• Happy Bride

Är jag gravid?

Jag och min sambo gifter oss om ca 4månader och jag längtar så!
    Men nu funderar jag på om jag är gravid..För min mens är 3-4 veckor sen. Kan kanske bero på att jag har mycket att tänka på när det gäller bröllopsplanerna, så det är därför den har uteblivit. Men...jag klassiska symtomer på att det är någonting.. Förutom utebliven mens så har jag även ömmande bröst, illamående till ochifrån, trött i kroppen, har även haft lite huvudvärk tilloch ifrån.

Gjorde ett gravtest i dag som jag köptepå apoteket, det ska vara 99% säkert. det gav utslag direkt att jag var gravid. men kan man värkligen lite på det? Det stod även att man kunde ta testet upp till 4 dagar innan mens..men jag har ju haft en utebliven mens i ett par veckor. har tänkt att kontakta barnmorskan till veckan för att få göra ett där.
    Är det någon som känner igen symtomen eller om ni har varit med om att ett gravtest har visat att man är gravid även fast man inte är det?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Tindragull

Förstog vad du menade och tog inte illa upp.
    Är idag överlycklig för vår mirakelflicka och min lille son som efter många om och men tillslut flyttade in i min mage. Han blev ett år för snart en månad sen och han är verkligen vårt andra mirakel!

aalexandra skrev 2009-03-02 21:22:58 följande:
    Hej ser nu att jag formulerat mig väldans illa, menar INTE att det är en rättighet att få barn så hoppas inte jag trampat på alltför många tår.Däremot så hoppas jag alla får uppleva den lycka som att få ett barn ger.Men inte för den sakens skull att det är en självklarhet. Ville bara förtydliga lite innan jag gjort alltför många upprörda med en så lustig kommentar...
  • passionsblomman

Tack snälla! Ja, det är nog det som är på g nu för oss med. undersökningar och allt väntar närmsta månaden...

Nästan mest hoppas jag för att sonen vi redan har så gärna vill att vi ska få en bebis
    (att jag just blivit arbetslös känns faktiskt som att det bara sklulle passa ännu bättre nu...)

Tindragull skrev 2009-03-02 22:02:22 följande:
    Usch... Att inte lyckas bli gravid önskar jag inte ens min värsta fiende. Vet vad du går igenom och håller tummarna för att det ska gå på nåt vis.Vi lyckades få till syskon till vårt mirakel genom hormonbehandlingar. Lycka till!
  • Tindragull

Vad bra!
    Precis så som du mår är helt mormalt när man är nygravid. "Mensvärken" är växtvärk i livmodern och ligamenten när det börjar växa därinne.
    Om du gått 3-4 veckor över tiden med mensen så tror jag t.o.m. att de skulle kunna se pyret därinne med UL (ultraljud). Antingen vaginalt eller vanligt. Dottern såg vi med vanligt UL när jag var i v 7+4. Då var hon 13 mm stor.
    Lycka till nu! Allt ordnar sig!

Happy Bride skrev 2009-03-02 21:43:53 följande:

Jag har pratat med barnmorskan idag. Har beställt tid på onsdag för att göra ett gravtest där. Vill vara säker. Så får vi utgå ifrån vad det svaret ger...vill ju helst inte ha några stor förhoppningar. Men idag så har jag inte mått så bra..ha varit mycket illamående och ont i magen hela dagen. (Typ som ägglossning/mensvärk). Men som sagt vi får utgå ifrån barnmorskans test på onsdag=)
  • Tindragull

Vad fint skrivet.
    Och vad tråkigt att du missade tåget...
    Kram!

elsi skrev 2009-03-02 22:00:38 följande:
    Hej,Jag hade ett långt förhållande 14 år, vilket i och för sig tog slut, och det var bra (lång historia) men, vi fick aldrig barn, Det var aldrig rätt tillfälligt, .. för mycket jobb för lite jobb för han eller jag, för liten lägenhet, för stora utgifter mm mmNu idag, efter att ha träffat en annan man, efter att har varit ensam allt för länge, är jag överlycklig och ska gifta mig och inga av oss ha barnMEN, jag missade tåget, idag, även om jag skulle vilja, kan jag inte få barn, det är för sent, och ibland gör det ont, i själenNi är ju förälsakade, det är ju meningen att kärlek ledar till ett barn, ett kärleks barn. Det är kanske därför jag/vi fick inte barn under de där 14 år, det var inte meningen.Tänk på underverket, tänk på kärleken, om ni verkligen ville ha ett barn/barnet, komma resten att ordna sig, för att ni ville det.Tanker, och en kram....
  • Happy Bride

Tack så jätte mycket för alla fina kommentarer. Det värmer i mitt hjärta. Men i morgon e.m får jag veta svaret. Hoppas att svaret är att jag är gravid. För på något sätt har jag nästan föreställt mig att så kanske e fallet. Men imorgon får ni veta va dom sa. Om ni vill veta vill säga ;)

• passionsblomman

Klart vi vill! Lycka till imorgon!

Happy Bride skrev 2009-03-03 22:20:12 följande:

Tack så jätte mycket för alla fina kommentarer. Det värmer i mitt hjärta. Men i morgon e.m får jag veta svaret. Hoppas att svaret är att jag är gravid. För på något sätt har jag nästan föreställt mig att så kanske e fallet. Men imorgon får ni veta va dom sa. Om ni vill veta vill säga ;)
  • Tindragull

Min dotter längtade också riktigt mycket efter en bebis... Och hon blev så underbart glad när vi berättade att hon skulle få ett litet syskon.
    Hoppas de hittar nåt litet fel som är lätt att åtgärda! (och missförstå mig rätt nu, jag brukar inte önska att läkare ska hitta fel på folk, men hellre det och att man kan göra nåt åt det än att de inte hittar nåt och man inte kan göra nåt trots att det inte blir nåt)
    För mig var det brist på ägglossnng, så när vi ficksprutt på äggen tog det sig direkt!

passionsblomman skrev 2009-03-02 22:12:10 följande:
    Tack snälla! Ja, det är nog det som är på g nu för oss med. undersökningar och allt väntar närmsta månaden...Nästan mest hoppas jag för att sonen vi redan har så gärna vill att vi ska få en bebis (att jag just blivit arbetslös känns faktiskt som att det bara sklulle passa ännu bättre nu...)
  • Tindragull

Åh, håller tummarna och hoppas att du kommer in med en trevlig rapport från barnmorskan!
    Lycka till nu!

Happy Bride skrev 2009-03-03 22:20:12 följande:

• passionsblomman

Ja, jag förstår precis vad du menar!

Jag tror själv väldigt mycket på att jag måste få hjälp med min cykel, så ägglossningarna blir som de ska. Nu är det helt hipp som happ och faktiskt helt otröstligt att försöka hålla kolla på.
    så, jag hoppas det är det, och då kan det ju gå jättebra sedan!

Tindragull skrev 2009-03-03 22:55:55 följande:
    Min dotter längtade också riktigt mycket efter en bebis... Och hon blev så underbart glad när vi berättade att hon skulle få ett litet syskon.Hoppas de hittar nåt litet fel som är lätt att åtgärda! (och missförstå mig rätt nu, jag brukar inte önska att läkare ska hitta fel på folk, men hellre det och att man kan göra nåt åt det än att de inte hittar nåt och man inte kan göra nåt trots att det inte blir nåt)För mig var det brist på ägglossnng, så när vi ficksprutt på äggen tog det sig direkt!
Svar på tråden Är jag gravid?