• Miss Biii

Juristfruar?

Vill mest skriva av mig men även höra om någon sitter i samma sits och kan dela med sig av sina tankar.

Min sambo är snart klar jurist. Han har otroligt mycket i skolan just nu och jag tycker självklart att det är jobbigt att inte se honom så mycket då han ofta är i skolan och kämpar med utbildningen...

När han om ett år är klar så innebär det att han kommer jobba 60tim/vecka ca. Jag är färdigutbildad och vill ha barn snart. Men med en man som jobbar så mycket så måste jag ju vara beredd på att ta hand om det mesta på egen hand. Ena sekunden känns det självklart och nästa inte lika solklart. Hur sjutton ska jag veta om jag klarar det?
    Och vad händer med min karriär då? Om enbart jag ska vara hemma med sjuka barn i framtiden?

Finns det någon som är i samma situation skulle jag gärna vilja höra hur ni tänker....

• Svar på tråden Juristfruar?
  • Miss Biii

HaHa, förstod att det var i dem banorna du tänkte, han är en liten mansgris men det är inget som är ngt problem, jag står på mig!

• Lövings

Som barn till en egen företagare som jobbade så mycket som ni pratar om så träffade jag sällan min pappa.
    Oftast på helgerna när vi gjorde något men det va inte i "vardagen".
    Jag hade svårt för min far när jag kom i åldern.
    Jag anser att det va min mamma som uppfostrade mig.
    Jag har inte ett enda minne av pappa i min vardag.
    Det är först nu vi har börjat få en någolunda bra relation.

Jag kommer inte gifta mig med en man som inte kan lägga jobbet till sidan ibland eller kunna anpassa sig..

Men! alla behöver inte känna som jag. Alla anpassar sig olika och alla lever i olika situationer.

Ville bara skriva av mig lite när jag ändå läste om de..

• Miss Biii

Lövings - trist att du hade det så m din pappa, tråkigt o höra.

Som sagt mina barn kommer få en superuppväxt m TVÅ föräldrar sen att pappa kanske jobbar mer men jag skulle aldrig skaffa barn m någon som inte skulle ha tid alls m sina barn...

• nångång