009-06-19 08:28:56 följande:

Men, jag skrev att det var fina bilder. MIssade ni det?Sen är vissa bilder väldigt utfrätta. Det ser en fotograf.Har fotat i över 15 år.Det vita på klänningen och paraplyet ska ha "teckning. Inte vara helt vitt så det blir utfrätt.Men det är svårt med vita kläder, och blir så ibland om man inte underexponerar lite.
  • ElMac

Som svar till TS så förstår jag din besvikelse. Bra att du startar en tråd om ämnet för jag tror att många kan bli lockade av att välja en "billigare" fotograf och istället få en som är lite för stressad. Måste kännas jättetråkigt :(
    Ni har ingen som är duktig på redigering? I så fall går kanske en del kort från amatörerna rädda om man lägger en slant på redigeringen istället. Vad som är viktigt då är att man har korten i bra upplösning.

• annapytt

Men herregud människor. Är ni nöjda nu när ni fått tala om för bruden hur dåliga hennes bilder är, trots att hon uppenbarligen är väldigt nöjd?
    Själv ser jag inte vad ni pratar om, men det är klart... jag har ju inte "fotograferat i 15 år".

Tycker ni att de är så dåliga så ta det med fotografen. Jösses.

• ElMac

Jag är ledsen om bruden (och ni andra) inte uppskattar ärlighet. Jag menar, tror varken jag eller Camilla skriver det för att vara taskiga eller elaka utan ärliga. Tänkte inte på att man inte ska vara ärlig.. Och är hon nöjd med dem så är det ju bra då det är Hennes bilder :)

• Hemlig2009

Självklart uppskattas ärlighet, när den EFTERFRÅGAS.

Jag har läst många trådar där blivande brudar skrivit i glädje att hennes ringar har kommit, jag har gått in och kikat och nej, kanske inte fallit mig i smaken. Talar jag då om detta? Nej, om jag ens kommenterar inlägget så skriver jag att det är kul att hon är nöjd. Varför ska jag skriva att jag inte gillar dem?!

En annan sak där tycke och smak efterfrågas, då ska man absolut vara ärlig.

Oavsett så är jag MYCKET NÖJD med bilderna. De är fina, VI är fina och de är roliga att titta på. Fotografen har en otrolig förmåga att förmedla en känsla och det var den jag hade hoppats på. Det var kallt, vi frös och det regnade. Ändå så blev det såpass bra bilder så jag jublade när de kom. Och det kan faktiskt inga besserwissrar ändra på.

Vi är sedan inte alls nöjda med våra porträttfoton, de är säkert toppkvalitet när det gäller bildkvaliteten men det struntar jag i eftersom jag inte tycker om bilderna. De saknar känsla, idérikedom men framförallt förmedlar de inte OSS som brudpar vilket känns mycket tråkigt. Jag har varit väldigt ärlig mot den fotografen idag då ingen vinner på att låtsas vara nöjd. Vi kommer att kunna plocka ut bilder till ett album iaf men inte så att vi kan välja och vraka bland bilderna. Själva reportagedelen från vigseln har våra gäster tagit finare bilder, skulle vilja att de blev "finredigerade" istället för fotografens bilder men vet inte om det går att beställa någonstans?

• galaxen

Vi var supernöjda med våra fotografer som var min bror o svägerska. Dom har tagit helt underbara bilder på oss i olika sammanhang i Skagen, bl a ute på Grenen där Skagerack och Kattegatt möts.

Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?