• Happy Bride

Är jag gravid?

Jag och min sambo gifter oss om ca 4månader och jag längtar så!
    Men nu funderar jag på om jag är gravid..För min mens är 3-4 veckor sen. Kan kanske bero på att jag har mycket att tänka på när det gäller bröllopsplanerna, så det är därför den har uteblivit. Men...jag klassiska symtomer på att det är någonting.. Förutom utebliven mens så har jag även ömmande bröst, illamående till ochifrån, trött i kroppen, har även haft lite huvudvärk tilloch ifrån.

Gjorde ett gravtest i dag som jag köptepå apoteket, det ska vara 99% säkert. det gav utslag direkt att jag var gravid. men kan man värkligen lite på det? Det stod även att man kunde ta testet upp till 4 dagar innan mens..men jag har ju haft en utebliven mens i ett par veckor. har tänkt att kontakta barnmorskan till veckan för att få göra ett där.
    Är det någon som känner igen symtomen eller om ni har varit med om att ett gravtest har visat att man är gravid även fast man inte är det?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Tindragull

Då kanske du är som jag. Ägglossar spontant väldigt sällan och har cykler som ingen kan hålla reda på...
    I mitt fall var det lätt avhjälpt. Hoppas det blir det för dig också!

passionsblomman skrev 2009-03-03 23:00:09 följande:
    Ja, jag förstår precis vad du menar! Jag tror själv väldigt mycket på att jag måste få hjälp med min cykel, så ägglossningarna blir som de ska. Nu är det helt hipp som happ och faktiskt helt otröstligt att försöka hålla kolla på.så, jag hoppas det är det, och då kan det ju gå jättebra sedan!
  • passionsblomman

Ja! Hoppas! Det vore himla roligt om det kunde bli en liten.

Tindragull skrev 2009-03-03 23:22:19 följande:
    Då kanske du är som jag. Ägglossar spontant väldigt sällan och har cykler som ingen kan hålla reda på... I mitt fall var det lätt avhjälpt. Hoppas det blir det för dig också!
  • elsi

Hoppas att det bli som ni ville ha det ...

• Troll1

Håller tummarna för TS och alla andra som vill bli gravida!

• Happy Bride

Varför måste det finnas så stora beslut att ta i livet? Trodde att det skulle vara ett enkelt beslut. Fick svaret att jag är med barn idag hos barnmorskn. hon hann inte mer än o lägga en droppe på provet så gav det utslag. belv super glad. men det försvann fort när jag tänkte på va min sambo skulle säga. mycket riktigt...han blev inte så glader...han är HELT fast med att vi inte har råd med att ha ett barn. o speciellt inte att gifta sig oxå. så jag känner att jag har ett ultimatum på mig..antingen gifter vi oss o gör abort..eller så skuter vi på bröllopet typ 10-20år...så sa han...och jag skulle kunna skuta på bröllopet...men inte så länge!!! Jag är helt besluten om att behålla barnet..men de e min sambo som sätter käppar i hjulen. Han vill men änså så inte ha barnet...eftersom vi inte har råd!!!

• MyochErlend

Happy Bride skrev 2009-03-04 21:23:51 följande:

Varför måste det finnas så stora beslut att ta i livet? Trodde att det skulle vara ett enkelt beslut. Fick svaret att jag är med barn idag hos barnmorskn. hon hann inte mer än o lägga en droppe på provet så gav det utslag. belv super glad. men det försvann fort när jag tänkte på va min sambo skulle säga. mycket riktigt...han blev inte så glader...han är HELT fast med att vi inte har råd med att ha ett barn. o speciellt inte att gifta sig oxå. så jag känner att jag har ett ultimatum på mig..antingen gifter vi oss o gör abort..eller så skuter vi på bröllopet typ 10-20år...så sa han...och jag skulle kunna skuta på bröllopet...men inte så länge!!! Jag är helt besluten om att behålla barnet..men de e min sambo som sätter käppar i hjulen. Han vill men änså så inte ha barnet...eftersom vi inte har råd!!!
    Du ...jag är inte världens mest erfarna inom detta område.. Har inga barn själv men jag förstår att ett barn innebär ekonomisk påfrestning...

Om du är med barn och vill behålla det så kanske det är smart att skjuta på bröllopet.. men du ska INTE oroa dig över det din sambo sa om 10-20 år...
    DET var studens hetta!!! Det kan jag garentera.. Så bra tror jag mig känna det manliga släktet...
    Det är inte bara vi kvinnor som kan överdriva i stressade situationer..
    Ger du han lite tid så tror jag han kommer vara glad över detta..
    Tänk vad ni har lyckas prestera.. Det finaste och det största beviset på kärlek mellan två människor... GRATTIS!!!!!
  • Sandra och D

Usch vad synd att glädjen över ett litet liv ska grumlas av sånt...
    Men jag tror som ovanstående att det var säkert något han kastade ur sig just där och då! Tycker att han (och du också) ska tänka över det här väldigt noga innan ni bestämmer er för något.

Men här är vad jag tycker; ett bröllop kan inte jämföras med att få ett BARN! Det är det mest fantastiska som finns, folk sa det till mig innan sonen föddes men det var inte förrän han föddes som jag verkligen förstod vad folk (andra föräldrar) menar!
    Om ni inte har råd med båda, vänta med bröllopet ett tag, se hur det blir med ekonommin efter bebisen kommit. I början är det mest blöjor som kostar om man kan låna saker från släkt och vänner eller köpa begagnad vagn, t.ex. Och barnbidraget får ni ju tänka på också.

Om ni vill gifta er också så kanske ni kan göra en liten, privat vigsel med bara de allra, allra närmaste, och sedan när ni kommit på fötter igen ha en bröllopsfest för dom ni vill bjuda!
    Hoppas att ni slipper ångra er vilket beslut ni än tar.
    Stort grattis iallafall

• Sobeit

Happy Bride skrev 2009-03-04 21:23:51 följande:

Grattis Grattis Grattis!

Det bästa beviset på evinnerlig kärlek mellan två månniskor är ett barn. Det är ju därför som det kallas kärleksbarn.

Och om han säger sig vara beredd att skjuta på bröllopet och då behålla barnet så är det något väldigt positivt. Då anser han att ni har råd att behålla barnet.

Om det i slitänden betyder att ni väntar några år med bröllopet, so what? Ni har ju ringbäraren/brudnäbben klar redan.

Precis som ovanstående talare så tror jag att andemeningen med din partners uttalande 10-20 år är hans sätt att säga att just nu kan ni inte både få barn OCH gifta er.  Men riktigt den tid han anger tror jg inte stämmer. Och du ska veta tat mycket kan hända inom loppet av 1 år.

Så återigen, grattis! *skickar en jättestor grattiskram*

• Troll1

Håller med ovanstående "talare". Han menar inte att du ska göra abort för att ni annars inte skulle ha råd att gifta er på 10-20 år framöver?! Äh, han är chockad bara (inte så konstigt). Han lugnar sig. Killar behöver tiiiid ibland.
    SÅ dyrt är det inte med barn så man måste göra abort för den sakens skull. (Jag vet...)
    Skulle du vilja gifta dig på de premisserna nu?
    Nä, jag säger bara Grattis!!

Svar på tråden Är jag gravid?