• Happy Bride

Är jag gravid?

Jag och min sambo gifter oss om ca 4månader och jag längtar så!
    Men nu funderar jag på om jag är gravid..För min mens är 3-4 veckor sen. Kan kanske bero på att jag har mycket att tänka på när det gäller bröllopsplanerna, så det är därför den har uteblivit. Men...jag klassiska symtomer på att det är någonting.. Förutom utebliven mens så har jag även ömmande bröst, illamående till ochifrån, trött i kroppen, har även haft lite huvudvärk tilloch ifrån.

Gjorde ett gravtest i dag som jag köptepå apoteket, det ska vara 99% säkert. det gav utslag direkt att jag var gravid. men kan man värkligen lite på det? Det stod även att man kunde ta testet upp till 4 dagar innan mens..men jag har ju haft en utebliven mens i ett par veckor. har tänkt att kontakta barnmorskan till veckan för att få göra ett där.
    Är det någon som känner igen symtomen eller om ni har varit med om att ett gravtest har visat att man är gravid även fast man inte är det?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Sommarliv

Grattis.
    Det kan vara så att du går ner i vikt i början också.. Det hände mig när jag väntade nr2..
    Med nr1 så började det inte synas fören i ca vecka 25 (lite)

Såå härligt med dom små.. Har mina små på 21 månader och en på 3 månader..
    Lycka till..

• Happy Bride

Jag ska beställa tid hos barnmorskan till veckan och göra ett gravtest där. Så får vi se vad det visar. Om jag är gravid eller om det är falkst alarm. Sen så får vi ta bröllopsdetaljerna som måste ev. ändras=) Men jag håller tummarna att den blir ett glatt besked och att vi kommer få en ny familjemedlem=)

• Betty Boop augusti2009

Hi hi, lycka till! Blir nyfiken, hoppas man får veta hur det går för dig.
    Happy Bride skrev 2009-02-28 23:42:35 följande:

Jag ska beställa tid hos barnmorskan till veckan och göra ett gravtest där. Så får vi se vad det visar. Om jag är gravid eller om det är falkst alarm. Sen så får vi ta bröllopsdetaljerna som måste ev. ändras=) Men jag håller tummarna att den blir ett glatt besked och att vi kommer få en ny familjemedlem=)
  • MammaMiaa

Grattis du kan lita på de testen man köper på apoteket visar de ett plus så är det ett plus.

• Betty Boop augusti2009

Va fasiken!! Nu blev jag sugen på en till bebbe! Sitter här och ler fånigt. Blir påmind om hur det var när jag var gravid, såå härligt (förutom tre månaders kräkningar ).

• Happy Bride

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-02-28 23:48:37 följande:

Va fasiken!! Nu blev jag sugen på en till bebbe! Sithter här och ler fånigt. Blir påmind om hur det var när jag var gravid, såå härligt (förutom tre månaders kräkningar ).
    Haha=) jag får hoppas att inte jag mår så väldigt illa under graviditeten så jag kräks.

Men ska underrätta er om ni vill veta hur det går och vad barnmorskans resultat blir till veckan=) Annars så kommer det väl mer storkar och flyger förbi;)
  • Sobeit

Grattis! Jag tänkte dela med mig lite trevliga nyheter från att vara gravid. Med alla tre barnen var jag bara illamående totalt 3 veckor. Alla i ett streck. Sedan gick jag inte upp förrän efter vecka 20 och då var det +0,5 kg och jag är normalviktig. Fötterna svällde inte med varken första eller andra barnet. Så du kan få en graviditet där du mår toppen!

• Betty Boop augusti2009

Det är så konstigt detta med graviditet. Jag mådde pyton, jättetrött, hemsk halsbränna........ändå mådde jag så bra som jag aldrig mått. Vilken känsla.

Sobeit skrev 2009-03-01 00:13:04 följande:
    Grattis! Jag tänkte dela med mig lite trevliga nyheter från att vara gravid. Med alla tre barnen var jag bara illamående totalt 3 veckor. Alla i ett streck. Sedan gick jag inte upp förrän efter vecka 20 och då var det +0,5 kg och jag är normalviktig. Fötterna svällde inte med varken första eller andra barnet. Så du kan få en graviditet där du mår toppen!
  • lottis77

GRATTIS!!!!!!!!! Åh, vad mysigt.....

• troddealdrig

Man kan inte alls lita på testen man köper på apoteken, eller så har jag haft en väldans otur, testade mig ett antal gånger om jag var gravid med de två sista barnen och jag fick negativt besked men då var jag redan i typ fjärde-femte månaden. Litar mer på barnmorskans tester. Har även fått ett positivt svar när det skulle vara negativt.

Grattis i alla fall Happy bride

MammaMiaa skrev 2009-02-28 23:45:48 följande:
    Grattis du kan lita på de testen man köper på apoteket visar de ett plus så är det ett plus.
Svar på tråden Är jag gravid?