• Lindbergs fru

Vi som går in med våra pappor i kyrkan

Hej alla Blivande Brudar.
    Efter att ha haft mycket stridiga mothugg i andra trådar ang, ingång med sin pappa vid sin sida, startar jag denna tråd för oss som har bestämt oss och som vill utbyta frågor eller erfarenheter ang detta ämne.

Är det någon här som redan har gift sig och gjort det på detta vis?
    Hur gjorde ni då?
    Hur reagerade era pappor när de blev tillfrågade?
    Min blev jätteglad och stolt...:)
    Vi gifter oss i augusti.

• Svar på tråden Vi som går in med våra pappor i kyrkan
  • Wicca

Min pappa blev riktigt stolt och glad, men nervös....
    Jag vill ha hela grejen med att min blivande man inte sett klänningen och så. Och jag tycker det är en fin gest att pappan lämnar över sin dotter. Det finaste han har....

• Nalle Puh 40
    Wicca skrev 2009-04-22 13:54:51 följande:
    Min pappa blev riktigt stolt och glad, men nervös....Jag vill ha hela grejen med att min blivande man inte sett klänningen och så. Och jag tycker det är en fin gest att pappan lämnar över sin dotter. Det finaste han har....
    Precis så tycker jag oxå, att det är något fint...
  • mrsholm

Gud vad skönt med en trevlig tråd i ämnet!!!
    Jag går oxå in med min pappa i kyrkan...kör hela kittet med att sova borta å nte träffa min blivande förän jag kliver in i kyrkan! Gifter oss 27:e juni=)

• Nalle Puh 40

Förstår inte varför så många ska vara emot det här

• fragolina

Amilia76: Vad fint att det är din pappa som ska viga er!

Jag ska också gå in med pappa i kyrkan och kör också "hela kittet" med att jag och M2B inte sover ihop natten till bröllopet utan han får se mig först vid altaret. Och han får inte se klänningen innan heller.

Vad roligt att här finns en tråd där ingen klagar eller gnäller utan alla bara är trevliga mot varandra!

• anniv82

Hallo alla trevliga tjejer som antagligen kommer att bli ledda in.
    Här är en till.
    Men det är inte min riktiga pappa för han dog när jag skulle fylla 10år..
    Detta är en man som funnit där för mig i mina svåraste tider i livet och hjälpt mig.
    Min känsla är att hade min pappa kunnat välja någon som han tyckt vart rätt för mig hade det varit han."Gunnar"
    Tack snälla gunnar för att du funnits i mitt liv när min pappa inte kunnat..

Är stolt över att bli ledd in i kyrkan.
    Och det är av helt egen fri vilja jag väljer detta...

Stå på er tjejer...

• JennyoPatrik

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-21 17:59:26 följande:

Jag vill så gärna gå in med min pappa men har inte frågat honom än för jag tror inte han vill (han HATAR att vara i centrum....)
    Det trodde jag också om min pappa, men han blev jätteglad och rörd. Fråga får du se, du kanske får ett helt annat svar än du tror
  • JennyoPatrik
    fragolina skrev 2009-04-22 16:04:40 följande:
    Amilia76: Vad fint att det är din pappa som ska viga er!Jag ska också gå in med pappa i kyrkan och kör också "hela kittet" med att jag och M2B inte sover ihop natten till bröllopet utan han får se mig först vid altaret. Och han får inte se klänningen innan heller. Vad roligt att här finns en tråd där ingen klagar eller gnäller utan alla bara är trevliga mot varandra!
    Så gör vi med

Vad kul att det är flera som ska gifta sig den 6 juni Har ni mycket kvar att planera?
  • FrökenH

Etter norsk tradisjon vil jeg bli fulgt ned kirkegulvet og at min tilkomne mann venter ved alteret... MEN presten sier nei og mener dette ikke er i samsvar med den svenske kyrkans synspunkt...

Føler derfor det er helt utrolig at mange andre får lov av andre prester.. Bør ikke den svenske kyrkan ha et felles synspunkt og følge samme retningslinjer? Og jeg som trodde den norske kirken var konservative og gammeldagse... meen...!

• Susanna och Fredrik
    MulleNuh skrev 2009-04-22 08:07:30 följande:
    Jag är i valet och kvalet än!!! Vet inte! Vi träffade prästen igår och han sa att han itne kan förstå varför man väljer detta, men det har ju kommit med stormsteg hit! Men vi fick absolut göra så om vi ville. Han låtsades tom vara min pappa när vi övade på ingången. Men jag har inte bestämt mig än. Innan jag blev medlem på bt så var det SJÄLVKLART att jag skulle gå in med pappa, men nu är jag mer tveksam..Men iaf om vi pratar om pressen! När pappa hade sällskap in med min syster när hon gifte sig så råkade han stå på hennes kjol när dom kommit fram så hon inte kunde gå!!
    Varför har du börjat tveka???
Svar på tråden Vi som går in med våra pappor i kyrkan