• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 4

Hej brudar!

Nu är det dags för del 4 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal. Somliga har ju redan hunnit få den andra ringen på fingret!

Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London ? Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Björksta kyrka, Brunnby gård 090606
    JennyLH ? Sala 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    Miserere ? Romfartuna kyrka, Klockargården & Sätra Brunn
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4
  • Barret

Det låter ju kanon det där!!! Jag tycker också att Malin är kanon. Hon har massor med idéer som jag alltid tycker om. Hon kan se personen och hitta något till just mig, inte bara göra alla lika hela tiden.

Det är så härligt att allt börjar falla på plats för er. Snart har du din ring på fingret och mannen i din famn. Underbart.

och ja du, jag har varit gift skitlänge ;o).

miss u skrev 2009-07-03 10:28:18 följande:

Det gick jättebra med håret. Malin är ju så duktigt! Vi hade precis samma tanke på hur jag skulle ha det, så det var inga problem, trots att vi aldrig träffats tidigare. Fick lite påbackning på pärlorna som jag köpte, så nu jag har bytt dom till andra som Malin tyckte var bättre. Hon är ju experten så hennes ord är min lag. När jag kom hem var sambon lite besviken på att jag inte hade håret bakåtslickat i en knut. Det är ju inte alls jag! Så han får nöja sig med mina lockar. Han sa iofs att det var fint. Jag testade klänningen när jag kom hem från frissan. Den gick igen! Varit lite orolig över att den ska vara för lite, men jag kan (som sambon sa) äta en hel pizza utan problem! Nu hade jag väl inte tänkt det, men det skulle funka. Känns som bitar börjar falla på plats, att det verkligen börjar närma sig nu. Floristen ringde och frågade om vi kunde hämta blommorna på Skiljebo istället för Gideonsberg, för dom skulle ha semesterstängt, och det spelar ingen större roll för oss. Blir nog sambon som får hämta blommorna, och han hittar lättare till Gideonsberg med sitt dåliga lokalsinne, så vi får väl åka och titta var blomsteraffären ligger på Skiljebo, så ska det nog vara lugnt.På lördag ska vi till kyrkan och prata musik med han som ska spela under vigseln. Prästen kommer vi att träffa antingen nästa helg eller i början av veckan som vi gifter oss i. Snart dags! Grattis föresten till två månaders-dagen som var igår! Du har ju varit gift skitlänge nu ju.
  • BrideToBe09

Har alla här redan blivit hippade, eller var det någon mer än jag som fick springa runt och "skämma ut sig" på PowerMeet i helgen??? Har haft världens roligaste dag!! Party 15 timmar i sträck, inte illa för en näranog pensionär!!

• Mangos
    BrideToBe09 skrev 2009-07-06 11:51:51 följande:
    Har alla här redan blivit hippade, eller var det någon mer än jag som fick springa runt och "skämma ut sig" på PowerMeet i helgen??? Har haft världens roligaste dag!! Party 15 timmar i sträck, inte illa för en näranog pensionär!!
    Jag hade ocskå min möhippa i lördags!! Hade en grymt rolig dag med allt från skivinspelning till uppdrag med att signera kroppsdelar o lifta med raggare! Vad hade de hittat på åt dig??
  • BrideToBe09

Mig kidnappade de på ICA (fick en i personalen att knacka mig på axeln och be mig att följa med in på kontoret.....blev skitskraj..."jag har inte tagit något jag looovar"). Men ut från kontoret hoppade kompisarna blåsandes i partytutor. Sedan blev det picknick, Arosfortet, bubbelbad och massage, sedan blev man stylad (????!!!!) och fick fixa lift ned på stan med några fulla raggare som fot förbi i en öppen amerikanare.
    Väl där väntade uppdrag av div form, som skulle dokumenteras med engångskamera.
    Helt fantastiskt rolig dag! Underbara vänner!!

Mangos skrev 2009-07-06 19:52:47 följande:
    Jag hade ocskå min möhippa i lördags!! Hade en grymt rolig dag med allt från skivinspelning till uppdrag med att signera kroppsdelar o lifta med raggare! Vad hade de hittat på åt dig??
  • miss u

Hallå på er!

Om ganska exakt en vecka står jag i kyrkan med världens bästa man.

Jag har en efterlysning: Är det nån som vet var man kan få tag i en lång häftapparat, alltså en sån så att man kan häfta om man har vikt ett A4-papper på bredden, inte på längden så det blir avsmalt? Känner ni nån som har en sån så att det går att låna så vore det toppen! Sitter med det sista på festprogrammen nu och har problem med att sätta ihop sidorna.

• Rebellen75

tyvärr kan jag inte hjälpa dig men jag puffar upp tråden lite så kanske det finns någon annan där ute som kan hjälpa.

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-07-11 23:15:44 följande:
    tyvärr kan jag inte hjälpa dig men jag puffar upp tråden lite så kanske det finns någon annan där ute som kan hjälpa.
    Hur går det för er bröllopsplanering?
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-07-11 14:46:26 följande:

Hallå på er!Om ganska exakt en vecka står jag i kyrkan med världens bästa man. Jag har en efterlysning: Är det nån som vet var man kan få tag i en lång häftapparat, alltså en sån så att man kan häfta om man har vikt ett A4-papper på bredden, inte på längden så det blir avsmalt? Känner ni nån som har en sån så att det går att låna så vore det toppen! Sitter med det sista på festprogrammen nu och har problem med att sätta ihop sidorna.
    Snart dags för er! Spännande! Vi sitter fortfarande och klurar på vilket datum vi ska gifta oss nästa år. Svårt det där!
  • MoonGirl

miss u: Vad kostar det att hyra hamnmagasinet? Vart har ni beställt er bröllopstårta ifrån?

• miss u

Jag hittade en häftapparat på nätet som jag har beställt. Den var inte billig, men vad gör man inte? Kan tänka mig att hyra ut den sen för en slant, när vi är klara med den. Hoppas bara att den hinner komma i tid. Inte så länge kvar nu!

Rebellen75 skrev 2009-07-11 23:15:44 följande:
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4