• Miss Biii

Juristfruar?

Vill mest skriva av mig men även höra om någon sitter i samma sits och kan dela med sig av sina tankar.

Min sambo är snart klar jurist. Han har otroligt mycket i skolan just nu och jag tycker självklart att det är jobbigt att inte se honom så mycket då han ofta är i skolan och kämpar med utbildningen...

När han om ett år är klar så innebär det att han kommer jobba 60tim/vecka ca. Jag är färdigutbildad och vill ha barn snart. Men med en man som jobbar så mycket så måste jag ju vara beredd på att ta hand om det mesta på egen hand. Ena sekunden känns det självklart och nästa inte lika solklart. Hur sjutton ska jag veta om jag klarar det?
    Och vad händer med min karriär då? Om enbart jag ska vara hemma med sjuka barn i framtiden?

Finns det någon som är i samma situation skulle jag gärna vilja höra hur ni tänker....

• Svar på tråden Juristfruar?
  • passionsblomman

Jag tycker du är klok som tänker efter före om man säger så!

Det är ju rätt uppenbart att din man VILL jobba mycket och att det är viktigt för honom.
    Då är det ju helt avgörande att ni verkligen pratar igenom hur det ska finnas plats för vad du vill och också vad för plats barn har i hans värld.

Livet är ju heller inte statiskt, utan i olika perioder har olika saker mer utrymme än annat. Att leva tillsammans med någon och ha familj, innebär kompromisser och att allt inte alltid blir exakt som man tänkte från början.

Ingen av er ska ju stå och förblekna bredvid den andre, och båda behöver ju förverkliga drömmar och planer...

• Evighet2008