• Nalle Puh 40

Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?

Är alla här nöjda med sina bröllopskort?

Vi var hos en fotograf innan kyrkan men han var superstressad eftersom han hade tre brudpar och jag kände att vi inte alls hann med allt som vi ville ha fotat Hade skrivit en lång lista med saker vi ville ha med...

Efter kyrkan fotade vi lite själva med familjen och de korten blev sådär (många blev bra men långt ifrån alla)
    Ångrar så mycket att vi inte tog med någon kompis som är duktig på att fota dit...

Har alla ni andra fått kanonkort från fest, kyrka och fotograf?

Kort betyder så mycket för mig och det går ju inte direkt att "fota om dem"...

Är verkligen ett I-landsproblem men tyvärr är detta något som jag tänker mycket på men hoppas nu att fotografens bilder är bra iaf...

• Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?
  • ElMac

Hemlig2009
    jag ber om ursäkt om jag gjorde dig ledsen. Som jag skrev så håller jag med om att bilderna är fina, bra idéer, vinklar och som du själv säger också känslan och det är ju nog så viktigt. Sen kan man ju vara hur duktig som helst på att fota - bilderna skulle ju ändå aldrig bli bra om man är så kreativ som er fotograv verkar vara. Och, vill ni ha överexponerat på det vita så är det ju toppen :)

Om du är nöjd med er porträttfotograf i övrigt, frånsett att den inte var kreativ och kunde fånga ögonblicket så kanske du kan fråga den vad hon/han skulle ta för att redigera bilder. Ofta brukar de ta bild per foto tror jag, Hade inte min sambo varit sjukt upptagen hade jag kunnat fråga honom, men han är så noga att varje bild tar typ eevigheter ;) Å du vet ju hur mycket man har att göra inför bröllop (dessutom en stor gård att sköta och en pågående renovering så tiden räcker knappt till..) Annars, regga dig på någon fotosida så finns de säkert någon som är duktig på redigering så kanske man får det billigare än att anlita en fotograf:)

• EIZO

Hej
    Om man går in på tex. Lindisima ,Alicia Swedenborg & Erika Gerdemark´s hemsidor/bloggar, så går det mode i att kapa huvuden, utfrätta samt mycket snea bilder, och detta har bara ändrats på ett halvår. Det är många som tycker om dessa bilder, och vissa gör det inte.

Idag är det bara ca 12% som anlitar en proffesionel fotograf. Många fixar istället så att kompisar & vänner tar deras bilder istället. Resultatet blir att en del sedan går till en "riktig" fotograf för att ta om sina bilder av olika anledningar.

Lycka till
    E

• Essovich

Exakt, hur vet ni att fotografen inte gjort det utfrätt med vilje. Själv tycker jag det är skitsnyggt!! Och "hemlig 2009" har väl inte bett om redigeringshjälp. hon är helt enkelt nöjd och jag förstår henne!!!!

kan du inte göra ett album med trash the dress bilderna istället;)

/Jessica som inte heller fotograferat i 15 år

• Hemlig2009

Essovich skrev 2009-06-20 10:11:38 följande:
    Exakt, hur vet ni att fotografen inte gjort det utfrätt med vilje. Själv tycker jag det är skitsnyggt!! Och "hemlig 2009" har väl inte bett om redigeringshjälp. hon är helt enkelt nöjd och jag förstår henne!!!!kan du inte göra ett album med trash the dress bilderna istället;)/Jessica som inte heller fotograferat i 15 år

Tack så mycket. Jo, det kommer helt klart bli ett album med de bilderna (fotobok har jag tänkt). Samma fotograf har fotat under dagen och kvällen på bröllopsdagen och de bilderna är också helt underbara (ja, i mitt tycke då ) så det finns verkligen bilder att göra fotobok av det också. Men själva porträtten känns ändå trist att de inte finns. Finns liksom ingen närbild på mig som "vacker brud" om ni förstår vad jag menar.

• Nalle Puh 40

Får se fotografens bilder nu i veckan, HOPPAS det är några bra...

• 2009FruD

Till TS:

Tråkigt att dina bilder inte blev bra. Jag nojar lite över det egna bröllopet eftersom vi låter min farbror fota och inte ett pro, även om han är väldigt väldigt duktig med många år med fotograferande bakom sig. Men nu känner jag lite att ett pro inte är en garanti för att bli nöjd så det är väl som med allt, bara att hoppa.

Till Hemlig2009:

Jättefina bilder. Jag hade också varit helnöjd. Kul att ha så fina kort som minnen.

• ElMac

Hemlig2009: Visade bilderna för min m2b och han sa att FrontWeb är ett kasst verktyg för bildvisning då de förminskar bilden och inte alls gör den rättvisa så han sa att de är inte alls säkert att bildkvaliten är densamma som den vi ser på skärmen. Han gav förresten också en massa positiva komentaren när de gällde idéerna bakom flera av bilderna :)

• Hemlig2009

ElMac skrev 2009-06-20 19:20:35 följande:
    Hemlig2009: Visade bilderna för min m2b och han sa att FrontWeb är ett kasst verktyg för bildvisning då de förminskar bilden och inte alls gör den rättvisa så han sa att de är inte alls säkert att bildkvaliten är densamma som den vi ser på skärmen. Han gav förresten också en massa positiva komentaren när de gällde idéerna bakom flera av bilderna :)

Låter ju bra. Får bilderna på skiva på måndag.

• MulleNuh

Jag tycker era bilder är jättefina hemlig!!

Själv väntar vi med spänning på våra foton. Har bara fått några av en kompis som har sin gamla skitkamera...

• Anciii

För mej är bilderna jätteviktiga o jag är riktigt glad att jag valde en superduktig fotograf, i o för sig så får man oftast det man betalar för o jo hon kostade en hel del men när jag ser resultaten så är jag inget annat än 1000% nöjd!

Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?