• Lindbergs fru

Vi som går in med våra pappor i kyrkan

Hej alla Blivande Brudar.
    Efter att ha haft mycket stridiga mothugg i andra trådar ang, ingång med sin pappa vid sin sida, startar jag denna tråd för oss som har bestämt oss och som vill utbyta frågor eller erfarenheter ang detta ämne.

Är det någon här som redan har gift sig och gjort det på detta vis?
    Hur gjorde ni då?
    Hur reagerade era pappor när de blev tillfrågade?
    Min blev jätteglad och stolt...:)
    Vi gifter oss i augusti.

• Svar på tråden Vi som går in med våra pappor i kyrkan
  • Susanna och Fredrik

?? Förklara

MulleNuh skrev 2009-04-23 11:47:16 följande:
    nää jag beslutade just att jag går in med min man ist..
  • MulleNuh

Ja jag menade motståndarna!

Susanna och Fredrik skrev 2009-04-23 23:27:15 följande:

Man kan inte skriva om man inte är medlem eller menar du motståndare till tråden...heha
  • MulleNuh

Äh vi kom väl på att det blir bäst så bara.. Inga konstigheter..

Susanna och Fredrik skrev 2009-04-23 23:28:30 följande:

?? Förklara
  • Nalle Puh 40

Men jag vill så gärna gå in med pappa och han var så tveksam, inte till själva grejen med brudöverlämning utan att vara i centrum men jag ska inte tjata på honom utan vill han inte så går jag in med min blivande man.

• Nalle Puh 40

Någon annan som har en tveksam pappa eller har alla andra sagt ja utan att tveka?

• Sundance

Jag ska nog fråga pappa i helgen. Eller tycker ni att det är för tidigt? Vi gifter oss inte förrän i augusti nästa år.

• Bambi76

Nej, jag tycker inte att det är förtidigt att fråga din pappa redan nu

Sundance skrev 2009-04-24 08:55:29 följande:
    Jag ska nog fråga pappa i helgen. Eller tycker ni att det är för tidigt? Vi gifter oss inte förrän i augusti nästa år.
  • Kerstin85

Jag har tänkt fråga min pappa om han kan leda mig in i kyrkan, men tänk om mamma blir stött. Kan båda föräldrarna leda en in i kyrkan? Någon som vet?

• J D

MulleNuh skrev 2009-04-23 09:11:06 följande:
    Otroligt att ni som säkert sitter och smygläser här inte skriver nåt!!! Ja ni vet vilka ni är!!

Jag uppfattar detta som en tråd där motståndarsidans åsikter inte var önskvärda varför jag respekterar dennna önskan och inte skriver något. Om ni vill, kan jag naturligtvis debattera med er men jag trodde inte att det var poängen. Både som medlem och moderator läser jag dock en hel del trådar som jag inte svarar på, skulle inte direkt kalla det smygläsning eftersom alla trådar här går att googla t o m.

• Imma

Jag tror att MulleNuhs inlägg var ett skämt. Och hon har ju rätt, vi är många som är med och läser även om vi förstår av trådstarten att våra synpunkter inte är önskvärda, därför skriver vi inte.

J D skrev 2009-04-24 11:16:25 följande:

Jag uppfattar detta som en tråd där motståndarsidans åsikter inte var önskvärda varför jag respekterar dennna önskan och inte skriver något. Om ni vill, kan jag naturligtvis debattera med er men jag trodde inte att det var poängen. Både som medlem och moderator läser jag dock en hel del trådar som jag inte svarar på, skulle inte direkt kalla det smygläsning eftersom alla trådar här går att googla t o m.
  • J D

Imma skrev 2009-04-24 11:19:38 följande:
    Jag tror att MulleNuhs inlägg var ett skämt. Och hon har ju rätt, vi är många som är med och läser även om vi förstår av trådstarten att våra synpunkter inte är önskvärda, därför skriver vi inte.J D skrev 2009-04-24 11:16:25 följande:

Oh no, inte sådana där skämt igen!

• MulleNuh

jaa men klart jag skämta.. Har man sett mig här i 1 års tid så borde de flesta veta att jag sällan är helt seriös!

J D skrev 2009-04-24 11:20:51 följande:

Oh no, inte sådana där skämt igen!
  • J D

MulleNuh skrev 2009-04-24 11:47:19 följande:
    jaa men klart jag skämta.. Har man sett mig här i 1 års tid så borde de flesta veta att jag sällan är helt seriös! J D skrev 2009-04-24 11:20:51 följande:
    Borde kanske ingå i grundkursen för moderatorer att veta det .
  • MulleNuh

ja det tycker jag absolut!

J D skrev 2009-04-24 11:55:31 följande:

• J D

MulleNuh skrev 2009-04-24 11:57:39 följande:
    ja det tycker jag absolut! J D skrev 2009-04-24 11:55:31 följande:

Ska genast lägga fram det som förslag! (Och låta er fortsätta tråden utan OT )

• MulleNuh

ja jag ska också lämna. Jag hör ju inte hemma här längre...

J D skrev 2009-04-24 11:58:53 följande:

Ska genast lägga fram det som förslag! (Och låta er fortsätta tråden utan OT )
  • J D

MulleNuh skrev 2009-04-24 12:00:33 följande:
    ja jag ska också lämna. Jag hör ju inte hemma här längre...J D skrev 2009-04-24 11:58:53 följande:

Nä, just det, nu får du också börja smygläsa .

Adjö tråden.

• Nalle Puh 40
    Kerstin85 skrev 2009-04-24 11:11:23 följande:
    Jag har tänkt fråga min pappa om han kan leda mig in i kyrkan, men tänk om mamma blir stött. Kan båda föräldrarna leda en in i kyrkan? Någon som vet?
    Inte en aning, fråga prästen...
  • harthurs

Jag gick in med pappa, dels for att det ar tradition i Canada (maken ar kanadensare) och dels for att jag tycker det ar "fint". Mina foraldrar ar skilda sa min onskan var att bade mamma och pappa skulle ga in med mig men det vagrade mamma gora.. hon vill inte vistas nara pappa.. Sa jag gick in med pappa mot mammas vilja.. Sjalvklart kandes det tungt att gora nat som mamma ogillade men maken och jag var overens. Angrar det inte!

• Nalle Puh 40

Håller tummarna för att pappa ska "våga" gå in med sin äldsta dotter i kyrkan...

Svar på tråden Vi som går in med våra pappor i kyrkan