• Pumpki­n
    Äldre 15 Apr 20:09
    15815 visningar
    99 svar
    99
    15815

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 14!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3215315.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Englal­i
    Äldre 25 Jun 21:51
    #81
    Pumpkin skrev 2009-06-25 21:40:29 följande:
    Det var ett riktigt fint fynd! Och nej, det är klart. Vi var ju faktiskt i NY nyss. Men vi har aldrig varit på sol- och badsemester, så det vore mysigt att prova på tillsammans...
    Ah det är klart.. vi hade väl våran första "riktiga" sol o bad semester i Egypten. En äkta flygcharter. Sen har vi bilat i Europa på sol o bad, men det är ändå inte riktigt samma sak.

    Åh en dag kvar nu... sen hag jag semester!!! Underbara semester. Börjar den med mys med svägerskan (A ska jobba på nattklubb) lördagen är relativt obokad (ev spackling eller rensa land... hm... svårt val!?! ) och söndagen blir det nog lite soft After beach häng på Strand hotell i Borgholm på Öland. Det ni är inte illa, bästa stället att tillbringa en söndag på, ibland bara älskar jag att bo där jag gör.
  • Pumpki­n
    Äldre 25 Jun 22:03
    #82

    Ja alltså, vi solade ju och badade under bröllopsresan förstås - men det är inte riktigt samma sak faktiskt. Precis som att bila i Europa inte är riktigt samma sak

    Låter som att du har en härlig helg framför dig! Själv har jag 10 veckors ledighet nu, ska inte jobba alls i sommar. Så varje dag är en lördag Nu i helgen blir det dock lite speciellt, ska på spabrunch med en av mina bästa vänninor - hon bjuder mig som en tidig födelsedagspresent Ska bli supermysigt! Maken ska jag skicka iväg på vindsurfingkurs som han fick i 30årspresent.


  • Nienna
    Äldre 26 Jun 10:13
    #83

    Hallå brudar! Blir lite avis när jag läser om alla era resor, jag och mannen har ju inte varit längre än till Trondheim tillsammans och det är inte långt. Vet inte när vi ska ta oss iväg på resan vi fick i bröllopspresent, till Spanien. Det blir inte i år i alla fall... Och även om vi tar oss iväg på den resan kommer det ju inte vara som "riktig" semester då vi kommer att bo i farmors lgh i pensionärsområdet Torrevieja. Vill också åka på sol- och badsemester, en äkta charterresa helt enkelt!

    Just nu är jag och barnen i alla fall nere hos mamma i Skåne, började åka ner i tisdags, sov i en stuga i Värmland och kom ner hit i onsdags. Jag körde bil och det är så skönt att kunna stanna när man vill och ta små pauser när ungarna blir för stojiga. Det var också roligt att köra den vägen, då jag aldrig varit i Dalarna och Värmland (vad jag kan minnas). Det var fint mest hela vägen och inte så farligt mycket trafik, semestrarna har väl inte kommit igång riktigt.

    Igår var vi i Åhus och åt glass, nån dag ska vi till Tosselilla och sen blir det även en tur till Ven. Som vanligt när man åker bort blir vädret bättre hemma än där man är, hemma är det sol, värme och vindstilla. Här är det sol och värme, men det blåser nåt fruktansvärt! Det är ju inga kalla vindar, men heller ingen skön sommarbris då man nästan blåser bort!

    Har lagt in lite bilder från resan ner (och kommer att forsätta lägga in bilder) i min blogg: bannahoj.wordpress.com

  • furill­en
    Äldre 26 Jun 18:31
    #84

    hej tjejer! supertack för alla grattis och varma ord
    känns fortfarande rätt overkligt. trots att jag tänker på det hela dagarna i och med hur jag mår. bubblar av lycka men är samtidigt väldigt nervös att något ska gå fel. 5 veckor kvar tills vi kan andas ut. (klart tusen saker kan gå fel efter det med men inte lika höga odds iaf)

    Englali, klart jag håller tummarna för er! verkar ju perfekt med en semester där precis när ni får börja försöka igen. kanske precis det som behövs? att ni får komma iväg och slappna av. (och grattis till fyndresan )
    bor du året om på öland förresten eller är det sommarställe?

    måste erkänna att jag längtar efter semester efter att ha läst alla era inlägg på rad.. själv ska jag ju jobba nonstop hela sommaren. och dessutom är jag tröttare än jag någonsin varit i mitt liv tror jag. hoppas det vänder snart, nu känns det som jag skulle kunna somna gåendes på jobbet..

    jag och martin spånar dock om att kanske åka nånstans hela november. det vore så skönt. vi har haft några solsemestrar över åren men alla har varit 1-2 veckor. vore grymt att åka längre. verkligen slappna av och lära känna ett annat land. men det förutsätter såklart att jag mår bra då. kanske asien eller hawaii.

    nu kom han precis hem med mat! ska försöka äta lite..

  • Englal­i
    Äldre 28 Jun 00:08
    #85

    God kväll/natt!?!
    Maken jobbar som vanligt... första semesterdagen idag (eller den är ju egentligen på måndag) och jag har fogat taklister i värmen. Har ett sånt otroligt skönt lugn inom mig, nu när jag vet att jag ska få vara hemma o bara ha det bra i 3 veckor.

    Pumpkin: Fy tusan så orättvist... att du är ledig SÅ länge Hur kommer det sig? Den där spabrunchen låter mysig tycker jag!!

    Furillen: Jag bor inte på Öland, inte ens på sommaren. Men jag bor på fastlandet och rakt över sundet från där jag bor så ligger Borgholm/Öland så det besöks ganska ofta. Är det fint väder och bra sjö tar vi gärna båtarna över till After beachen, äter lite gott och sedan tar båtarna hem frammåt kvällen. Det är underbart!! Nu verkar det tyvärr inte bli så som vi planerat i morgon, men det kommer fler dagar.

  • Pumpki­n
    Äldre 28 Jun 00:11
    #86

    Godkväll!

    Nienna: Jag följer bloggen och ni ser ut att ha haft en riktigt mysig resa neråt i landet Synd att ni blåser bort nu när ni är framme bara...

    Englali: Jag har ju sommarlov från skolan nu och har valt att inte sommarjobba någonting alls, så då får man 10 veckor ledigt Kände att jag ville passa på nu medan det fortfarande är en möjlighet, från och med nästa sommar lär man jobba så mycket som möjligt så man får den erfarenhet som behövs. Eller från och med i höst faktiskt, har hittat ett par extrajobb som jag ska söka.


  • Nienna
    Äldre 28 Jun 00:14
    #87

    Pumpkin - Ja, fast ikväll har det varit lugnt, förhoppningsvis blir det bättre nu. Resan ner var väldigt mysigt, så skönt att kunna ta det lugnt och stanna när man vill och inte bara se allt rusa förbi genom ett tågfönster...

  • Englal­i
    Äldre 28 Jun 00:15
    #88

    Pumpkin: Ah då förstår jag, men så himla härligt iaf. Verkligen!! Jag får vara glad för mina tre veckor och sedan min eftravecka i augusti.

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 29 Jun 16:16
    #89

    Nienna

    jag saknar blåsten... Får man säga så. haha

    Nä, den blåsten som var här nere i ett par dagar var ju sanslös. Så mkt brukar det aldrig blåsa.

    Men nu, för sjutton, hur VARMT FÅR DET VARA. Jag har precis varit på Mallis och detta tar ändå knäcken på mig. Nu fläktar det ju inte ens. Vi har för sjutton så varmt att jag inte ens klarar av att vara utomhus!!

    Puuuhhh...

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 29 Jun 16:21
    #90

    Englali

    Låter underbart med semester och resa. Håller tummarna för att det blir en liten semesterbebis då

    kram kram

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 29 Jun 16:23
    #91

    Pumpkin

    Är RIKTIGT avis på dig som är ledig. Så gjorde jag oxå (var tvungen visserligen) då jag pluggade. Fick gå på soc och göra en praktik på ett antal veckor förvissso men det blev 7 veckor ledigt om jag inte minns fel och det var faktiskt underbart även om man inte kunde göra något alls då man hade så lite pengar.

    Jag var ensamstående med Emil då, så det var verkligen knapert kan jag lova!

    men NJUT av din sommarledighet

  • Nienna
    Äldre 29 Jun 17:55
    #92

    Anja - Här blåser det fortfarande, till och från, och det är inga nådiga vindar. Men så bor ju mamma rätt öppet också, inne i byn är det betydligt lugnare.

    Har varit på Skånes djurpark idag, fick se de flesta djur, men tyvärr ville inte vargarna visa sig denna gång heller.

  • Pumpki­n
    Äldre 29 Jun 19:18
    #93

    Anja: Hade inte jag sparat ihop pengar för att kunna vara ledig i sommar så hade det varit VÄLDIGT knapert för oss också - Lasse har ju gått ner i tid/lön och socialens hjälp hade vi inte fått. Men nu har jag ungefär samma inkomst som under terminerna även i sommar, så jag njuter - jag lovar!

    Nienna: Härligt med djurpark! Sånt tycker jag är skoj Men det är ju trist när inte djuren vill vara med och leka liksom...

    Kan förresten nämna att jag avgår som moderator från och med onsdag, så vet ni det också


  • furill­en
    Äldre 29 Jun 21:51
    #94

    Englali, ah jag förstår. vad mysigt! blev lite nyfiken om du var ö-bo bara. är ju själv uppvuxen på gotland och det är ju rätt likt öland på många sätt. (förutom bron iofs. det är en rätt stor skillnad )

  • Englal­i
    Äldre 29 Jun 22:21
    #95
    furillen skrev 2009-06-29 21:51:09 följande:
    Englali, ah jag förstår. vad mysigt! blev lite nyfiken om du var ö-bo bara. är ju själv uppvuxen på gotland och det är ju rätt likt öland på många sätt. (förutom bron iofs. det är en rätt stor skillnad )
    Mmm det är mysigt. Jag känner att jag bor perfekt placerat! Haha, helnöjd!!

    Anja: Tyvärr blir det nog ingen sem.bebis har jag fått reda på... vi får inte "sexa" då heller tyvärr.. så nej, det kan tidigast bli ngt i september. Åh det känns som en evighet... det här tar snart knäcken totalt på mig

    Idag har vi haft en riktig go-dag, första semesterdagen. Jag började med ansiktsnehandling, sen käkade vi lunch i solen. pysslade i lugn takt i trädgården, middag här ikväll med min bror o hans sambo och sedan två rundor krocketspel med dessert på det. Så här ska semestern vara... varför kan det inte vara såhär skönt jämt!?!
    Nu ska mannen och jag kika på en film.
    Ha det gott i värmen allihopa!!!
  • furill­en
    Äldre 30 Jun 22:08
    #96

    Englali, åh nej så tråkigt att ni måste vänta ännu längre. ledsen. förstår vad du menar, vet hur du känner. det kan verkligen vara så tungt. men när du deppat klart över beskedet försök att njuta av semestern som låter fantastisk, ta det lugnt, ladda batterier, var tillsammans. tänk på att ni nu ju faktiskt får hjälp! kanske lossnar det för er till hösten och du får plussa och se fram emot en juni-bebis! håller tummarna för er!

  • Äldre 8 Jul 13:29
    #97

    Hej tjejer!

    Nu har några av oss haft bröllopsdag!!! tänk ETT år!!!

    Vi skulle ha picnic och dricka bröllopsbubblet osv... men det regnade.. det blev picnic på mattan i vardagsrummet med tända ljus och några sip på bröllopsbubblet ( men bara några då jag ammar) Leo och Zelda var med så klart

    Sen provade vi våra bröllopskläder och tog några kort... haha superkul!!, Såg videon från vigseln och myste

    Pumpkin: hur hade ni det på hotellet med spa???

  • Pumpki­n
    Äldre 9 Jul 00:13
    #98

    Halloj!

    Men det lät ju inte helt fel det heller Snitte, man får helt enkelt göra det bästa av situationen
    Vi hade det supermysigt, blev ordentligt ompysslade på spat och åt sedan en helt underbar middag! Kan verkligen rekommendera Den Gamle och Havet om man vill ha god italiensk mat i Sthlm. Hotellet (Time Hotel) kan jag också rekommendera - det var jättefint och trevlig personal. Allt blev toppen helt enkelt


  • Äldre 12 Jul 20:47
    #99

    Roligt att höra att allt blev bra! tänk att det har gått ett år!! :-0 så fort det har gått!
    jag har just fått reda på att en väninna ska gifta sig nästa år i augusti så nu ska det planeras ordentligt!

    kram på er

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008