• Happy Bride

Är jag gravid?

Jag och min sambo gifter oss om ca 4månader och jag längtar så!
    Men nu funderar jag på om jag är gravid..För min mens är 3-4 veckor sen. Kan kanske bero på att jag har mycket att tänka på när det gäller bröllopsplanerna, så det är därför den har uteblivit. Men...jag klassiska symtomer på att det är någonting.. Förutom utebliven mens så har jag även ömmande bröst, illamående till ochifrån, trött i kroppen, har även haft lite huvudvärk tilloch ifrån.

Gjorde ett gravtest i dag som jag köptepå apoteket, det ska vara 99% säkert. det gav utslag direkt att jag var gravid. men kan man värkligen lite på det? Det stod även att man kunde ta testet upp till 4 dagar innan mens..men jag har ju haft en utebliven mens i ett par veckor. har tänkt att kontakta barnmorskan till veckan för att få göra ett där.
    Är det någon som känner igen symtomen eller om ni har varit med om att ett gravtest har visat att man är gravid även fast man inte är det?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • passionsblomman

Det där löser sig! Jag lovar! Vi hade en totalt urkass ekonomi när vi fick barn och det ena med det andra. Låt inte det hindra er!

Happy Bride skrev 2009-03-01 13:56:35 följande:

Är så deprimerad...jag och min sambo pratade om detta igår...*suck*..jag står som en åsna mellan två hötappar...vet inte vad jag ska göra...*snyft*...vi har INTE råd att ev. behålla barnet om jag nu är gravid...båda två är arbetslösa...vi har endast råd med att igentligen betala hyra och andra utgifter samt mat...jag tror att vi kanske skulle kunna ha råd med en liten..men det blir inte roligt att försöka få allt att gå runt, ekonomiskt...jag vet inte vad det kostar att ha ett barn i månaden...kläder osv är inga problem att skaffa...men det är ev. mat, bröjor o allt de till som drar iväg. Prata med rådgivningen idag...de sa att jag me stor sannolikhet är gravid...i V 5-6. *snyft* Vi vet inte hur vi ska göra...vi vill båda ha barnet, det kan lika gärna vara tvillingar, eftersom vi ha de båda i släkten...så jag vet inte hur vi ska göra..!!
  • Lövings

Om du verkligen vill ha barnet, kommer du ångra dig senare att du tog bort det bara för ekonomins skull.

Jag har inga barn så jag har ingen aning, men man kan inte söka massa bidrag när man har barn?

• Vill nu

Funderade också på det! Annars kanske ni kan skjuta lite på bröllopet om ni verkligen vill ha barnet!

br2be skrev 2009-03-01 16:16:51 följande:
    Men du har råd att gifta dig? Eller ska ni ha ett litet bröllop?
  • Sobeit

Jag och m2b har tillsammans tre barn. När vi väntade första dottern så var m2b arbetslös och började ett nytt jobb 10 dagar innan hon föddes. När andra dottern var 4 månader så blev han uppsagd och då var jag visserligen mammaledig, emn hade inget jobb att gå tillbaka till. Så där var vi då 2 st som var arbetslösa.

Vår erfarenhet är att allt löser sig. Vill man verkligen en sak så kan man få det att fungera. Så om ni verkligen vill behålla barnet så ska ni göra det. Kolla upp om ni har möjlighet till bostadsbidrag mm innan ni säger att ni inte har råd.

• Troll1
    Lövings skrev 2009-03-01 20:04:04 följande:
    Om du verkligen vill ha barnet, kommer du ångra dig senare att du tog bort det bara för ekonomins skull.Jag har inga barn så jag har ingen aning, men man kan inte söka massa bidrag när man har barn?
    Man får barnbidrag och ev bostadsbidrag. Man fixar det! Dessutom så finns det massor av fina saker att köpa beg. både på Blocket och Tradera exvis.

Låt inte ekonomin styra, den kan ändra sig till det bättre också snabbt!
  • Pizan

Säger som de andra, det fixar sig.

Jag är själv ett lysande exempel på detta då jag vart ensamstående med min förstfödda och jag pluggade i många år. Vi levde på existensminimum men det gick.

När jag väntade min andra son blev sambon uppsagd två veckor innan födseln, men efter några månader så fick han jobb igen och allt ordnade sig. Nu bor vi i nybyggd villa, ska gifta oss, och funderar på ett barn till.

• Tindragull

Ekonomi är en sån sak som löser sig ska du se.
    Tror aldrig jag hade kunnat leva med (och nu menar jag JAG) att ta bort ett barn pga pengar...
    Och vem vet, en av er kanske får jobb innan liten kommer till världen?

Happy Bride skrev 2009-03-01 13:56:35 följande:

Är så deprimerad...jag och min sambo pratade om detta igår...*suck*..jag står som en åsna mellan två hötappar...vet inte vad jag ska göra...*snyft*...vi har INTE råd att ev. behålla barnet om jag nu är gravid...båda två är arbetslösa...vi har endast råd med att igentligen betala hyra och andra utgifter samt mat...jag tror att vi kanske skulle kunna ha råd med en liten..men det blir inte roligt att försöka få allt att gå runt, ekonomiskt...jag vet inte vad det kostar att ha ett barn i månaden...kläder osv är inga problem att skaffa...men det är ev. mat, bröjor o allt de till som drar iväg. Prata med rådgivningen idag...de sa att jag me stor sannolikhet är gravid...i V 5-6. *snyft* Vi vet inte hur vi ska göra...vi vill båda ha barnet, det kan lika gärna vara tvillingar, eftersom vi ha de båda i släkten...så jag vet inte hur vi ska göra..!!
  • Sommarliv

Som dom andra säger.. Det kommer att fixa sig.
    Det är ju ca 9 månader tills lillen kommer. Allt kan hända på den vägen.
    Din blivande man kanske har då ett jobb, ni får ju barnbidrag..
    Man fixar det på något viss. Sen behöver man inte köpa allt nytt för lillen..
    Lycka till..

• aalexandra

Är det bara ekonomin till blöjor och mat du är orolig över så räcker barnbidraget till det. Kläder och saker som kostar mest finns de mkt begagnat av som skänkes och säljes billigt. Sen är det klart att det kostar att ha barn, absolut.. Men man klarar sig. Min m2b var arbetslös när dottern föddes, strax efter startade han eget och det vill jag lova genererar inte mkt pengar i början. Men vi har klarat oss utan några som helst problem..
    Ni kan ju alltid skjuta på bröllopet och lägga dom pengarna på barnet tills ekonomin inte känns som ett så stort hinder.
    En bebis är värd att leva på existensminimum för. Det är det absolut bästa som hänt iaf mig.

• aalexandra

Tusan nu postade jag innan jag hann skriva klart =)

Vad du än bestämmer dig för att göra så löser det sig till det bästa. Väljer du att ta bort barnet kommer det fler chanser. Och väljer du att behålla det kommer ni klara det, bara för att man måste.

Lycka till med allt!

Svar på tråden Är jag gravid?