• Happy Bride

Är jag gravid?

Jag och min sambo gifter oss om ca 4månader och jag längtar så!
    Men nu funderar jag på om jag är gravid..För min mens är 3-4 veckor sen. Kan kanske bero på att jag har mycket att tänka på när det gäller bröllopsplanerna, så det är därför den har uteblivit. Men...jag klassiska symtomer på att det är någonting.. Förutom utebliven mens så har jag även ömmande bröst, illamående till ochifrån, trött i kroppen, har även haft lite huvudvärk tilloch ifrån.

Gjorde ett gravtest i dag som jag köptepå apoteket, det ska vara 99% säkert. det gav utslag direkt att jag var gravid. men kan man värkligen lite på det? Det stod även att man kunde ta testet upp till 4 dagar innan mens..men jag har ju haft en utebliven mens i ett par veckor. har tänkt att kontakta barnmorskan till veckan för att få göra ett där.
    Är det någon som känner igen symtomen eller om ni har varit med om att ett gravtest har visat att man är gravid även fast man inte är det?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • johanna anders

Grattis!! Är det et plus kan det inte vara falskt alarm. Vad spännande, ni kanske även kan använda bröllopet till att meddela er hemlighet??! Har två små pojkar själv, det är därför jag redan varit uppe i 2 timmar en söndagmorgon.... =)

• Vill nu

Ett plus är alltid ett plus. Det är aldrig fel. Däremot kan det visa negativt, fast man är gravid. Så var det för mig!
    Mådde också jättebra under graviditeten, och gick egentligen inte upp i vikt förrän de tre sista månaderna!

Grattis och lycka till!

• Pippuri
    troddealdrig skrev 2009-03-01 01:00:08 följande:
    Man kan inte alls lita på testen man köper på apoteken, eller så har jag haft en väldans otur, testade mig ett antal gånger om jag var gravid med de två sista barnen och jag fick negativt besked men då var jag redan i typ fjärde-femte månaden. Litar mer på barnmorskans tester. Har även fått ett positivt svar när det skulle vara negativt. Grattis i alla fall Happy bride
    Men kan det inte vara för att du testade för sent då? Har nämligen hört att test mitt i graviditeten inte alltid ger utslag pga nånting med hormonhalten?

TS, stort grattis! Jag tror du kan vara lugn för att du är gravid. Plus ska inte visa fel, om testet inte funkar är det snarare som för "troddealdrig", att det visar neg trots graviditet. Och barnmorskan tog inte något test alls på mig när jag var gravid, hon menade att deras inte var bättre eller säkrare än apotekets.
  • Augusti2010
    troddealdrig skrev 2009-03-01 01:00:08 följande:
    Man kan inte alls lita på testen man köper på apoteken, eller så har jag haft en väldans otur, testade mig ett antal gånger om jag var gravid med de två sista barnen och jag fick negativt besked men då var jag redan i typ fjärde-femte månaden. Litar mer på barnmorskans tester. Har även fått ett positivt svar när det skulle vara negativt. Grattis i alla fall Happy bride
    Instämmer med föregående, barnmorskan sa till mig också att deras test inte är mer tillförlitligt än de man köper själv. Negativt svar kan man inte alltid lita på, men positivt besked är 99 % säkert, och barnmorskan kan inte ge säkrare besked. Grattis!

Tror det blir en perfekt tid för dig att gifta dig trots graviditet. Ev. illamående kommer att ha gått över, och ändå kommer du förhoppningsvis inte ha fått någon märkbar mage. Det sista är dock lite olika, men jag har fått uppfattningen att många förstföderskor inte får synbar mage förrän efter typ 5 månader.
  • Hvidbrud

Vad roligt! Grattis!!
    Har själv precis varit på UL och nu har jag bildbevis på att ett litet kärleksfrö har slagit rot i min mage!
    Köpa en brudklänning till är ju inte det tråkigaste! Och du kan ju göra något specielt med urringningen när brösten växer 2-3skålar Man känner sig så härligt kvinlig.
    Grattis ännu en gång!

• Happy Bride

Är så deprimerad...jag och min sambo pratade om detta igår...*suck*..jag står som en åsna mellan två hötappar...vet inte vad jag ska göra...*snyft*...vi har INTE råd att ev. behålla barnet om jag nu är gravid...båda två är arbetslösa...vi har endast råd med att igentligen betala hyra och andra utgifter samt mat...jag tror att vi kanske skulle kunna ha råd med en liten..men det blir inte roligt att försöka få allt att gå runt, ekonomiskt...jag vet inte vad det kostar att ha ett barn i månaden...kläder osv är inga problem att skaffa...men det är ev. mat, bröjor o allt de till som drar iväg.
    Prata med rådgivningen idag...de sa att jag me stor sannolikhet är gravid...i V 5-6.
    *snyft* Vi vet inte hur vi ska göra...vi vill båda ha barnet, det kan lika gärna vara tvillingar, eftersom vi ha de båda i släkten...så jag vet inte hur vi ska göra..!!

• br2be

Men du har råd att gifta dig? Eller ska ni ha ett litet bröllop?

• Troll1

Happy Bride skrev 2009-03-01 13:56:35 följande:

Är så deprimerad...jag och min sambo pratade om detta igår...*suck*..jag står som en åsna mellan två hötappar...vet inte vad jag ska göra...*snyft*...vi har INTE råd att ev. behålla barnet om jag nu är gravid...båda två är arbetslösa...vi har endast råd med att igentligen betala hyra och andra utgifter samt mat...jag tror att vi kanske skulle kunna ha råd med en liten..men det blir inte roligt att försöka få allt att gå runt, ekonomiskt...jag vet inte vad det kostar att ha ett barn i månaden...kläder osv är inga problem att skaffa...men det är ev. mat, bröjor o allt de till som drar iväg. Prata med rådgivningen idag...de sa att jag me stor sannolikhet är gravid...i V 5-6. *snyft* Vi vet inte hur vi ska göra...vi vill båda ha barnet, det kan lika gärna vara tvillingar, eftersom vi ha de båda i släkten...så jag vet inte hur vi ska göra..!!
    Oroa dig inte för ekonomin, det löser sig på vägen. Se inte arblöshet som ett hinder för barn. (Är själv arb.lös)
    Lycka Till!!
    Troll1 / tre barn f-87,-99,-07
  • Vlora

Grattis och lycka till! Jag skulle försöka se det som ett ytterligare nöje att gifta sig! Min erfarenhet är också att magen inte syns så mycket förrän vid 4-5 månader och då är det bara vacker, även på en brud tycker jag!

Svar på tråden Är jag gravid?