• Nalle Puh 40

Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?

Är alla här nöjda med sina bröllopskort?

Vi var hos en fotograf innan kyrkan men han var superstressad eftersom han hade tre brudpar och jag kände att vi inte alls hann med allt som vi ville ha fotat Hade skrivit en lång lista med saker vi ville ha med...

Efter kyrkan fotade vi lite själva med familjen och de korten blev sådär (många blev bra men långt ifrån alla)
    Ångrar så mycket att vi inte tog med någon kompis som är duktig på att fota dit...

Har alla ni andra fått kanonkort från fest, kyrka och fotograf?

Kort betyder så mycket för mig och det går ju inte direkt att "fota om dem"...

Är verkligen ett I-landsproblem men tyvärr är detta något som jag tänker mycket på men hoppas nu att fotografens bilder är bra iaf...

• Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?
  • Hemlig2009

Fotografen som var med oss under dagen kan redigera. Jag gapskrattade när jag såg bilden av mig hos friösren osminkad, jag var dösnygg ju. Ser INTE ut så osminkad i verkliga livet, ha ha.

Hoppas verkligen att porträttfotografen kan redigera också då min mascara rann lite pga att mina ögon rann av vinden... Usch, hoppas!

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-09 10:25:30 följande:

Men kan inte fotografen "fixa bort" bh band mm, det sa faktiskt vår att hon skulle göra (hennes man fotade ute och hon inne)Tycker bara att han kunde sagt det när vi fotade ute (vilket vi gjorde först) så hade jag sluppit tänka på det hela tiden och försöka "peta" tillbaka bandet HELA tiden
  • bridesilly

Vi är jättenöjda med våra bilder. Fotografen var verkligen superduktig. Enda som kunde varit bättre var väl att min man inte hade kisat på en del bilder men men det fanns ju mycket bilder att välja på ändå

Vi gav våran fotograf en lista på vilka bilder vi ville ha med och vi fick alla motiven + många förslag som han hade också

• GladaEmma

Vi är supernöjda!!! Det togs mer än 1000 foto och där är hur många som helst som är jättebra! Jag har nu på lunchen suttit och kollat igenom alla och valt ut 293 st för framkallning och några för förstoringar =))) Ska bli sååå kul att sätta in dem i album sen!

Funderar på att beställa en canvas oxå. Någon som vet hur det blir? Ska isf beställa från Fujidirekt...

• Hemlig2009

Jag kommer göra fotobok av våra, sedan även ett vanligt album med de allra allra finaste.

• Johan Pixels
    sarahl skrev 2009-06-09 09:34:52 följande:
    Vi är inte heller nöjda.Vi betalade en dyr fotograf som, enligt mig inte var ett dugg bra. Synd att man reflekterar sådant i efterhand. Vi lade ner ca 4000:- och då hade vi ännu inte en enda papperskopia i handen. bara små kort på en skiva som vi inte kan förstora upp själva. Vi är helt säkra på att på vårat möte innan så sa han inte som han sa sedan efteråt, men han vidhåller det, så ord står mot ord. det är 3 år sedan vi gifte oss. Inte heller så många bra kort från gästerna tyvärr.
    Fick ni inga kontrakt eller liknande? Kolla igenom alla papper ni har fått av honnom (om ni nu fått några) Verkar vara dålig stil att först säga något och sen ändra sig för att kunna tjäna mer pengar.
    Vad heter fotografen? (skicka gärna ett meddelande om du vill)kanske lämpligast
  • Hemlig2009

Nope, jag är inte heller nöjd med just porträtten. Vi fick se dem på nätet idag via länk och enligt mig är det få riktigt bra bilder. Mitt hår blåser, vi har dubbelhakor (enkelt fixat om en fotograf säger åt en att höja hakan lite osv) samt att det är så skarpt ljus att vi kisar mycket. Usch, är väldigt besviken faktiskt. Nu har vi ju tur då vi också hade en annan fotograf med oss under dagen som tog underbara bilder men till tackkort, tidningen och kanske något att sätta på väggen hemma vill man ju ha urtjusigt porträtt...

• Nalle Puh 40
    Hemlig2009 skrev 2009-06-15 19:02:09 följande:
    Nope, jag är inte heller nöjd med just porträtten. Vi fick se dem på nätet idag via länk och enligt mig är det få riktigt bra bilder. Mitt hår blåser, vi har dubbelhakor (enkelt fixat om en fotograf säger åt en att höja hakan lite osv) samt att det är så skarpt ljus att vi kisar mycket. Usch, är väldigt besviken faktiskt. Nu har vi ju tur då vi också hade en annan fotograf med oss under dagen som tog underbara bilder men till tackkort, tidningen och kanske något att sätta på väggen hemma vill man ju ha urtjusigt porträtt...
    Håller med, ett foto finns ju ALLTID kvar...
  • be happy

Vi är jättenöjda med våra bilder! Kostade mycket inklusive album och allt, men det var det värt för oss. Samtidigt så kan jag tycka att det räcker med ETT bra kort från bröllopet för såå ofta tar vi inte fram och tittar på våra bilder...

Svar på tråden Är du/ni nöjda med era bröllopsfoto?