• Nalle Puh 40

Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?

Är alla här nöjda med sina bröllopskort?

Vi var hos en fotograf innan kyrkan men han var superstressad eftersom han hade tre brudpar och jag kände att vi inte alls hann med allt som vi ville ha fotat Hade skrivit en lång lista med saker vi ville ha med...

Efter kyrkan fotade vi lite själva med familjen och de korten blev sådär (många blev bra men långt ifrån alla)
    Ångrar så mycket att vi inte tog med någon kompis som är duktig på att fota dit...

Har alla ni andra fått kanonkort från fest, kyrka och fotograf?

Kort betyder så mycket för mig och det går ju inte direkt att "fota om dem"...

Är verkligen ett I-landsproblem men tyvärr är detta något som jag tänker mycket på men hoppas nu att fotografens bilder är bra iaf...

• Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?
  • Nalle Puh 40

Mitt hår blåste oxå åt alla håll men hoppas att fotografen kan "fixa" det med datorns hjälp

• Novemberbröllop08

Ja vi är jättenöjda, både roliga och seriösa kort. Vi tog först kort i en studio. Sen var fotografen med i kyrkan och under middagen. Lite trist tycker jag att det var att han inte stannade hela kvällen, när själva festen drog igång. Fast vi har ju ändå fått bra kort av vänner från festen så det spelar ingen större roll. Fick ju fotografen och alla kort gratis så man ska inte klaga.

• soffi73

Vi har bokat var fotograf sa att han ska vara med oss fran tidig morgon till sen kväll, jag har gett honom en lista med vilka slags bilder vi vill ha och med vilka personer etc och gatt igenom allt i detalj med honom vilken stil vi vill ha pa bilderna och vad vi inte vill ha. Vi möttes även upp vid hotellet där vi ska fira sa att han kunde ta sig en titt pa omradet och kolla upp i förväg var han trodde vi skulle kunna fa fina bilder, vi gjorde även en prov fotografering och blev jättenöjda med de bilderna och känner oss " säkra" att vi ocksa kommer fa bra bilder fran själva bröllopsdagen

• sarahl

Vi är inte heller nöjda.

Vi betalade en dyr fotograf som, enligt mig inte var ett dugg bra. Synd att man reflekterar sådant i efterhand. Vi lade ner ca 4000:- och då hade vi ännu inte en enda papperskopia i handen. bara små kort på en skiva som vi inte kan förstora upp själva.

Vi är helt säkra på att på vårat möte innan så sa han inte som han sa sedan efteråt, men han vidhåller det, så ord står mot ord. det är 3 år sedan vi gifte oss.

Inte heller så många bra kort från gästerna tyvärr.

• skille

Vi valgte med vilje å ha fotografen en hel dag, og vi er super fornøyde!! vi hadde verdens beste fotograf og jeg vet at det er fler av gøteborgsbrudene som er ening med meg om det.
    www.photprint.se/

• gotlandsulrika

Foton är väldigt viktiga för mig, har bokat fotograf heldag men lär nog ändå springa runt med kameran själv också.

Det är jättebra att göra en lista/gå igenom med fotografen innan vad man vill ha och får man ingen respons på detta tycker jag man ska byta fotograf.

Sen är även fotografen bara människa, så glömmer han något..påminn honom då, det är lite svårare att fixa det i efterhand :)

• Leksi

Vi hade också önskat ha med fotografen en hel dag, men det tillät inte vår budget riktigt så vi hade fotografering i en dryg timme innan vår vigsel. En månad innan träffade vi vår fotograf på platsen för fotograferingen och gick igenom precis vad vi var ute efter och vi kände att hon förstod oss exakt! Hon kom också med massor av bra tips för att få in den känsla vi var ute efter och vi la också upp en plan på var vi skulle ta vilka foton o.s.v. Det kändes superbra! Fyra dagar innan vi skulle gifta oss ringde vår fotograf och berättade att hon hamnat på sjukhus och inte kunde fotografera oss! Tur i oturen var hennes kollega inte bokad så hon kunde ställa upp. Men då blev det ändå så att vi träffade fotografen för första gången på själva bröllopsdagen och vi fick själva försöka förklara vad vi hade kommit överens med den första fotografen om. Inte helt lätt! Men fotograferingen gick ändå bra och nu har vi fått 50-60 provbilder. De är ju rätt små så det är svårt att se alla detaljer men det finns några riktigt fina bilder så jag är nöjd! Däremot kan jag reta mig oerhört på att på alla bilder bakifrån (eller där min axel syns från sidan)så syns mina bh-band eller att klänningen inte är snygg i nederkant på de flesta helkroppsfoton. Det hade ju varit så lätt att rätta till om hon bara hade sagt något, hon borde ju ha sett det? Men som sagt, det var ändå så många fina bilder så jag ska inte klaga. Det kan inte varit lätt för henne heller att ha blivit inkastad med så kort varsel.

Resten av dagen och kvällen hade vi två vänner som fotograferade och vi har hittills bara fått se ca tio bilder, men de är långt, långt över förväntan!! Superfina bilder t.ex. från själva vigseln vilket jag inte trott så det ska bli otroligt spännande att få se resten!

Jag håller med om att fotografierna är viktiga, det är ju det enda man har kvar efteråt förutom ringen! Minnena bleknar så snabbt så det är kul att ha mycket foton. Så jag håller tummarna för att era gäster tog många fina bilder TS!

• Nalle Puh 40
    Leksi skrev 2009-06-09 10:13:26 följande:
    Vi hade också önskat ha med fotografen en hel dag, men det tillät inte vår budget riktigt så vi hade fotografering i en dryg timme innan vår vigsel. En månad innan träffade vi vår fotograf på platsen för fotograferingen och gick igenom precis vad vi var ute efter och vi kände att hon förstod oss exakt! Hon kom också med massor av bra tips för att få in den känsla vi var ute efter och vi la också upp en plan på var vi skulle ta vilka foton o.s.v. Det kändes superbra! Fyra dagar innan vi skulle gifta oss ringde vår fotograf och berättade att hon hamnat på sjukhus och inte kunde fotografera oss! Tur i oturen var hennes kollega inte bokad så hon kunde ställa upp. Men då blev det ändå så att vi träffade fotografen för första gången på själva bröllopsdagen och vi fick själva försöka förklara vad vi hade kommit överens med den första fotografen om. Inte helt lätt! Men fotograferingen gick ändå bra och nu har vi fått 50-60 provbilder. De är ju rätt små så det är svårt att se alla detaljer men det finns några riktigt fina bilder så jag är nöjd! Däremot kan jag reta mig oerhört på att på alla bilder bakifrån (eller där min axel syns från sidan)så syns mina bh-band eller att klänningen inte är snygg i nederkant på de flesta helkroppsfoton. Det hade ju varit så lätt att rätta till om hon bara hade sagt något, hon borde ju ha sett det? Men som sagt, det var ändå så många fina bilder så jag ska inte klaga. Det kan inte varit lätt för henne heller att ha blivit inkastad med så kort varsel.Resten av dagen och kvällen hade vi två vänner som fotograferade och vi har hittills bara fått se ca tio bilder, men de är långt, långt över förväntan!! Superfina bilder t.ex. från själva vigseln vilket jag inte trott så det ska bli otroligt spännande att få se resten!Jag håller med om att fotografierna är viktiga, det är ju det enda man har kvar efteråt förutom ringen! Minnena bleknar så snabbt så det är kul att ha mycket foton. Så jag håller tummarna för att era gäster tog många fina bilder TS!
    Men kan inte fotografen "fixa bort" bh band mm, det sa faktiskt vår att hon skulle göra (hennes man fotade ute och hon inne)
    Tycker bara att han kunde sagt det när vi fotade ute (vilket vi gjorde först) så hade jag sluppit tänka på det hela tiden och försöka "peta" tillbaka bandet HELA tiden
  • isop

Jag är på det hela taget nöjd, men jag kan tycka att det var lite synd att vi glömde ta en bild med mig och mina föräldrar, och jag har inte heller så bra detaljbilder på klänningen. Inte heller någon bra bild utan bolero, jag hade boleron på eftersom det var så blåsigt, men någon bild kunde man ju fått utan.

• Hemlig2009

Springa runt själv med kameran fanns inte i mitt huvud. Så det hoppas jag inte att du gör på din bröllopsdag.

Låter som ni är bra förberedda, lista glödme vi och det hade varit kanon!

gotlandsulrika skrev 2009-06-09 10:06:16 följande:
    Foton är väldigt viktiga för mig, har bokat fotograf heldag men lär nog ändå springa runt med kameran själv också.Det är jättebra att göra en lista/gå igenom med fotografen innan vad man vill ha och får man ingen respons på detta tycker jag man ska byta fotograf.Sen är även fotografen bara människa, så glömmer han något..påminn honom då, det är lite svårare att fixa det i efterhand :)
Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?