• svartvitabruden

Blir inget bröllop

Vi har planerat så snålt att vi går på knäna men ändå går det inte ihop så blir inget bröllop på alla hjärtans dag för oss

Hur tar man tillbaka save-the-date kort? Känns så hemskt när hela min finska släkt planerat in det och var så glad att de skulle komma för de kom inte på min brors för de hann inte planera in det.. så var ute i tid för deras skull..

• Svar på tråden Blir inget bröllop
  • svartvitabruden

Uppdatering: Vi slåss typ dagligen om det ekonomiska så jag vet inte ens om jag har lust att gifta mig med honom. Han verkar tro vi har festen för alla andra, saken är att JAG vill ha en fest för OSS för att fira OSS! Och ja jag vill ha vår närmaste familj med.
    Tack för länken men såg inget jag skulle sätta på min hydda där. Är fet naturligt, behöver inte fluffa till fetman

Gjort en tråd där folk kan lista tips på bugdetsparare.. så får vi se. Har dock flaggan på halvstång och känner knappt själv intresse för detta mer.. Försöker men verkar inte duga åt folk.

• MulleNuh

blää låter inge vidare..
    Klart man kan ha tjafs ibland. Och just det där med ekonomi är ju en jobbig bov!!

svartvitabruden skrev 2008-10-26 06:46:53 följande:
    Uppdatering: Vi slåss typ dagligen om det ekonomiska så jag vet inte ens om jag har lust att gifta mig med honom. Han verkar tro vi har festen för alla andra, saken är att JAG vill ha en fest för OSS för att fira OSS! Och ja jag vill ha vår närmaste familj med. Tack för länken men såg inget jag skulle sätta på min hydda där. Är fet naturligt, behöver inte fluffa till fetman Gjort en tråd där folk kan lista tips på bugdetsparare.. så får vi se. Har dock flaggan på halvstång och känner knappt själv intresse för detta mer.. Försöker men verkar inte duga åt folk.
  • passionsblomman

Oj, gumman , vad jobbigt! Kanske bäst att ta en liten andningspaus och örsöka landa hos varandra igen innan mer planerande återupptas. Det är ju ni två och er kärlek som är hela huvudsaken. Kram på dig !

• Soon and very soon

pojoj! inte kul! lycka till nu!
    har tyvärr inge mer tips....

• Soon and very soon
    Aleta skrev 2008-10-20 20:41:02 följande:
    Kom på det här stället om du kan tänka dig att låna en prinsessklänning. brudochfest.info/index.php
    oj vilken rolig disskussion som kom upp om detta! kramar till bruden o skönt att du har humorn kvar!
  • anja1661

det allra bästa spartipset nu är väl att vänta.
    ni måste väl inte gifta er precis nu? varför inte vänta tills ni lyckats spara ihop tillräckligt? ett bröllop ska vara roligt, inte bråk framkallande och stressande! man ska heller inte behöva gå under eller åtmindstonne på knäna för att klara sig.

hoppas allt löser sig för er, både bröllopsmässigt, ekonomiskt och med allt bråk!!!

kramkram

• madeleine84

min kille är typ likadan. ena dagen ska vi gifta oss (talat om för alla att det blir bröllop) men sen så blir det inget. han tror inte vi hinner få ihop pengar eftersom alla våra sparpengar går till thailand om 7 veckor. men vi sparade ihop hans australienresa som han var i 3 veckor utan problem. det gick åt ca 30.000 på den resan och dom pengarna tog kanske 4 månader att få ihop. vi har bokat kyrka och lokal och nu kan han inte ändra sig hela tiden. vi kör på att får vi ihop pengar så gifter vi oss och märker vi att det inte går så skjuter vi på det ett år. men vi ska spara och verkligen försöka få ihop allt vi behöver. ska kolla efter min vigselring i thailand. mycket billigare där. så man vågar inte vara för glad eftersom det lika gärna inte blir något bröllop

• anja1661

men gud vad jobbigt att inte veta!!!
    hoppas det löser sig för er!

• Fjosok

synd att det inte fanns nån klänning i din storlek att få tag i enkelt men jag tror det löser sig med! lycka till!

• Fjosok

Soon and very soon skrev 2008-10-26 16:28:30 följande:

oj vilken rolig disskussion som kom upp om detta! kramar till bruden o skönt att du har humorn kvar!
    hoppas det löste sig med klänning!
  • Miafiahallonfjärt

Hur har det gått? Verkar som bröllopet är uppskjutet eller?

• Tindragull

I den listan hade jag kunnat kapa ett par tusenlappar...

Lokal: bygdegård! Det brukar vara riktigt billigt! Vi betalar 700:- Då får vi tillgång fredag kväll för att duka (porslin och så finns där) och vi städar & lämnar tillbaka nyckeln på söndagen.
    Klänning: Tradera!!! Där finns säljare som säljer festklänningar efter dina mått i valfri färg. En vit festklänning där kan du få för 3-700:-
    Bussen: till självkostnadspris såklart! Ni fixar, de betalar.
    Sprit: självkostnadsbar. Vi kommer ha det och bara bjuda på dricka till maten.

Hela vårt bröllop har en budget på 15.000. Och jag hade kunnat dra in lite till om jag hade velat...

svartvitabruden skrev 2008-10-19 11:03:43 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Tänkte ju köpa kinaklänning, det är inte ens 2000. Sambons skulle kosta runt 1000 lappen från dressman. Maten runt 7000, lokalen 4000. Bussen 2000 för att få alla från kyrkan till festen = långt avstånd och få har bil, hem skulle de få ta taxi. Lite sprit mm 3000 kanske och tårtan skulle en vän göra så max 500 där..
  • Fjosok

15 000 är bra jobbat, börjar likna något

• Tattoo82

Tidragull - Får man fråga hur många gäster ni har då?

• connys hjärta

Finns superbillig fin klänning i större storlek på brudstugan.se 1000 kr dom ska lägga ner affären.Kolla där om du inte hittat någon klänning.Har själv en jättesnål budget.Nu i dec pajjade bilen kostade 5300 att laga och fk gjorde fel och gav mig endast 1430 kr i F-penning.Inte kul men jag ska fasen bli gift och det går!

• connys hjärta

Oj var inne på din sida och såg att klänningen redan var fixad:)

• svartvitabruden

Hej alla

Vi gifter oss först 2010 och börjat spara lite redan nu Så det är lugnare tider nu

50 kg på 15 månader - start 090101
  • Tindragull

40 gäster.

Tattoo82 skrev 2009-01-03 09:01:24 följande:
    Tidragull - Får man fråga hur många gäster ni har då?
  • Tindragull

Hihi... ja, jag vill inte ösa pengar på bara en dag... Man ska leva också...

Fjosok skrev 2009-01-03 01:35:43 följande:
    15 000 är bra jobbat, börjar likna något
Svar på tråden Blir inget bröllop