• Miss Biii

Juristfruar?

Vill mest skriva av mig men även höra om någon sitter i samma sits och kan dela med sig av sina tankar.

Min sambo är snart klar jurist. Han har otroligt mycket i skolan just nu och jag tycker självklart att det är jobbigt att inte se honom så mycket då han ofta är i skolan och kämpar med utbildningen...

När han om ett år är klar så innebär det att han kommer jobba 60tim/vecka ca. Jag är färdigutbildad och vill ha barn snart. Men med en man som jobbar så mycket så måste jag ju vara beredd på att ta hand om det mesta på egen hand. Ena sekunden känns det självklart och nästa inte lika solklart. Hur sjutton ska jag veta om jag klarar det?
    Och vad händer med min karriär då? Om enbart jag ska vara hemma med sjuka barn i framtiden?

Finns det någon som är i samma situation skulle jag gärna vilja höra hur ni tänker....

• Svar på tråden Juristfruar?
  • Thecla

Jag förstår inte riktigt - varför ska han jobba så mycket när han får barn?
    Vill han inte ha barn, eller vad?

• Miss Biii

Ajdå, jag var kanske otydlig. Jurister måste jobba så mkt... Han vill absolut ha barn, men tiden finns inte riktigt för honom...

• shakynose

Miss Biii skrev 2009-02-19 15:00:07 följande:

Ajdå, jag var kanske otydlig. Jurister måste jobba så mkt... Han vill absolut ha barn, men tiden finns inte riktigt för honom...
    Varför skulle en jurist behöva jobba mer än andra?
  • Thecla

"Måste"?
    Det tror jag inte riktigt på. Jobbar inom ett fält där jag springer på jurister stup i kvarten ungefär. Visst jobbar de, men precis som för alla andra handlar det om prioritering. Antingen prioriterar man sina barn, eller så prioriterar man dem inte. Jag skulle föredra om din man och du prioriterade barnen tillsammans, så jag slipper få dem på mitt bord om sisådär 15 år.

Miss Biii skrev 2009-02-19 15:00:07 följande:

• Saltakatten

Jag är snart färdig jurist (och fru, så då kanske jag är en juristfru?)