• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 4

Hej brudar!

Nu är det dags för del 4 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal. Somliga har ju redan hunnit få den andra ringen på fingret!

Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London ? Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Björksta kyrka, Brunnby gård 090606
    JennyLH ? Sala 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    Miserere ? Romfartuna kyrka, Klockargården & Sätra Brunn
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4
  • Barret

Trevligt med en ny tråd, jag hänger med såklart.. Ja, ni blir ju inte av med mig bara för att jag gått och gift mig :o).

Såg att det var fika på gång idag och tyvärr kan jag inte komma. Jag och maken ska träffa fotografen och få se alla bilder. Ska bli så himla roligt. Har sett många redan på hennes blogg men det är ju bara en bråkdel av alla kort som togs.

• Rebellen75

Så bra att du håller koll på alla trådar. Tänk att vi är inne på 4 redan, och ändå har jag inte fått mer gjort.

Ska till läkaren idag och hoppas på dundermedicin.

Ha det gott alla

• miss u

Var ju bara tvungen att gå in på Marits blogg och kika på er. Men ååååh så fina ni var! Och OJ vilket pirr i magen av nervositet jag fick inför vår dag. Andas... bara att ta det lugnt och slappna av. Jag kommer ju behöva meditera innan fotograferingen, eller dricka mycket champagne! Jag som egentligen avskyr att bli fotad...

Lycka till ikväll! Jag kommer inte heller hinna fika idag, så det får nog bli en annan gång. Verkar inte vara så många andra som heller kan.

Barret skrev 2009-05-27 08:23:48 följande:
    Trevligt med en ny tråd, jag hänger med såklart.. Ja, ni blir ju inte av med mig bara för att jag gått och gift mig :o). Såg att det var fika på gång idag och tyvärr kan jag inte komma. Jag och maken ska träffa fotografen och få se alla bilder. Ska bli så himla roligt. Har sett många redan på hennes blogg men det är ju bara en bråkdel av alla kort som togs.
  • Barret

Jag var också jätte nervös inför vår fotografering.. men efter kanske 30 minuter släppte allt och sen var det bara att köra lite. Tyckte mot slutet att det till och med var riktigt riktigt roligt! Det du.

miss u skrev 2009-05-27 09:01:36 följande:

Var ju bara tvungen att gå in på Marits blogg och kika på er. Men ååååh så fina ni var! Och OJ vilket pirr i magen av nervositet jag fick inför vår dag. Andas... bara att ta det lugnt och slappna av. Jag kommer ju behöva meditera innan fotograferingen, eller dricka mycket champagne! Jag som egentligen avskyr att bli fotad...Lycka till ikväll! Jag kommer inte heller hinna fika idag, så det får nog bli en annan gång. Verkar inte vara så många andra som heller kan.
  • Ia o Puh

Hittat hit!

Angående möhippan: Hämtad med brev och champagne utanför dörren, lunch och spex på djäkneberget, spela in skiva, bubbel på spa och middag, sedan utgång och hemma vid halv 2 på morgonen! Sååååå kul! Jag får dra detaljerna sen hörni!

Typ bara en vecka kvar! Gaaaaah!

• miss u

Ia o Puh: Låter som en riktigt lyckad möhippa! Nåt sånt skulle jag också vilja ha. Tror du man kan önska sig det? Mycket kvar att fixa?

Alla: Är det nån som ska ha pärlor i håret, eller vet var man kan köpa det? Hittade några på Glitter (?), den som ligger bredvid Guldfynd iaf. Det var som en pärla som satt fast på en järntråd som var som en spiral. Tror ni dom sitter kvar i håret? I mitt hår fastnar saker oavsett om jag vill eller inte, så det är nog ingen större fara.

Lite lustigt att ingen i tråden ska gifta sig under pingsthelgen, den som är känd som bröllopshelgen...

• mysan31

Hej hej!! Nu är jag i nya tråden...

Alla: Jag behöver hjälp med hur jag ska skriva ett
    papper om att jag ska ha gästbok framme,cd-skivor som gästerna får ta med sig hem och lägga in på cd,jag kommer även ha
    en minneslåda där gästerna kan skriva fina ord om brudparet
    som man sen kan ta fram en regnig dag...

Jag tänkte skriva på ett enskild papper,sen lägga den tillsammans med gästboken, cd-skivorna och minneslådan...

Någon som kan hjälpa mig....

• gosbruden

Hej alla västeråsbrudar!
    Undrade om någon har något bra tips på catring i stan! :)
    Jag hade tänkt catering till varmrätten, vet ni något bra ställe? Hoppas att någon har ett tips till mig...

• Rebellen75
    gosbruden skrev 2009-05-31 17:54:31 följande:
    Hej alla västeråsbrudar!Undrade om någon har något bra tips på catring i stan! :)Jag hade tänkt catering till varmrätten, vet ni något bra ställe? Hoppas att någon har ett tips till mig...
    Vi tar maten från Linder och Lund. Därifrån har flera av mina vänner som gift sig tagit maten ifrån. Vi har fått provsakat vår mat och det smakade SÅ bra.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4