• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 4

Hej brudar!

Nu är det dags för del 4 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal. Somliga har ju redan hunnit få den andra ringen på fingret!

Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London ? Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Björksta kyrka, Brunnby gård 090606
    JennyLH ? Sala 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    Miserere ? Romfartuna kyrka, Klockargården & Sätra Brunn
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-06-07 23:16:53 följande:
    Iah o puh: Grattis till bröllopet...
    Ja, nu är det inte långt kvar!! Lycka till och ha en trevlig dag! Allt under kontroll?
  • mysan31

miss u : Jag tror att jag har allt under kontroll,min semester börjar nu på lördag kl 14.00 då ska jag gå igenom allting så jag har allt klart tilll nästa vecka...
    Jag hoppas att jag inte har glömt nått...
    kul ska det bli...
    Håller nu på att göra klart secret box fotoalbumet till rickard...
    har du allt under kontroll,men du har ett tag kvar...
    Vi får ta och fika innan jag gifter mig....
    Jag kommer nog vara inne i västerås den kommande veckan,om det är någon som vill fika....

• mysan31

moongirl: Hur är det med dig och magen...
    gick det bra på ultraljudet...

• mysan31

moongirl:Har det börjat sparka nånting...

• Ia o Puh

Hej!
    STORT grattis till bebbe i magen, moongirl! Spännande!

Jenny LH, grattis!

Sanste, grattis du med!

Själv gifte vi oss för en vecka sen och det var verkligen så kul och allt funkade perfekt. Hade en toastmadame som var galant i sin roll, 2 kära vänner som höll i allsången med bravur och ett värdpar som skötte ALLT på festdagen, bara för oss att åka med!

Vill bara varna alla som beställt tårta hos BRYNOLF BAGARE: dom missade att lägga i vår tårtdekoration, och då ringde jag ändå 8dar tidigare för att kontrollera att allt var grönt, såååå dåligt! Se iaf till att tårtdekorationen ligger i kartongen!

Mysan, snart dags! Härligt!

Oj, vad långt det blev! men nu är man iaf fru, på riktigt! Kommer hänga här iaf och se till att ni alla blir gifta oxå!

• Rebellen75

Ia o Puh skrev 2009-06-14 22:03:21 följande:

Hej! STORT grattis till bebbe i magen, moongirl! Spännande! Jenny LH, grattis!Sanste, grattis du med!Själv gifte vi oss för en vecka sen och det var verkligen så kul och allt funkade perfekt. Hade en toastmadame som var galant i sin roll, 2 kära vänner som höll i allsången med bravur och ett värdpar som skötte ALLT på festdagen, bara för oss att åka med!Vill bara varna alla som beställt tårta hos BRYNOLF BAGARE: dom missade att lägga i vår tårtdekoration, och då ringde jag ändå 8dar tidigare för att kontrollera att allt var grönt, såååå dåligt! Se iaf till att tårtdekorationen ligger i kartongen!Mysan, snart dags! Härligt!Oj, vad långt det blev! men nu är man iaf fru, på riktigt! Kommer hänga här iaf och se till att ni alla blir gifta oxå!
    Vad tråkigt att de glömt tårtdekorationen, men jag hoppas det smakade bra ändå.
    Fungerade det bra att vara på Brunnby hur gjorde du med dekorationen i lokalen VILL se bilder.

Grattis till Fru

Idag ringde min syster ( hon ska sjunga i kyrkan) Det blir Bette Millers låt The Rose men på svenska och Lyckorus med Elin Sigvardsson. Är det någon som har noter till den sistnämda ? Hittar ingenstans.
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2009-06-14 22:03:21 följande:

Hej! STORT grattis till bebbe i magen, moongirl! Spännande! Jenny LH, grattis!Sanste, grattis du med!Själv gifte vi oss för en vecka sen och det var verkligen så kul och allt funkade perfekt. Hade en toastmadame som var galant i sin roll, 2 kära vänner som höll i allsången med bravur och ett värdpar som skötte ALLT på festdagen, bara för oss att åka med!Vill bara varna alla som beställt tårta hos BRYNOLF BAGARE: dom missade att lägga i vår tårtdekoration, och då ringde jag ändå 8dar tidigare för att kontrollera att allt var grönt, såååå dåligt! Se iaf till att tårtdekorationen ligger i kartongen!Mysan, snart dags! Härligt!Oj, vad långt det blev! men nu är man iaf fru, på riktigt! Kommer hänga här iaf och se till att ni alla blir gifta oxå!
    Grattis, grattis!!! Vad kul att höra att er dag blev bra och lyckad. Synd bara att Brynolf Bagare missade att lägga i er tårtdekoration . Lägger du ut lite bröllopsbilder i ditt bildgalleri? Vill gärna se .

Ha det bra och lycka till!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-06-11 22:25:13 följande:
    moongirl: Hur är det med dig och magen...gick det bra på ultraljudet...
    Det är bara bra med mig och magen! Det gick bra på UL! Snart är det dags för dig att bli fru. Har du allt under kontroll? Hur många har anmält sig nu?
  • miss u

Grattis till er alla som blivit fruar! Jag vill också!

I lördags var vi och kollade upp Hamnmagasinet lite bättre, hur vi ska ställa borden och alla andra praktiska detaljer. Det var mycket större än vad vi trodde, så det kommer bli kanon!

Jag har ju "råkat" säga till sambon att jag vet när han ska ha sin svensexa, så nu är det utfrågning varenda dag! Kunde ju inte säga att jag inte visste när han kollade mig i ögonen och frågade om jag visste. Fult knep han använde!

• miss u

Här var det visst tomt! Får underhålla mig själv då.

Idag ringde sambon till vår präst, eftersom vi inte fått nå svar på mailet som jag skickade till henne i början av veckan. Det börjar ju dra ihop sig, så man vill ju veta när vi ska träffas och planera vigseln. Det visade sig att prällen har semester till 14de juli, dvs 4 dagar innan vigseln! Vad bra att vi fått reda på det.. eller inte. Var tur att vi ringde och hörde, så vi har lite koll iaf. Hon som svarade på prästens telenr skulle ringa till henne och säga att hon får ringa till oss. Hoppas att hon gör det snart. Så surt bara att ingen sagt nåt, och att dom inte kunde fixa nån präst som är jobbar liiite tidigare än så.

När träffade ni andra prästen? Vad pratade ni om?

Det vi kan göra är iaf att komma överens med kyrkans musiker om musiken. Hoppas han går med på att spela Kärleken är evig på orgeln. Tänkte ha den som utmarsch.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 4