• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 4

Hej brudar!

Nu är det dags för del 4 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal. Somliga har ju redan hunnit få den andra ringen på fingret!

Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London ? Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Björksta kyrka, Brunnby gård 090606
    JennyLH ? Sala 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    Miserere ? Romfartuna kyrka, Klockargården & Sätra Brunn
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4
  • sanste

hej hej
    nu är det inte långt kvar för oss, 13 dagar! börjar bli nervös!

Ni som ska vara på brunnby, hur gör ni med kaffet och tårtan? vart serverar ni den? får gästerna gå själva och hämta?
    det är nu alla dessa småsaker börja dykr aupp i huvudet...

• JennyLH

Gifter ju mig på lördag och igår var det min tur att bli hippad, träffade 3 st brudar som var hippade igår på stan i vimlet ochså. kanske nån av dem var ni????

Hade en underbar dag och är så nöjd.
    Vi var i vasaparken och hade picknick, på arosfortet en timme,
    fick makeup på face och rådgivning.
    Sedan hem till svägerskan, middag och dricka mer, sedan ut på krogen, kom hem vid tre tiden på morgonen,

Hade en sådan lyckad dag.
    de tänkte på smådetaljer, alla var glada och vi pratade en massa minnen.

Kram på er tjejer, nu ska jag sova

• Mangos
    gosbruden skrev 2009-05-31 17:54:31 följande:
    Hej alla västeråsbrudar!Undrade om någon har något bra tips på catring i stan! :)Jag hade tänkt catering till varmrätten, vet ni något bra ställe? Hoppas att någon har ett tips till mig...
    Vi tar vår mat från chantals! Smaka helt suveränt när vi provåt!
  • Rebellen75

miss u - Nu har jag äntligen blivit friska så jag har hämtat boken på jobbet. var inte riktigt som jag hade tänkt mig Den heter Snaps visor från förr och nu. Finns 167 st olika visor i den. Hör av er om ni är nyfiken på något. Kan kanske ta med mig till nästa fika.

Annars har jag denna länk där det finns mycket användbart.

home.gamman.se/flinga/index.asp&id=156

• MoonGirl

Här har ni en tjej som inte ska gifta sig i augusti.... bröllopet den 15/8 är inställt. Vi ska gifta oss nästa år i stället eftersom jag är långt gånget gravid och jag känner inte för att gifta mig höggravid och jag kommer inte i min klänning som jag köpte förra året. Jag hänger med här ändå och ser hur ni andra har det! Och hur det går för er!

• catarinaw

Hej alla!

Nu va det längesen jag va här. Till och med en ny tråd har det blivit :) Kul! Mycket att läsa bara, hehe.

Nu känns det att det börjar närma sig, 15 augustio kommer smygandes :) Börjar bli lite nervös. Funderar på att ha någon present vid bordet till gästerna vid maten. Vad ska man hitta på? Har ni något sånt planerat och i så fall vad? :)

Moongirl: Lycka till med graviditeten! Vad roligt :) Jag skulle nog oxå vilja vänta om man va höggravid. Tänk mitten på augusti och förmodligen jätte varmt, puh!

• JennyLH

gifter sig de flesta i augusti?

• MoonGirl
    catarinaw skrev 2009-06-02 07:20:16 följande:
    Hej alla! Nu va det längesen jag va här. Till och med en ny tråd har det blivit :) Kul! Mycket att läsa bara, hehe. Nu känns det att det börjar närma sig, 15 augustio kommer smygandes :) Börjar bli lite nervös. Funderar på att ha någon present vid bordet till gästerna vid maten. Vad ska man hitta på? Har ni något sånt planerat och i så fall vad? :)Moongirl: Lycka till med graviditeten! Vad roligt :) Jag skulle nog oxå vilja vänta om man va höggravid. Tänk mitten på augusti och förmodligen jätte varmt, puh!
    Ja, precis! Varmt blir det säkert . Hur går det med er planering?
  • catarinaw

Det går faktiskt riktigt bra! Prqatade med hon som har hand om herrgården där vi ska ha vigsel och fest och det känns superbra med dom. Väldigt proffsiga och de vet vad de talar om :) Nu är det mest "piffet" som är kvar att ordna med. Har varit och köpt ljus och vaser till dekoration på borden. Hittade massa fint på Lagerhaus :) När ska ni gifta er nu när ni skjutit upp det? Och när kommer bebisen? Grattis!

MoonGirl skrev 2009-06-03 20:39:47 följande:
    Ja, precis! Varmt blir det säkert . Hur går det med er planering?
  • MoonGirl
    catarinaw skrev 2009-06-03 22:01:31 följande:
    Det går faktiskt riktigt bra! Prqatade med hon som har hand om herrgården där vi ska ha vigsel och fest och det känns superbra med dom. Väldigt proffsiga och de vet vad de talar om :) Nu är det mest "piffet" som är kvar att ordna med. Har varit och köpt ljus och vaser till dekoration på borden. Hittade massa fint på Lagerhaus :) När ska ni gifta er nu när ni skjutit upp det? Och när kommer bebisen? Grattis!
    Vad bra att det går bra med planerandet . Ja, Lagerhaus har mycket fint! Lycka till med det sista i planeringen!

Vi har inte bokat ett nytt datum för bröllop nästa år, men det blir någon gång under sommaren

Bebisen beräknas komma 8 november har en son som föddes förra året, så det kommer "bara" bli ett år och sju månader mellan dem ska på rutinultraljud imorgon, ska bli kul!!!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4