• Miss Biii

Juristfruar?

Vill mest skriva av mig men även höra om någon sitter i samma sits och kan dela med sig av sina tankar.

Min sambo är snart klar jurist. Han har otroligt mycket i skolan just nu och jag tycker självklart att det är jobbigt att inte se honom så mycket då han ofta är i skolan och kämpar med utbildningen...

När han om ett år är klar så innebär det att han kommer jobba 60tim/vecka ca. Jag är färdigutbildad och vill ha barn snart. Men med en man som jobbar så mycket så måste jag ju vara beredd på att ta hand om det mesta på egen hand. Ena sekunden känns det självklart och nästa inte lika solklart. Hur sjutton ska jag veta om jag klarar det?
    Och vad händer med min karriär då? Om enbart jag ska vara hemma med sjuka barn i framtiden?

Finns det någon som är i samma situation skulle jag gärna vilja höra hur ni tänker....

• Svar på tråden Juristfruar?
  • suamaca

Ja så lite så, det är inte alltid så himla lätt med att få allting och gå ihop. Och självklart vill man ju vara väl förberedd och ge sina barn bästa tänkbara uppväxt och allt det där utan att för den sakens skull helt glömma bort sig själv. Jag har precis slutat på jobbet och flyttat permanent till min blivande make i skåne, efter att ha pendlat i 13 mån. Känns fantastiskt att äntligen få dela vardagen samtidigt som en liten del av mig är rädd för framtiden och att sakta men säkert bli nån jag inte alls tänkt utan att ens märka det själv - just pga att min m2b har ett litet annorlunda jobb :S

• Miss Biii

suamaca - precis så tänker jag. tror redan jag förändrats mkt... jag har redan offrat MYCKET. men det är lixom okej på nått sätt... men det enda man kan göra är väl att fundera och se till och prata om det hela tiden..

• first lady

Barnen hushållet kommer du alltid att klara av utan att gubben är med, men som sagt tänk långt fram.
    I en ev skillsmässa, eller långt lyckligt äktenskap så gynnar det ju även mannen i fråga när ni ska få ut penstion.

• Snäckan08