• Lindbergs fru

Vi som går in med våra pappor i kyrkan

Hej alla Blivande Brudar.
    Efter att ha haft mycket stridiga mothugg i andra trådar ang, ingång med sin pappa vid sin sida, startar jag denna tråd för oss som har bestämt oss och som vill utbyta frågor eller erfarenheter ang detta ämne.

Är det någon här som redan har gift sig och gjort det på detta vis?
    Hur gjorde ni då?
    Hur reagerade era pappor när de blev tillfrågade?
    Min blev jätteglad och stolt...:)
    Vi gifter oss i augusti.

• Svar på tråden Vi som går in med våra pappor i kyrkan
  • Sundance

Jag kör hela racet! Ska inte sova med min m2b natten innan. Han ska inte få se klänningen innan och första gången han ser mig är när jag dyker upp vid början av "gången" med "vår" låt i bakgrunden. Pappa leder in mig och sen tänkte jag mig en puss på kinden och en kram från/till min far. Jag tror inte jag kommer kunna hålla mig från att ge min m2b en puss när vi ses där framme heller. Får man det?

• Lindbergs fru

Sundance!
    Såååååååååå fint!
    Lycka till!

• Bambi76

Låter hur fint och mysigt som helst!!
    Lycka till!!!

Sundance skrev 2009-04-23 11:52:19 följande:
    Jag kör hela racet! Ska inte sova med min m2b natten innan. Han ska inte få se klänningen innan och första gången han ser mig är när jag dyker upp vid början av "gången" med "vår" låt i bakgrunden. Pappa leder in mig och sen tänkte jag mig en puss på kinden och en kram från/till min far. Jag tror inte jag kommer kunna hålla mig från att ge min m2b en puss när vi ses där framme heller. Får man det?
  • Nalle Puh 40

Håll tummarna för att pappa vill gå in med mig, ska fråga honom i em...

• Bambi76

Håller alla tummar jag har
    Nalle Puh 40 skrev 2009-04-23 14:06:03 följande:

Håll tummarna för att pappa vill gå in med mig, ska fråga honom i em...
  • Nalle Puh 40

Nu har jag frågat pappa, han drog rejält på det men sa att han skulle funderar på det

Vet att han HATAR att vara i centrum så förstår om han inte vill...

• Taha

Sprang på en präst idag. Nämnde för henne att vi ska viga oss men efter alla negativa inlägg på BT om att ledas fram av pappa så vågade vi inte nämna för prästen att vi önskar det.
    Vilken otrolig härlig människa hon var. Hon gjorde oss så glada och gång på gång (utan att vi nämnt något om vad vi önskar) upprepade hon ang vigsel i kyrkan; "Glöm inte att det är eran viktiga dag". "Glöm inte att det inte finns några måsten". "Ni kan göra som ni vill".

Denna kvinna har med sin otroliga glädje och positiva attityd lyft mig helt. Än en gång vill jag säga att det viktiga för oss är inte att vi får en präst som gör saker på vårt sätt utan en som är lyhörd och förstående. Först då kan vi respektera att vi måste vika oss i vissa frågor. Men det är svårt att vika sig när man ska "uppfostras" av folk som anser att de vet bättre.

Ville bara dela med mig av glädjen. Det här var en person som verkligen greppat begreppen "kärlek" och "förståelse". Jag skulle älska dela vigseln med en sånn underbar person.

• Susanna och Fredrik

Man kan inte skriva om man inte är medlem eller menar du motståndare till tråden...heha

MulleNuh skrev 2009-04-23 09:11:06 följande:
    Otroligt att ni som säkert sitter och smygläser här inte skriver nåt!!! Ja ni vet vilka ni är!!
Svar på tråden Vi som går in med våra pappor i kyrkan