• Happy Bride

Är jag gravid?

Jag och min sambo gifter oss om ca 4månader och jag längtar så!
    Men nu funderar jag på om jag är gravid..För min mens är 3-4 veckor sen. Kan kanske bero på att jag har mycket att tänka på när det gäller bröllopsplanerna, så det är därför den har uteblivit. Men...jag klassiska symtomer på att det är någonting.. Förutom utebliven mens så har jag även ömmande bröst, illamående till ochifrån, trött i kroppen, har även haft lite huvudvärk tilloch ifrån.

Gjorde ett gravtest i dag som jag köptepå apoteket, det ska vara 99% säkert. det gav utslag direkt att jag var gravid. men kan man värkligen lite på det? Det stod även att man kunde ta testet upp till 4 dagar innan mens..men jag har ju haft en utebliven mens i ett par veckor. har tänkt att kontakta barnmorskan till veckan för att få göra ett där.
    Är det någon som känner igen symtomen eller om ni har varit med om att ett gravtest har visat att man är gravid även fast man inte är det?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Marre o Jojjo

En barnmoska ska till mig att även om det är ett svagt streck så är du gravid... skoj skoj

• Happy Bride

Idag är jag så lycklig=) Min älskade sambo har nu fått tänka ifred. Så i mitten av oktober bli vi föräldrar. Bröllopet skjuter vi på ett tag. Kanske det blir bröllop på barndopet=) Haha...han går runt här och småflinar för sig själv. Det är så roligt! Så i morgon ska jag ringa runt till alla ställen som rör bröllopet. Och så ska jag ringa till barnmorskan för inskrivning! Åh är så lycklig, vill skrika ut till hela världen att vi ska ha en liten=) Men vi får vänta ett par veckor innan=) En SÅ STOR sten har lättat mitt hjärta. Nu ska jag bara försöka att njuta=)

• passionsblomman

Å vad glad jag blir för din och er skull! Mitt allra varmaste GRATTIS till det stora som det lilla,lilla inom dig innebär!
    Jag önskar dig en underbar graviditet och all lycka till på er resa som mamma och pappa!

Happy Bride skrev 2009-03-05 20:18:53 följande:

Idag är jag så lycklig=) Min älskade sambo har nu fått tänka ifred. Så i mitten av oktober bli vi föräldrar. Bröllopet skjuter vi på ett tag. Kanske det blir bröllop på barndopet=) Haha...han går runt här och småflinar för sig själv. Det är så roligt! Så i morgon ska jag ringa runt till alla ställen som rör bröllopet. Och så ska jag ringa till barnmorskan för inskrivning! Åh är så lycklig, vill skrika ut till hela världen att vi ska ha en liten=) Men vi får vänta ett par veckor innan=) En SÅ STOR sten har lättat mitt hjärta. Nu ska jag bara försöka att njuta=)
  • miwa

Ett jättegrattis är glad för din skull.!!

• RhjärtaJ

Vad underbart! Lycka till med föräldraskapet!!

• MyochErlend

Åhh så glad jag blir
    STORT GRATTIS TILL ER BÅDA
    Du får mig att längta själv till den dagen...
    Kram kram
  • Mörk Ängel

Grattis!! Hoppas du får en härlig graviditet! Jag är inte alls avis

• Tindragull

Jag blir verkligen vansinnigt glad när jag läser det här! Blev rent tårögd!

Njut nu av graviditeten och kärleken!

• JosSe Pedersen

Ett Stort GRATTIS till er båda!
    Sitter här och ler för mig själv =)
    Och hoppas själv på att få en positiv sticka då vi har försökt i 3år. Men det kommer när det kommer, Som någon skrev tidigare..
    När man har fullt upp med annat så kommer det ;)

Grattis åter igen!
    Alla lyckoönskningar till er!

• Lövings

STORT GRATTIS!

Det kommer bli underbart..

• Betty Boop augusti2009

Åååå vad kul! Stoort GRATTIS!

• Happy Bride

Tack så jätte mycket för alla fina inlägg=) Blir glad när jag läser=)

• MammaMiaa

Grattis till er båda vad glad jag blir för er båda. Visst kan det väl vara mysigt med ett bröllop ihopa med barndop. Du måste fortsätta skriva här på BT.

Kram & lycka till

• Troll1

Grattis än en gång! Klart han är glad.... de måste få lite tid på sig bara.
    Lycka till med allt!

• Happy Bride

igentligen så passar inte min överskrift nu=) Men jag fortsätter att under samma rublik även fast jag nu vet svaret=) Idag har jag avbokat allt som rör bröllopet. Ska till guldsmeden sen och hämnta ringarna som jag hade tänkt göra om. Har även pratat med barnmorskan, så på onsdag ska jag skriva in mig. Satt på liberos hemsida i går o räknade lite på i vilken vecka jag är i. Är ev. redan i vecka 8 om jag ska gå efter de. men jag kan även vara i v7. Haha..det känns som miljarder fjärrillar i magen nu=) men jag fattar det fortfarande inte riktigt att jag ska bli mamma för första gången=)

• Leksi

Stort grattis!!! =)
    Lycka till med graviditeten!

• elsi

Jag är också tårögd, Grattis, till er... vilka underbara nyheter. Se du... kärleken övervinna allt, Dop och bröllop är en underbar idé, Det finns ett tråd om det härinne någonstans.

Svar på tråden Är jag gravid?