• Happy Bride

Är jag gravid?

Jag och min sambo gifter oss om ca 4månader och jag längtar så!
    Men nu funderar jag på om jag är gravid..För min mens är 3-4 veckor sen. Kan kanske bero på att jag har mycket att tänka på när det gäller bröllopsplanerna, så det är därför den har uteblivit. Men...jag klassiska symtomer på att det är någonting.. Förutom utebliven mens så har jag även ömmande bröst, illamående till ochifrån, trött i kroppen, har även haft lite huvudvärk tilloch ifrån.

Gjorde ett gravtest i dag som jag köptepå apoteket, det ska vara 99% säkert. det gav utslag direkt att jag var gravid. men kan man värkligen lite på det? Det stod även att man kunde ta testet upp till 4 dagar innan mens..men jag har ju haft en utebliven mens i ett par veckor. har tänkt att kontakta barnmorskan till veckan för att få göra ett där.
    Är det någon som känner igen symtomen eller om ni har varit med om att ett gravtest har visat att man är gravid även fast man inte är det?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • passionsblomman

Ja, ge honom lite tid! och var på ett sätt glad att han inte bara tar det med en klackspark: Han inser ju uppenbarligen att detta är ett ansvar, och det skrämmer honom säkert lite, så låt honom smälta det lite!
    Vårt bröllop har förresten inte ens blivit av än, och det kan man väl skylla på vår son lite, men jag förblir hellre ogift tills jag dör, än tänker mig en enda dag utan honom! :-9
    Ni fixar det här ska du se!

• Tindragull

Tror som de ovanstående talarna att det där med 10-20 år bara var stundens hetta...
    Om du vill ha barnet så kan jag nästan garantera att du kommer ångra dig om du tar bort det. Man ångrar aldrig ett barn man fått, men däremot tvärtom...
    Gift er borgerligt och ta en fika efter med närmsta familjen och kör bröllopsfest vid senare tillfälle. Ett barn är såååå mycket mer värt än ett fint bröllop!

Och helt ärligt, vill du verkligen gifta dig så gärna att du kan leva med att ha tagit bort ett barn, som du faktiskt vill ha?

Är själv arbetslös och min m2b har inte nåt höginkomstjobb direkt, men vi lycka skrapa ihop till ett fint (men inte överdrivet dyrt) bröllop. Och det fast vi har TVÅ barn...

• Happy Bride

Tack för era kommentarer. Min m2b är ute och åker nu..anntar att han rensar tankarna. Men inligt min mening så har vi råd med både barn o bröllop. Skulle ju givet vis vilja ha både och. Men om jag nu måste välja så väljer jag o vänta med bröllopet. För är det meningen att det ska va han o jag så kommer den dagen vi gifter oss. För jag väljer ju givet vis att behålla bebben! Haha..har redan börjat känna avsky av kaffe=) och jag som är en riktig kaffetant=) Så jag känner av så mycket förändringara i kroppen redan nu så mitt psyke och samvete skulle ALDRIG klara av att göra abort. Har sagt det till min m2b men han fattar inte riktigt. (Han är ju man)

• Troll1

Happy Bride skrev 2009-03-04 23:08:25 följande:

Tack för era kommentarer. Min m2b är ute och åker nu..anntar att han rensar tankarna. Men inligt min mening så har vi råd med både barn o bröllop. Skulle ju givet vis vilja ha både och. Men om jag nu måste välja så väljer jag o vänta med bröllopet. För är det meningen att det ska va han o jag så kommer den dagen vi gifter oss. För jag väljer ju givet vis att behålla bebben! Haha..har redan börjat känna avsky av kaffe=) och jag som är en riktig kaffetant=) Så jag känner av så mycket förändringara i kroppen redan nu så mitt psyke och samvete skulle ALDRIG klara av att göra abort. Har sagt det till min m2b men han fattar inte riktigt. (Han är ju man)
    Åh, kram på dej! Det ordnar sig, jag lovar!
  • Sofinka

Gratulerar till bebisen! Du ska se att han kommer säkert att resonera mer rationellt bara han får låta beskedet sjunka in lite. Vadå gifta sig först om 10-20 år, det låter ju jättefånigt, ni är väl inte livegna direkt...Det är dock säkert ett citat ni kan skratta åt om några månader, när saker och ting börjar klarna.
    All lycka till!

• Betty Boop augusti2009

Grattis!!

Innan vi fick barn och pratade om brölllop så såg jag ett jättestort, dyrt, massor med gäster-bröllop framför mig. Det var så vi ville ha det.
    Nu när lilltösen är tio månader planerar vi att åka och gifta oss i Alcudia. Med oss följer sex personer.
    Bröllopet känns inte lika viktigt nu när hon är här. Viktigt för oss att gifta oss men inte att det ska vara värsta pampiga bröllopet.
    Ni har något oerhört fantastiskt framför er!!!!
    Man kommer jättelångt utan bra ekonomi, jag lovar!!

• Sommarliv

vi skulle ha gift oss föra året.. Men samma vecka vi skulle skicka ut våra kort till gästernan så gjorde jag ett test.. vips så var man gravid med nr2.. så det blev inget bröllop då. Men nu har vi en liten på 3 månader och en på 21 månader..
    Och vi gifter oss i år..
    Så här hemma oss har vi lärt oss att planeringe är inte vår starka sida..
    Man tar det mer som det kommer..
    Behöver ju inte vara stort bröllop.. Det är väl ju inte det som är viktigast.
    Lycka till och grattis till en liten.. Njut av allt du kan äta och inte äta.. du har en härlig resa att gå igenom nu..

• MyochErlend

Åhh.. konstigt nog känner jag själv att en liten hade vart så mysigt (trots allt annat som kan medföra med kolik och annat)...
    Njut av denna tiden...Massa fantastiska saker händer ju med din kropp :)
    Har pappa sagt något mer ?? :)
    Du behöver ju självklart inte berätta om du inte vill...
    Hoppas bara det går bra

Kraaaaaaam*

• Tindragull

Det kommer ordna sig ska du se!
    Din sambo behöver en stund att smälta detta nu. Män har ju inte samma känsla för ett nytt groende liv som kvinnan har. Vi känner ju av dem direkt och för dem blir det inte riktigt verkligt förrän magen blir stor eller man sett det lill pyret på ett ultraljud.
    Visst är barn en kostnad, men de är också källa till en glädje och kärlek som man aldrig kan förstå om man själv inte har barn... :)
    Lycka till nu! Du har en spännande resa framför dig!

Happy Bride skrev 2009-03-04 23:08:25 följande:

• Marre o Jojjo

En barnmoska ska till mig att även om det är ett svagt streck så är du gravid... skoj skoj

Svar på tråden Är jag gravid?