• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 4

Hej brudar!

Nu är det dags för del 4 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal. Somliga har ju redan hunnit få den andra ringen på fingret!

Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London ? Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Björksta kyrka, Brunnby gård 090606
    JennyLH ? Sala 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    Miserere ? Romfartuna kyrka, Klockargården & Sätra Brunn
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4
  • Rebellen75

JAG BLEV HIPPAD IGÅR!!!!!!!!!!

Jag stod och bakade för fullt med fult linne och flottigt hår. ( hade tänk att duscha efter jag var klar ) Då kommer 4 bilar tutande utanför vårt hus, klart att man tittar ut och där står 14 glada tjejer. Det var bara att packa ner tandborste trosor och BH. det var allt.
    Första anhalten var till en musikstudio där jag fick sjunga 3 st låtar. Tror nog att jag klarade tre/fyra toner rätt. Lät förgäkligt men det var kul. Åt lite lunch ute i det fria sedan begav vi oss till ett spa där vi spendera mycket tid med bad, bastu och mat. Äntligen fick jag tvätta mitt hår. Fick på mig en fin vit klänning och tiara och blev sminkad av Louise från makeupstudion. Efter det blev det utgång. Superkul hade vi hela dagen, tog slut lite för fort. Tiden bara flög iväg.

Nu är det bara 5 veckor kvar för oss

• 73an76an

Hej,
    vi ska gifta oss på pingst nästa år!! Vi har bokat brunnby fre-sön det kostar väl 4500 som nu tror jag. De byter ju ägare nu 1 sept men vi har träffat dem och de kändes bra. De hade mycket idér för framtiden och de håller redan på att renovera och så.

ojdå.. Är du höggravid och inte kände att ni orkade eller?

MoonGirl skrev 2009-08-15 21:20:55 följande:
    Hej! När ska ni gifta er nästa år? Har ni bokat Brunnby gård? Vad kostar det att boka Brunnby gård för nästa år? Vi hade bokat bröllop och Brunnby gård tills idag faktiskt, men vi avbokade bröllopet (pga att jag blev gravid) och ska ha bröllop nästa år i stället. Datum är inte bestämt ännu, men någon gång nästa sommar.
  • miss u

Rebellen: Låter som du haft en kanonmöhippa! Spelade du också in låtarna ute i Irsta? Räkna med att den spelas upp på bröllopsfesten. Det gjorde min skiva. Tur att det var rätt sent på kvällen så att folk tyckte att jag lät bra.

Alla: Igår beställde vi tackkort. Kunde inte bestämma vilket kort vi skulle ha av alla bilder, men så hittade jag en sida där man kunde ha 7 st små bilder istället, så det fick det bli. Ska bli kul att se. Skulle visst bara ta en arbetsdag. Me like!

• Rebellen75

miss u skrev 2009-08-19 17:18:52 följande:

Rebellen: Låter som du haft en kanonmöhippa! Spelade du också in låtarna ute i Irsta? Räkna med att den spelas upp på bröllopsfesten. Det gjorde min skiva. Tur att det var rätt sent på kvällen så att folk tyckte att jag lät bra. Alla: Igår beställde vi tackkort. Kunde inte bestämma vilket kort vi skulle ha av alla bilder, men så hittade jag en sida där man kunde ha 7 st små bilder istället, så det fick det bli. Ska bli kul att se. Skulle visst bara ta en arbetsdag. Me like!
    Tyvärr kommer de nog att spela upp låtarna. Jag fick även spela in en kärleksförklaring till Gubben som med säkerhet kommer att vissas. Väntar med spänning på alla bilder de tog.
  • Blivande fru E C

Hoppar in här med en fråga - byter Brunnby gård ägare 1 sept???
    Vi ska vara där i september och har inte hört något om detta?!

73an76an skrev 2009-08-18 13:54:23 följande:
    Hej, vi ska gifta oss på pingst nästa år!! Vi har bokat brunnby fre-sön det kostar väl 4500 som nu tror jag. De byter ju ägare nu 1 sept men vi har träffat dem och de kändes bra. De hade mycket idér för framtiden och de håller redan på att renovera och så. ojdå.. Är du höggravid och inte kände att ni orkade eller?
  • Rebellen75

VIsste att de prata om förändringar i feb men har inte heller hört något. Vi ska vara där den 19 och har pratat med Birgitta flera gånger och hon har inte sagt något. Visste inte heller att det börjat renovera, med vadå ???

• Blivande fru E C

Ingen aning, blir skogstokig om det ska se ut som en byggarbetsplats. Vi gifter oss i domkyrkan som ska renoveras, så känns som om det räcker...Får ringa henne imorgon.

Då är vi där veckan innan er! Ska se till att lämna trevlig stämmning i väggarna åt er.

Rebellen75 skrev 2009-08-19 23:08:57 följande:
    VIsste att de prata om förändringar i feb men har inte heller hört något. Vi ska vara där den 19 och har pratat med Birgitta flera gånger och hon har inte sagt något. Visste inte heller att det börjat renovera, med vadå ???
  • Rebellen75

Blivande fru E C skrev 2009-08-19 23:15:51 följande:

Ingen aning, blir skogstokig om det ska se ut som en byggarbetsplats. Vi gifter oss i domkyrkan som ska renoveras, så känns som om det räcker...Får ringa henne imorgon.Då är vi där veckan innan er! Ska se till att lämna trevlig stämmning i väggarna åt er.
    Det får ni verkligen göra. Hoppas på en riktig FEST.

När du pratat med Birgitta skriv ett inlägg så jag också får veta vad som är på G.
  • Blivande fru E C

Absolut!

Rebellen75 skrev 2009-08-19 23:26:25 följande:
    Blivande fru E C skrev 2009-08-19 23:15:51 följande:
    Det får ni verkligen göra. Hoppas på en riktig FEST. När du pratat med Birgitta skriv ett inlägg så jag också får veta vad som är på G.
  • 73an76an

Ja det gör ju det. I allafall vad vi vet. Vi pratade med Birgitta först men hon hänvisade direkt till det ny ägarna(se nedan).
    När vi var där höll de på med nödutgång, byte av projektor och så.. DSå det var inga stora saker men det var lite bräder på baksidan och de skulle börja såga upp väggen och så.. Vi tänkte inte så mycket på det eftersom det är långt kvar tills vi ska vara där..

Gunilla Fyhr & Per Morell
    0739-26 80 89
    info@brunnby.nu
    brunnby.nu

Blivande fru E C skrev 2009-08-19 22:38:12 följande:

Hoppar in här med en fråga - byter Brunnby gård ägare 1 sept???Vi ska vara där i september och har inte hört något om detta?!
  • Blivande fru E C

Har pratat med Birgitta, och de håller i alla inbokade bröllop under september månad i år och de har färdigställt renoveringarna. Så det ser ut som att allt är lugnt för vår del i alla fall!

73an76an skrev 2009-08-25 11:25:46 följande:
    Ja det gör ju det. I allafall vad vi vet. Vi pratade med Birgitta först men hon hänvisade direkt till det ny ägarna(se nedan). När vi var där höll de på med nödutgång, byte av projektor och så.. DSå det var inga stora saker men det var lite bräder på baksidan och de skulle börja såga upp väggen och så.. Vi tänkte inte så mycket på det eftersom det är långt kvar tills vi ska vara där..Gunilla Fyhr & Per Morell0739-26 80 89info@brunnby.nubrunnby.nuBlivande fru E C skrev 2009-08-19 22:38:12 följande:
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4