• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 4

Hej brudar!

Nu är det dags för del 4 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal. Somliga har ju redan hunnit få den andra ringen på fingret!

Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London ? Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Björksta kyrka, Brunnby gård 090606
    JennyLH ? Sala 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    Miserere ? Romfartuna kyrka, Klockargården & Sätra Brunn
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4
  • Rebellen75

HEJ alla

Hoppas ni har det skönt i sommarvärmen och grattis till alla som hunnit blivit fru.

Vem var det som hade en låt på dragspel? Skulle vilja lyssna på den på youtube men kommer inte ihåg vad den heter. Tacksam för svar. Har ni några andra bra förslag på låtar att ha i kyrkan ska träffa kantorn nästa vecka och är helt tom i bollen.

• Cordula

Grattsi Tessisen och Miss U och till alla andra som hunnit bli fuar. Hoppas ni hade en underbar dag.

• miss u

Hej och tack för gratulationerna Rebellen och Cordula. Snart är det er tur också! Glöm inte bort att njuta säger jag bara. Ett litet tips på vägen.

Ia och Puh: Såg er i tidningen idag. Vad fina ni var!! Vi håller på att kolla ut vilket foto vi ska sätta in. Svårt att välja, många som blev fina. Satte ni in annonsen via nätet? Jag har kollat lite på det, men fattar inte riktigt hur man gör. Ska man först skicka in själva annonsen och sen skicka bilden efteråt? Hur vet man då hur det kommer att se ut?

• Rebellen75

va synd att jag inte har tidningen så jag kunde se er. Får åka förbi jobbet imorgon och sno åt mej den.

• miss u

Deras bild finns även på vlt's hemsida!

Rebellen75 skrev 2009-08-06 22:25:05 följande:
    va synd att jag inte har tidningen så jag kunde se er. Får åka förbi jobbet imorgon och sno åt mej den.
  • BrideToBe09

Så var man gift då! Igår blev jag fru! har lagt in lite bilder på frisyen och klänningen. Har inte så många bilder ännu, då det var mest andra som tog kort. Fler bilder kommer om någon är nyfiken.

• 73an76an

ojoj.. det var länge sendan man var här inne... Jag hoppas alla haft en bra sommar och GRATTIS till alla er som gift er!!

Jag tyckte det var så långt till vårt bröllop men nu är det "bara" 9 månader kvar. Vi har kommit så långt så att vi har preliminärbokat kyrka (eftersom det är pingst vilket tydligen innebär en del konfirmationer och vi är två tjejer vet ju inte kyrkan om vi kommer kunna gifta oss där) och vi har bokar brunnbygård. Nu har vi börjat leta efter vart vi ska beställa maten ifrån. Vi vill ha en helt vegetarisk buffe vilket verkar vara lite svårt..

Jag har oxå beställt hem papper och kuvert så snart kan man börja pyssla med inbjudningskorten. Ska bli skoj och se om mina planer för utseendet kommer fungera.

• MoonGirl
    73an76an skrev 2009-08-10 09:23:07 följande:
    ojoj.. det var länge sendan man var här inne... Jag hoppas alla haft en bra sommar och GRATTIS till alla er som gift er!!Jag tyckte det var så långt till vårt bröllop men nu är det "bara" 9 månader kvar. Vi har kommit så långt så att vi har preliminärbokat kyrka (eftersom det är pingst vilket tydligen innebär en del konfirmationer och vi är två tjejer vet ju inte kyrkan om vi kommer kunna gifta oss där) och vi har bokar brunnbygård. Nu har vi börjat leta efter vart vi ska beställa maten ifrån. Vi vill ha en helt vegetarisk buffe vilket verkar vara lite svårt.. Jag har oxå beställt hem papper och kuvert så snart kan man börja pyssla med inbjudningskorten. Ska bli skoj och se om mina planer för utseendet kommer fungera.
    Hej! När ska ni gifta er nästa år? Har ni bokat Brunnby gård? Vad kostar det att boka Brunnby gård för nästa år? Vi hade bokat bröllop och Brunnby gård tills idag faktiskt, men vi avbokade bröllopet (pga att jag blev gravid) och ska ha bröllop nästa år i stället. Datum är inte bestämt ännu, men någon gång nästa sommar.
  • MoonGirl

Alla: Ja, tänk idag skulle jag ha stått brud, men det blev inte så.... klänningen hänger i garderoben, ringen ligger i mitt smyckeskrin och väntar.... vi ska boka ett nytt datum i Badelunda kyrka snart! Det blir Badelunda K:a igen!

• miss u

Skönt att höra att du inge hänger läpp för att det inte blev nåt bröllop i år. Du har ju något annat att se fram emot. Ni ligger ju rätt långt fram i planeringen redan, så det är ju positivt iallafall. Se till att bestämma datum snart! Har ni några alternativ?

MoonGirl skrev 2009-08-15 21:22:48 följande:
    Alla: Ja, tänk idag skulle jag ha stått brud, men det blev inte så.... klänningen hänger i garderoben, ringen ligger i mitt smyckeskrin och väntar.... vi ska boka ett nytt datum i Badelunda kyrka snart! Det blir Badelunda K:a igen!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4