• Miss Biii

Juristfruar?

Vill mest skriva av mig men även höra om någon sitter i samma sits och kan dela med sig av sina tankar.

Min sambo är snart klar jurist. Han har otroligt mycket i skolan just nu och jag tycker självklart att det är jobbigt att inte se honom så mycket då han ofta är i skolan och kämpar med utbildningen...

När han om ett år är klar så innebär det att han kommer jobba 60tim/vecka ca. Jag är färdigutbildad och vill ha barn snart. Men med en man som jobbar så mycket så måste jag ju vara beredd på att ta hand om det mesta på egen hand. Ena sekunden känns det självklart och nästa inte lika solklart. Hur sjutton ska jag veta om jag klarar det?
    Och vad händer med min karriär då? Om enbart jag ska vara hemma med sjuka barn i framtiden?

Finns det någon som är i samma situation skulle jag gärna vilja höra hur ni tänker....

• Svar på tråden Juristfruar?
  • Mlle M

Självfallet älskar du personen med eller utan dennes arbetstimmar....

Min blivande jobbar nog ganska "normalt" men med manga resor och telefonsamtal även under helgerna.

Jag har vänner där männen jobbar MASSOR där faktiskt männen ibland bara ser sina barn pa helgen pga resor. Samtidigt har dom jättegulliga barn som är lättanpassade och vana att vara med.....

Jag har även en väninna som jobbar jämt där mannen är den som kommer hem och nattar deras son....

Det kanske är lättare sagt än gjort eftersom manga av mina vänner har en barnflicka men jag tror i alla fall att det kan fungera. Vad är det som säger att din man inte kan vara världens bästa pappa under den tid han är hemma och en bra professionell framat jurist i karriären pa samma gang?!

• Miss Biii