• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 4

Hej brudar!

Nu är det dags för del 4 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal. Somliga har ju redan hunnit få den andra ringen på fingret!

Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London ? Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Björksta kyrka, Brunnby gård 090606
    JennyLH ? Sala 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    Miserere ? Romfartuna kyrka, Klockargården & Sätra Brunn
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4
  • miss u

Skönt att du blivit frisk igen!

Jag måste kolla hur mycket sånger jag har samlat på mig. Hur många sånger ska man ha egentligen? Är ju bättre att ha för många än för få, så behöver man kanske inte sjunga alla. Har ju ingen aning om hur många tal som kommer att hållas och andra grejer som händer, så vet ju inte hur mycket tid det finns för sång. Många hoppas jag på. Tycker sånt är kul.

Lycka till er alla ni som ska gifta er på lördag! Hoppas dagen inte regnar bort för er! Har inte kollat den senaste väderleksrapporten.

Rebellen75 skrev 2009-06-01 21:22:14 följande:
    miss u - Nu har jag äntligen blivit friska så jag har hämtat boken på jobbet. var inte riktigt som jag hade tänkt mig Den heter Snaps visor från förr och nu. Finns 167 st olika visor i den. Hör av er om ni är nyfiken på något. Kan kanske ta med mig till nästa fika.Annars har jag denna länk där det finns mycket användbart.home.gamman.se/flinga/index.asp
  • Barret

Men oj vad roligt att höra.. alltså, inte att bröllopet är inställt, men att du är gravid. Och om barnet kommer i november så måste du vetat om det ett tag, eller? Ja, grattis, grattis och åter grattis i alla fall!

MoonGirl skrev 2009-06-02 00:27:10 följande:
    Här har ni en tjej som inte ska gifta sig i augusti.... bröllopet den 15/8 är inställt. Vi ska gifta oss nästa år i stället eftersom jag är långt gånget gravid och jag känner inte för att gifta mig höggravid och jag kommer inte i min klänning som jag köpte förra året. Jag hänger med här ändå och ser hur ni andra har det! Och hur det går för er!
  • miss u

Jag blev hippad igår! Heeelt oväntat, men oj vad kul det var! Vänner som bor i Tyskland och Örebro hade kommit för att vara med. Då blir man ju alldeles rörd.

Jag blev invirad i en svensk flagga, som blev min klädsel för hela dagen/kvällen. Tog ett glas mousserande innan vi (jag med ögonbindel) åkte ut till Irsta och där fick jag lite frågor om vårt förhållande, vår framtid, vem som gör vad osv. Sen ställdes jag i ett rum, ögonbindeln åkte av och jag hade en microfon i ansiktet! Jag hade alltså hamnat i en musikstudio och skulle spela in låten Vill ha dig. Tjejerna var kör och vi spelade även in Inget stoppar oss just nu och Tusen och en natt. Det var jättehäftigt! Därefter åkte vi hem till mina föräldrar där det bjöds på lunch. Fick göra ett husmorstest med massa frågor, knyta en slips på tid, sy i en knapp och sy ett par kalsonger! Jag gillar både att sjunga och sy, så jag klara mig galant. Kvällen avslutades med filébuffé på Bellman. Vilka fantatiska vänner man har. Jag bara njöt under hela dagen.

Det enda som inte klaffade var väl att dom inte kom det datumet som jag tänkt!

• Barret

miss u:
    Men oj vad roligt det låter! Vilka härliga kompisar. Att komma upp från Tyskland är ju också rätt häftigt. Hopas det togs några bilder så jag får se den snygga klädseln :o)

• mysan31

Iah o puh: Grattis till bröllopet...

• Rebellen75

Hej allihopa

Det märks att vi börjar närma oss slutet för det verkar som att ingen har tid och sitta på datorn längre. Tänk i början då kunde man hamna flera sidor efter om man inte var in varje dag. Här år det fortfarande lite stilla. Måste ner på stan och titta på skor och någon klänning till barnen. De ska vara tärnor på ett Grekiskt bröllop också och nu ringde hon och frågade om vi kunde köpa här hemma. Mycket billigare i Sverige. Ni får alla ha det så himla bra

• mysan31

Nu är det bara 9 dagar kvar för mig...

• miss u

Spännande! Allt under kontroll?

mysan31 skrev 2009-06-11 09:54:44 följande:
  • JennyLH

Ja jag har ju redan blivit gift och är fru eftersom min dag var i lördags.

Lycka til ni andra

• Rebellen75
    mysan31 skrev 2009-06-11 09:54:44 följande:
    [/citat]
    JennyLH skrev 2009-06-11 09:58:13 följande:
    [citat]
    Ja jag har ju redan blivit gift och är fru eftersom min dag var i lördags.Lycka til ni andra
    Inte många dagar kvar mysan. Hoppas hoppas att det blir bra väder.

Grattis Jenny tänk nu får du kalla dig FRU
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4