Leksi skrev 2009-06-09 10:13:26 följande:
Vi hade också önskat ha med fotografen en hel dag, men det tillät inte vår budget riktigt så vi hade fotografering i en dryg timme innan vår vigsel. En månad innan träffade vi vår fotograf på platsen för fotograferingen och gick igenom precis vad vi var ute efter och vi kände att hon förstod oss exakt! Hon kom också med massor av bra tips för att få in den känsla vi var ute efter och vi la också upp en plan på var vi skulle ta vilka foton o.s.v. Det kändes superbra! Fyra dagar innan vi skulle gifta oss ringde vår fotograf och berättade att hon hamnat på sjukhus och inte kunde fotografera oss! Tur i oturen var hennes kollega inte bokad så hon kunde ställa upp. Men då blev det ändå så att vi träffade fotografen för första gången på själva bröllopsdagen och vi fick själva försöka förklara vad vi hade kommit överens med den första fotografen om. Inte helt lätt! Men fotograferingen gick ändå bra och nu har vi fått 50-60 provbilder. De är ju rätt små så det är svårt att se alla detaljer men det finns några riktigt fina bilder så jag är nöjd! Däremot kan jag reta mig oerhört på att på alla bilder bakifrån (eller där min axel syns från sidan)så syns mina bh-band eller att klänningen inte är snygg i nederkant på de flesta helkroppsfoton. Det hade ju varit så lätt att rätta till om hon bara hade sagt något, hon borde ju ha sett det? Men som sagt, det var ändå så många fina bilder så jag ska inte klaga. Det kan inte varit lätt för henne heller att ha blivit inkastad med så kort varsel.Resten av dagen och kvällen hade vi två vänner som fotograferade och vi har hittills bara fått se ca tio bilder, men de är långt, långt över förväntan!! Superfina bilder t.ex. från själva vigseln vilket jag inte trott så det ska bli otroligt spännande att få se resten!Jag håller med om att fotografierna är viktiga, det är ju det enda man har kvar efteråt förutom ringen! Minnena bleknar så snabbt så det är kul att ha mycket foton. Så jag håller tummarna för att era gäster tog många fina bilder TS!
Men kan inte fotografen "fixa bort" bh band mm, det sa faktiskt vår att hon skulle göra (hennes man fotade ute och hon inne)
Tycker bara att han kunde sagt det när vi fotade ute (vilket vi gjorde först) så hade jag sluppit tänka på det hela tiden och försöka "peta" tillbaka bandet HELA tiden